- Berichten: 178
Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Kopbout eruit, één was afgebroken. Door middel van een grote V erop te lassen kwam hij los.
Ook even wat gepast en gemeten hoe de Turbo moet komen, dit komt wel goed!
Nog een vraag: maakt het uit waar de aanvoer van de olie zit? Zoals ik de Turbo nu heb, komt hij aan de zijkant, maar aangezien er toch oliedruk op komt, lijkt dat mij geen probleem.
Turbo van een Volvo 940, inclusief koelvloeistof koeling:
Kopbout eruit:
De koeling van de Turbo wil ik op deze 2 punten aansluiten (degene die ik met mijn hand aanwijs), doen of niet doen? :
Hier ligt een pijp van ongeveer 3 mm dik, zou dit genoeg zijn om een pijp á 3 cm lang van te maken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Gister nog even met wat vrienden gesproken die ook in de auto techniek zitten, zij zeiden ook dat de aanvoer via de zijkant geen probleem was. Weer een stap verder dus.
Nu nog 2 dagen hard leren, vrijdag 3 hele belangrijke proefwerken maken.
Zaterdag gaan we weer verder
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Anders een HD pomp?
Volgens mij mag de druk niet eens te hoog worden omdat anders de olie uit het lager wordt geperst en het lager niet meer gemeerd wordt, dit weet ik alleen niet zeker.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 36
Dit zou ik wel even goed uitzoeken. Normaal is er geen oliestroom uit deze aansluiting. Als je hier opeens olie af gaat tappen, kan het zijn dat de oliestroom naar de rest van het systeem minder wordt."Lars Weffers" schreef:
Vergeten te vermelden. Die komt vanaf de olie druk sensor en de afvoer gaat het carter in
Ik weet niet precies hoe het oliecircuit in elkaar zit, maar ik zou het wel even uitzoeken voordat je het zo aansluit.
Is het sowieso niet makkelijker om dit vanaf het oliefilter te doen? Sandwich plate -> turbo -> oliekoeler (die wel je toch wel hebben, denk ik) -> sandwich plate.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
En er is toch druk, dus die gaat ook naar de andere onderdelen.
Oliekoeler komt later misschien nog, evenals een intercooler. Eerst wil ik dit goed lopend hebben, zolang je niet te gek doet wordt de olie ook niet al te warm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 36
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.