122S 1967 opknapbeurt

Lees meer
19-10-2012 19:08 #119277 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik heb door tijdens het lassen een koperplaat achter het te lassen gedeelte te houden de warmte geprobeerd af te voeren.
Dit gaat stukken beter dan wanneer er niets achter zit.
Wat betreft de dreunplaten.
Als de platen koud zijn kon ik er ook niets mee doen, maar als ze warm zijn gaat het stukken beter.
succes verder.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2012 01:43 #119295 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 122S 1967 opknapbeurt
Beste Maikel, er zijn standaart koperen platen met magneten in de handel, plak je achter het te lassen gedeelte en lassen maar.
Wordt veel gebruikt bij autogeen lassen.

succes

Joahn Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2012 12:29 #119302 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik zal het dan toch eens met wat verwarmen proberen. Een beetje prutsen met de knoppen kan misschien ook nog wat schelen, we zullen er eens mee aan de slag gaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2012 13:30 #119307 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Johan bedankt voor de tip.
zoiets kun je zelf ook wel maken.

Succes Niek met fohnen.
Ik heb trouwens een fohn gebruikt die men ook gebruikt bij het dichtlassen van PE doeken.
Deze is traploos in te regelen ideaal voor dit werk.
Je mag hem ophalen als je hem wilt gebruiken.

Groeten,

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2012 22:30 #120135 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Er zit weer wat schot in de zaak, de buitendorpel is pasklaar gemaakt, geproplast en in de epoxyprimer gezet. Helaas tot mijn grote spijt toch wat krom getrokken. Nu over naar de ribbelplaatjes en de rest van de kofferbak.









Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2012 10:20 #120243 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Je bent wel creatief met het opklossen.
succes verder

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2012 12:39 #120252 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 122S 1967 opknapbeurt
Dat ziet er allemaal goed uit, door de hele reparatieplaat te gebruiken krijg je dat alles op schoon staal wordt gelast en geeft behalve cosmetisch ook functioneel - stijfheid - een goed resultaat.

Ik zat nog even na te denken over een drainage gat onder je voeten, in analogie van de reservewielbak.

Dit moet dan wel absoluut op het diepste punt zitten....Buiten het feit dat de lekkage altijd plaatsvind/lekt in de hoeken, zou ik hem liever in de hoek doen, bv achter de spatlap, op deze wijze kan er geen water van buiten naar binnen komen.
Daarnaast zijn de originele rubber matten natuurlijk funest door het opsluiten van het water, ik heb altijd kranten liggen onder de bekleding bij je voeten en sla de bekleding open als de wagen de stalling in gaat.

Denk goed na waar je die drainaige gaten maakt.

Bij mijn Amazons zaten de halvemaanvormige openingen achter de stoelen steevast dicht gekit, heeft iemand ervaring met deze open laten ?
Ook moet de voorruit niet lekken, dus voldoende kit gebruiken als je hem erin zet.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2012 00:09 #120279 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ed, goede vraag van die afwateringsgaten. Bij mijn amazon was enkel onder de antidreunplaat bij de afwateringsgaatjes de plaat gaan roesten, op andere plaatsen juist niet... Misschien door vocht dat van buitenaf juist door de gaatjes naar binnen is gekomen.

Ik heb me ook al wel eens achter mijn oren moeten krabben voor het plaatsen van de afwateringsgaten, ben er zelf nog niet helemaal over uit. Voorlopig laat ik ze maar even voor wat het is, mocht iemand goeie tips hebben dan ga ik pas aan het boren.

De voorruit ben ik van plan goed vol te kitten, residu kun je altijd nog verwijderen, te weinig kit bijvullen wordt lastiger.

Kortom: nog genoeg te doen, maar het begint al wat te worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2012 00:44 #120283 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 122S 1967 opknapbeurt
Beste medeleden, wat voor soort kit gebruiken jullie bij het monteren van ruiten (voor en achterruit).
Een paar opties zou mooi zijn daar ik in de Filippijnen woon en er voor op uit moet.

alvast bedankt

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2012 21:23 #120320 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik denk dat ik zelf 3m zwarte ruitenkit ga gebruiken omdat ik deze nog heb liggen. Heb deze echter nog nooit gebruikt, wat zijn de ervaringen van anderen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.