122S 1967 opknapbeurt

Lees meer
08-03-2012 20:44 #111430 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Vandaag verder gewerkt en buitendorpel verwijderd. Binnendorpel zag er nog opvallend goed uit. Net toen ik spijt kreeg de nog goede buitendorpel kapot te hebben geslepen kwam ik er achter dat in de voorzijde van de binnendorpel toch nog een gat zat. Ik denk dat ik nu de gehele dorpel maar ga vervangen.











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-03-2012 21:02 #111432 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik heb net stukken dorpel in de oud ijzer bak gegooid, zitten nog goede stukken aan.
Deze mag je zo hebben.
Als je belangstelling hebt kan ik er wel een paar foto's van maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2012 23:41 #111618 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Vandaag beetje aan het sleutelen geweest met de carbs. Heb het idee dat de linkercarb niet helemaal goed staat, volgens mij staat de naald niet helemaal recht gecentreerd. Het klopt toch dat de zuigers met een duidelijk hoorbare tik helemaal naar beneden moeten vallen als je ze optilt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2012 22:00 #112616 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
De nieuwe delen zijn gearriveerd, alleen moet er eerst nog behoorlijk worden gelast aan de balken van de amazon. De plek waar het dwarsbalkje heeft gezeten is ook in de balk in de lengterichting ingevreten. Eerst daar maar eens een goed sterk stuk inlassen en vervolgens het balkje terugplaatsen. Iemand nog goede tips?





.








Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2012 08:56 #112638 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ha Niek, goed bezig! Mooie grondige aanpak.

Tip: stukje balk uit een donor halen en dat erin zetten? En dan niet exact hetzelfde stuk gebruiken (want de roest slaat nu eenmaal daar toe waar de balkjes bij elkaar komen), maar iets verderop, dus het deel wat tussen twee dwarsbalkjes in zit. (rechtsonder op je foto bijv.). Dat is meestal niet rot.

Of gewoon een stuk plaatmateriaal wat ongeveer net zo dik is als de balk (2-3mm?) erin lassen, maar dan wel inclusief het opstaande randje (15-20mm breed), zodat je daar de bodemplaat mooi op vast kunt zetten.

Succes!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2012 21:35 #112662 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 122S 1967 opknapbeurt
Als de structuur wordt aangetast wel, dus hele dorpel eruit en linker A stijl, met een slechte balk, dan is het oppassen
Om die reden hebben we bij mijn Amazon voor gekozen om een stijl uit een donor Amazon te gebruiken


Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2012 21:42 #112664 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 122S 1967 opknapbeurt
Oeps ging even te snel, waar binnenscherm, stijl en paravan samenkomen is een lastig stuk om nieuw te maken, 3 lagen bijelkaar....
Dus was het veel sneller en gemakkelijker om zo'n donorstuk gewoon over te zetten, dit is niet iets voor de startende restaurateur, hier heb je een professional voor nodig.

Dit stuk is van links nog te verkrijgen, ev ander plaatwerk idem, deze Amazon is hard tot halverwege, zeg maar tot de achterste deurstijl, goed.
Ook bodem voorzijde, als je iets nodig hebt hoor ik het wel.


Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2012 23:41 #112677 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Een stuk balk overzetten zou misschien wel kunnen, maar ik ga eerst eens kijken of ik met 2mm plaat (die ik laat zetten) inclusief opstaand randje een passend stuk kan maken. Ga het inderdaad grondig doen, liever er wat langer over doen dat ik straks met een gerust hart weer de weg op kan. Alleen Recht slijpen valt nog niet mee heb ik gemerkt, veel oefenen denk ik dan maar. Ed, wellicht dat ik nog wat nodig heb van het schuine stuk onder de pedalen, hier heb ik ook wat weggehaald en ik moet het stuk naar de nieuwe vloerplaat natuurlijk weer overbruggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2012 08:24 #112680 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 122S 1967 opknapbeurt

"Niek Bolijn" schreef:
Een stuk balk overzetten zou misschien wel kunnen, maar ik ga eerst eens kijken of ik met 2mm plaat (die ik laat zetten) inclusief opstaand randje een passend stuk kan maken. Ga het inderdaad grondig doen, liever er wat langer over doen dat ik straks met een gerust hart weer de weg op kan. Alleen Recht slijpen valt nog niet mee heb ik gemerkt, veel oefenen denk ik dan maar. Ed, wellicht dat ik nog wat nodig heb van het schuine stuk onder de pedalen, hier heb ik ook wat weggehaald en ik moet het stuk naar de nieuwe vloerplaat natuurlijk weer overbruggen.


Recht slijpen is inderderdaad lastig. Wat helpt: met stift het hele stuk aftekenen, dan zie je het direct als je scheef gaat en niet pas 'aan het einde' van de snede. Wat voor slijpschijfjes gebruik je? Met dunne (1.6mm?) doorslijpschijfjes kun je veel nauwkeuriger slijpen dan de standaard slijpschijven (3-5mm?). Plus: meestal hoef je niet perfect recht te slijpen, omdat je na het slijpen het tegendeel gaat aanpassen (knippen/slijpen/vijlen/) tot het er perfect in past.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2012 15:13 #112699 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik gebruik al wel van die hele dunne schijfjes, dat werkt veruit het beste. Wat ik nog wel graag zou willen weten: wat voor lasdraaddikte gebruiken jullie? Ik heb nu als dunste 8, maar heb laatst gehoord dat 6 beter is (voor plaatwerk althans) iemand suggesties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.