Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-10-2012 10:34 #118821 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Ik heb het virus van mijn vader hahah, hier thuis staan nog een citroën id en een 2cv6(door mijn vader opgeknapt).
Er stond ook een Duett, die is verkocht omdat er niks meer aan gedaan werd.

Ik snap dat over die velgen niet, deze zijn gewoon origineel en ook nieuw te koop, waarom worden die verkocht als ze niet goed zijn? Van die roest dat snap ik, maar dat komt goed !


En, als het goed is heb ik over 2 werken mijn rijbewijs, dan heb ik praktijk examen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2012 12:36 #118823 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Hallo Lars, als eerst gefeliciteerd met je 144.
ik heb deze auto ook bekeken in Heiloo, ik zocht een winterauto maar ben toen hard weggelopen :mrgreen:
Er zat nog apk op maar ik vond deze auto niet veilig wegens roest, de eigenaar was niet blij.
Dus een 10 voor je moed en doorzettingsvermogen :)
Succes met de 144 en foto"s zijn natuurlijk altijd leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-10-2012 13:31 #118827 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Haha dat is toevallig!
Heb hem uit eindelijk voor veel minder dan de vraagprijs mee gekregen..
Maar de roest valt echt mee hoor, behalve rechts achter zijn de dorpels kei hard, deuren, spatborden, motorkap, achterklep en voorfront zijn op wat kleine plekjes na ook super, die onderdelen zijn trouwens al klaar om te spuiten .
Binnenkanten van de achter spatborden zijn ook niet verrot, ik prik er nergens doorheen.!

En ik ben pas 17, ben net een half jaar bezig en heb nog 5 maanden de tijd. Ik zocht express zo'n uitdagend project.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2012 18:38 #118836 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Het zijn orginele velgen, MAAR ze zijn verbreed wat NIET orgineel is ;)
Kijk maar eens goed op google bij geen enkele orginele 140 steekt het velgbed zo ver uit, waardoor je vreemde krachten op je ophanging etc kan krijgen.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2012 21:41 #118843 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
goed bezig!
natuurlijk is de purist niet blij met plakwerk en polyester, maar het is jouw auto en goed kan ook wel eens gewoon goed genoeg zijn. ;)
slecht ingelaste stukken rotten er na een paar jaar ook weer uit. de roest echt goed weghalen blijft het belangrijkste!

en toch ook nog maar even over je velgen: je hebt het in je tekst over 123gt velgen. ik hoop niet dat je die hebt want een 123 is een Amazon en die hebben een andere steek dan de 140-serie! check dat eerst even voordat je ze gaat opknappen; tis zo jammer als ze niet passen! :cry:
als ze inderdaad verbreed zijn (je kan dit zien als er een ring in de velg is gelast) en dit is ook nog eens alleen naar één kant (naar buiten) gedaan dan zou ik me inderdaad nog maar eens bedenken. het draaipunt ligt dan niet meer in het midden van je band waardoor het waardeloos stuurt en ook de wegligging kanpt er niet van op. ik heb er zelf ook jaren mee gereden todat ik een steje standaard velgen monteerde voor de APK (m'n eigen banden waren niet meer zo fris :evil: ); wat een genot, de verbrede zijn er nooit meer onder gegaan!

heel veel succes met je project en met het behalen van je rijbewijs en natuurlijk welkom bij de club! :mrgreen:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-10-2012 21:54 #118844 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
In de tekst gaat het idd over de 123 gt velgen, iemand van volvo-forum had al gezegd dat dat niet paste, wilde het nog aanpassen maar dat ben ik vergeten!
Deze velgen zaten onder een sloop 144 , nergens zit een lasnaad van verbreding o.i.d.
In de velg staat Volvo Import met nummer 677100 en de breedte is 195

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 10:13 #118853 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Volgens mijn informatie is de 677100 een 140 velg: 4.5J x 15" x20 mm. Die van jou zijn dus inderdaad verbreed, en ik sluit me bij de vorige sprekers aan: niet gebruiken, met een ET waarde van 39 en zoveel breedte naar de buitenkant is het niet veilig.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 11:09 #118859 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Dat verbreden zie ik nog niet eens als probleem, zolang je niet te gek doet gaat dat wel goed.

Als ik de velgen zo zie, is het hart uitgedraaid en in een nieuw velgbed geplaatst. Wel zo veilig. ECHTER lijkt het dat het in een kleiner velgbed gelast is. De ovale ogen zitten ver naar buiten. Dat betekent dat je dan 14'' velgen hebt in plaats van 15''.

Om dat te controleren kan je de velgen even opmeten. Zie dit puur als opbouwende kritiek, Lars.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11-10-2012 21:47 #118879 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Sorry, maar ik snap niet wat jullie zien kwa verbreden?
Er is niks afgedraait, er is niks in gelast, ze zijn gewoon origineel !!
Mijn directeur van stage en mijn vader hebben dat ook geconstateerd.
Heb ook een foto van een 144 met dezelfde velgen, precies hetzelfde, alleen ik zit nu op mijn telefoon dus die kan ik niet posten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 22:52 #118885 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
beste Lars, het ingeslagen nummer liegt niet, en ook de ruime ervaring van de Volvofielen die gereageerd hebben mag je niet onderschatten. :geek:
geloof ons, dit zijn GEEN originele velgen, hier is ofwel een ring in gelast en anders is het hart in een ander breed velgbed gelast; wat je directeur en je vader ook mogen beweren (het feit dat je 't niet ziet wil niet zeggen dat 't niet gedaan is).
je schrijft dat ze 195 mm zijn, dat is dus een dikke 7,5 inch hetgeen extreem breed is (deze maat is nooit door Volvo gemaakt!!!). wat voor banden wil je daar wel niet opzetten??? dit stuurt voor geen meter en vormt een abnormale belasting voor je aandrijving en ophanging, daarom advisser ik: NIET doen!
verder ben je zoals ik al eerder schreef best goed bezig met je 144, helemaal leuk om wat meer jongeren binnen de club te begroeten, maar neem af en toe ook een wijze raad aan van de oudere garde (dit om teleurstellingen te voorkomen hetgeen slecht is voor je enthousiasme)! ga dit weekend lekker naar de beurs op zoek naar "normale" brede velgen!
nogmaals veel succes met de verdere restauratie! :mrgreen:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.