122S 1967 opknapbeurt

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
13-11-2012 07:03 #120336 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic 122S 1967 opknapbeurt
De 3M-kit ruitenkit is de beste keuze.
Nu heeft 3M meerdere soorten kit, je moet wel de blijvend elastische kit hebben voor ruiten die in een rubber zitten en geen verlijmende kit gebruiken.
Voor montage eerst een streep kit in het rubber spuiten (waar het glas in komt); rubber om het glas monteren.
Vervolgens de ruitsponning en het rubber goed inzepen (met een zeepsop-oplossing); ruit met rubber monteren.
Tussen rubber en carrosserie uitbundig kitten (de spuitmond goed onder de rubber-lip drukken).
De overtollige kit is lekker plakkerig en als je niet uitkijkt smeer je alles onder.
Als je de tijd hebt, dan laat je dit eerst een paar dagen drogen, dan gaat het weghalen veelmakkelijker en met veel minder knoeiboel. Restanten kit haal je makkelijk weg met een doekje met terpentine.
suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2012 08:43 #120376 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Robert, bedankt voor de reactie. Is 1 bus voor in het spuitpistool normaal gesproken genoeg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
15-11-2012 08:55 #120424 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic 122S 1967 opknapbeurt
1 bus kit is ruim genoeg om alle ruiten ruim in de kit te zetten (en je houdt er nog aan over)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2012 21:56 #120469 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
ok bedankt voor de reactie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2012 12:50 #121340 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Na een tussenpoos weer wat foto's van hoe de volvo vordert. Doordat ik ga verhuizen heb ik straks geen sleutelruimte meer en moet er dus flink doorgewerkt worden om de ama af te krijgen.

De voorruit is al gemonteerd net als de zonneklep (de sierlijst moet nog)+, er is nieuwe verf gemaakt (geen originele volvo kleur bleek toch, maar een soort volkswagen petrol blue) en volvo 130 kleur voor de velgen. Een rib uit mijn lijf, maar dan heb je ook goed spul.

Deze week ook 123 ontsteking besteld inclusief nieuwe bobine om zo hopelijk de B18B weer aan de praat te krijgen. De oude ontsteking vertrouwde ik niet helemaal meer, bovendien kwam deze na nader onderzoek van een B18a af.

De nieuwe ribbelplaat is gehecht en moet nog afgelast worden, het front is grofweg gemonteerd evenals de spatborden.
Binnenkort de deuren spuiten (let's give it a shot) en de dorpel inclusief ribbelplaat voorzien van een nieuw laklaagje.

De lijsten voor de voorruit aan de binnenkant zijn nieuw gespoten en worden gemonteerd, het interieur is nu nog een zootje.
Het GT stuur is gemonteerd, nieuw lager in de stuuras (was uit elkaar gevallen bij demontage: ongeveer 20 kogeltjes in je interieur, vind ze maar eens...)

Binnenkort de oude banden van de velgen af laten draaien (veel te oud en bovendien originele smalle maat op een gt velg...) ik denk dat ik ga voor vredestein quatrac 3 all seasons 195 65 15, die staan ook mooi heb ik op de beurs gezien bij een mede amazon rijder.

Jullie gaan nog veel foto's zien de komende weken, kerstvakantie here we come!



















Nog een kleine update van vanmiddag: Na wat prutsen is het me gelukt de amazon weer aan de praat te krijgen, 123 ontsteking kan dus echt wonderen doen. Nu nog afstellen en snel verder.




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2012 19:07 #121352 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ziet er gaaf uit Niek,
succes de komende dagen.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2012 18:42 #121684 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Zo. De laatste dagen flink doorgewerkt. De rechterdeur is inmiddels klaar voor de eindlak en is voorzien van meerdere lagen grondlak. Hierna meermalen geschuurd en als laatste nog een keer waterproof om het echt strak te krijgen.




De claxon is inmiddels gerepareerd en op de richtingaanwijzers na werkt vrijwel alle verlichting weer naar behoren. Vandaag een nieuwe reflector achter gemonteerd en een achterlicht, beiden voorzien van nieuwe rubbers.

De laatste tijd ook veel nieuwe onderdelen aangeschaft, hier een kleine impressie:



origineel volvo klokje



buitenspiegel



originele kentekenverlichtingsglaasjes (3x woordwaarde)



55A dynamo, alleen heeft deze de "oren" niet echt op een handige plaats, wat nog veel
knutselen vereist om hem er goed op te zetten straks.

Jullie kunnen nog veel foto's verwachten de komende week aangezien ik nog steeds vrij ben.
I'll keep you posted!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2012 18:42 #121685 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Zo. De laatste dagen flink doorgewerkt. De rechterdeur is inmiddels klaar voor de eindlak en is voorzien van meerdere lagen grondlak. Hierna meermalen geschuurd en als laatste nog een keer waterproof om het echt strak te krijgen.

deur.jpg

De claxon is inmiddels gerepareerd en op de richtingaanwijzers na werkt vrijwel alle verlichting weer naar behoren. Vandaag een nieuwe reflector achter gemonteerd en een achterlicht, beiden voorzien van nieuwe rubbers.

De laatste tijd ook veel nieuwe onderdelen aangeschaft, hier een kleine impressie:

Bijlage niet gevonden


origineel volvo klokje

Bijlage niet gevonden


buitenspiegel

Bijlage niet gevonden


originele kentekenverlichtingsglaasjes (3x woordwaarde)

Bijlage niet gevonden


55A dynamo, alleen heeft deze de "oren" niet echt op een handige plaats, wat nog veel
knutselen vereist om hem er goed op te zetten straks.

Jullie kunnen nog veel foto's verwachten de komende week aangezien ik nog steeds vrij ben.
I'll keep you posted!





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2012 19:53 #121691 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ziet er goed uit, ik ben benieuwd hoe het spuiten van de deuren je afgaat.

Ik zie dat je een bobine van Bosch (blauw) plaatst. Weet jij wat de primaire weerstand is van deze bobine? Ik kan dit op het web niet vinden.

Succes komende dagen.

GRoet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2012 23:23 #121704 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik ben zelf ook wel benieuwd, spuiten heb ik al eerder gedaan maar het blijft altijd behoorlijk moeilijk

Als de primaire weerstand op de bobine staat? dan kan ik morgen wel even voor je kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.