Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!

Lees meer
12-10-2012 17:27 #118906 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
aan de binnenkant van het velgbed van een originele volvo velg nr 677100, die van onder een 144 van 1967 komt,
staat ook nog de maat van de velg ingeslagen, nl. 4.5J x 15L?ERGAT-5..., zie fotos hieronder.

Het is dan te verwachten dat op een originele brede velg voor 144 andere nrs te vinden zijn.

Bijlage velg144nr677100type4.5j.jpg niet gevonden



Bijlage velg144nr677100.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
14-10-2012 16:17 #118980 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Vandaag naar de beurs geweest, boven viel het toch wat tegen..

Heb een arm steun links voor gehaald. Was ook opzoek naar een slot voor de achterklep, witte knipperlicht glazen en spiegels, dit kon ik niet naar wens vinden..
Zijn witte knipperlicht glazen voor een 140 überhaupt te krijgen? Zag ze alleen voor de amazon..

En ik wilde nog plastic binnen schermen mee nemen, maar die heb ik nog even laten liggen omdat andere dingen voor gaan, dit omdat ik als 17 jarige scholier met bijbaan ook niet de wereld te besteden heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2012 17:04 #118981 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Een man had een nette slotset rondom voor een 140 en heb ook diverse achterklepsloten gezien allen 25 euro of minder.
Mischien even een oproepje op marktplaats plaatsen daar heb ik meestal wel succes mee werkt erg goed.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2012 22:21 #118994 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Duitse firma, Wagner & Gunther, had witte 140-knipperlichtglazen voor het luttele bedrag van € 59,-- per stuk; ik heb ze nog maar even laten liggen, iemand anders niet want in de loop van (zaterdag)middag waren ze weg...
Maar ze bestaan dus in ieder geval wel!
Nog wielen gescoord? ;)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
15-10-2012 22:18 #119068 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Kan ze misschien via mijn stage regelen, als dat kan stuur ik wel een Pb als je dat wilt?

Heb zaterdag en zondag avond de auto "waterdicht gemaakt", voor alle gaatjes heb ik plaatjes gemaakt.
Zoals bij zoveel 140's was bij mij ook de ophanging van de schokdemper weggerot, hiervoor heb ik een dikke plaat (3 á 4 mm)
gepakt en opmaat gemaakt, deze is er nu opgelast dus dat is weer mooi stevig. Nu de andere kant nog bekijken!
Vrijdag wil ik de rest van de gaten dichten zodat ik zondag de auto kan schuren, daarna hoef ik alleen nog de veren en de koppakking te vervangen en de remmen te reviseren. Dan kan hij eindelijk naar de spuiter. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
30-10-2012 17:11 #119685 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Gedaan:

Reservewielbak vervangen
Schokdemper ophanging links achter gemaakt ( nieuwe plaat op gelast, oude bevestiging was weggerot)
Wielkast links achter is helemaal hard nu, nergens meer gaten o.i.d
Alle gaten gedicht
Begin gemaakt aan de dorpel rechts achter

To do:

Af maken dorpel
Schokdemper bevestiging rechts achter maken
Wielkast rechts achter goed maken, d.w.z alle gaten dichten
Schuren
Plamuren
Remmen reviseren
Veren vervangen
Koppakking vervangen
Auto laten spuiten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
09-12-2012 17:33 #121073 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
GROTE UPDATE!!

't is al lang geleden maar ondertussen heb ik niet stil gezeten.
We kunnen bijna naar de spuiter, alle gaten zijn dicht, de auto is geplamuurd en bijna helemaal geschuurd.
Er zijn uit eindelijk nog heel veel gaten gevonden maar nu is het allemaal dicht.

Gister heb ik ook het blok eruit gehaald, deze kan nu mooi gespoten worden. Kop er ook meteen afgehaald,
zat niet echt een scheur in de pakking maar bij cilinder 2 was hij lek. Waarschijnlijk komt dit omdat de kop niet gelijkmatig vast zat. De kleppen van de inlaat liggen ruim op de klepzetels, die van de uitlaat minder, vooral van degene die geen speling had. Dat worden nieuwe kleppen, zetels hoeven nog niet direct!

Heb laatst nieuwe veren gekregen, 4 cm verlaging, de schokdempers waren nog goed, en vorige week heb ik revisie-setjes voor de remmen besteld + remblokken.

Foto's;

Gatenkaas wielkast (ander kant was net zo!):




Motor eruit:




Veren:


Dorpel gerepareerd:


Druk aan het schuren:



Een reactie zou leuk zijn! :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-12-2012 18:04 #121074 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Reacties krijg je genoeg :)
het blijft mij verbazen dat zo een jong iemand als jij in de eerste plaats kiest voor een 144 en vervolgens zijn handen er niet voor omdraaid om zowel de carrosserie en de motor aan te pakken.
Dit geeft hoop voor de toekomst ;)
wat mij ook opvalt is dat je bij de lessen nederlands ook aardig hebt opgelet, zowel taalgebruik als het ontbreken van spellingsfouten is vrij zeldzaam geworden. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-12-2012 18:07 #121075 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Nou, ook ik vind het super! Ik ben net klaar met mijn groene 144, ik had ook slechte schokdemperaanhechtingen achter, maar heb de hele boel eruit geslepen en nieuwe reparatieplaat gekocht die ook al de vorm heeft. Voordeel: geen dubbele plaat meer: de nieuwe plaat is dubbeldik! Het scherm was naar voren toe trouwens nog goed, in tegenstelling tot het enorme gat bij jouw auto! Verder gelast: voorscherm, binnenscherm voorkant, voetenbak links, dorpel links, grote lengte linkervloer....Vervangen: hele vooras met draagarmen, rubbers, fuseekogels, remklauwen rondom, remleiding van voor naar achter, steun van de Panhardas,schokdempers rondom. Oh, en de remslangen voor en achter.

Ik heb nu net de B20 voor de auto aan de takel hangen en ga er een gereviseerd en getuned exemplaar voor terug zetten, die ik een tijd geleden al had opgebouwd. Hou ons op de hoogte van je vorderingen!
Zie ook klassiekevolvo.jouwweb.nl/144-de-luxe

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2012 12:24 #121083 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Dat ziet er goed uit Lars. Je houdt de vaart er goed in :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.