- Berichten: 431
122S 1967 opknapbeurt
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-10-2012 19:08 #119277
door Maikel Groener
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik heb door tijdens het lassen een koperplaat achter het te lassen gedeelte te houden de warmte geprobeerd af te voeren.
Dit gaat stukken beter dan wanneer er niets achter zit.
Wat betreft de dreunplaten.
Als de platen koud zijn kon ik er ook niets mee doen, maar als ze warm zijn gaat het stukken beter.
succes verder.
Dit gaat stukken beter dan wanneer er niets achter zit.
Wat betreft de dreunplaten.
Als de platen koud zijn kon ik er ook niets mee doen, maar als ze warm zijn gaat het stukken beter.
succes verder.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
20-10-2012 01:43 #119295
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic 122S 1967 opknapbeurt
Beste Maikel, er zijn standaart koperen platen met magneten in de handel, plak je achter het te lassen gedeelte en lassen maar.
Wordt veel gebruikt bij autogeen lassen.
succes
Joahn Geers
Wordt veel gebruikt bij autogeen lassen.
succes
Joahn Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 139
20-10-2012 12:29 #119302
door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik zal het dan toch eens met wat verwarmen proberen. Een beetje prutsen met de knoppen kan misschien ook nog wat schelen, we zullen er eens mee aan de slag gaan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 431
20-10-2012 13:30 #119307
door Maikel Groener
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Johan bedankt voor de tip.
zoiets kun je zelf ook wel maken.
Succes Niek met fohnen.
Ik heb trouwens een fohn gebruikt die men ook gebruikt bij het dichtlassen van PE doeken.
Deze is traploos in te regelen ideaal voor dit werk.
Je mag hem ophalen als je hem wilt gebruiken.
Groeten,
zoiets kun je zelf ook wel maken.
Succes Niek met fohnen.
Ik heb trouwens een fohn gebruikt die men ook gebruikt bij het dichtlassen van PE doeken.
Deze is traploos in te regelen ideaal voor dit werk.
Je mag hem ophalen als je hem wilt gebruiken.
Groeten,
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 139
08-11-2012 22:30 #120135
door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 431
11-11-2012 10:20 #120243
door Maikel Groener
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Je bent wel creatief met het opklossen.
succes verder
succes verder
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-11-2012 12:39 #120252
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 122S 1967 opknapbeurt
Dat ziet er allemaal goed uit, door de hele reparatieplaat te gebruiken krijg je dat alles op schoon staal wordt gelast en geeft behalve cosmetisch ook functioneel - stijfheid - een goed resultaat.
Ik zat nog even na te denken over een drainage gat onder je voeten, in analogie van de reservewielbak.
Dit moet dan wel absoluut op het diepste punt zitten....Buiten het feit dat de lekkage altijd plaatsvind/lekt in de hoeken, zou ik hem liever in de hoek doen, bv achter de spatlap, op deze wijze kan er geen water van buiten naar binnen komen.
Daarnaast zijn de originele rubber matten natuurlijk funest door het opsluiten van het water, ik heb altijd kranten liggen onder de bekleding bij je voeten en sla de bekleding open als de wagen de stalling in gaat.
Denk goed na waar je die drainaige gaten maakt.
Bij mijn Amazons zaten de halvemaanvormige openingen achter de stoelen steevast dicht gekit, heeft iemand ervaring met deze open laten ?
Ook moet de voorruit niet lekken, dus voldoende kit gebruiken als je hem erin zet.
Ik zat nog even na te denken over een drainage gat onder je voeten, in analogie van de reservewielbak.
Dit moet dan wel absoluut op het diepste punt zitten....Buiten het feit dat de lekkage altijd plaatsvind/lekt in de hoeken, zou ik hem liever in de hoek doen, bv achter de spatlap, op deze wijze kan er geen water van buiten naar binnen komen.
Daarnaast zijn de originele rubber matten natuurlijk funest door het opsluiten van het water, ik heb altijd kranten liggen onder de bekleding bij je voeten en sla de bekleding open als de wagen de stalling in gaat.
Denk goed na waar je die drainaige gaten maakt.
Bij mijn Amazons zaten de halvemaanvormige openingen achter de stoelen steevast dicht gekit, heeft iemand ervaring met deze open laten ?
Ook moet de voorruit niet lekken, dus voldoende kit gebruiken als je hem erin zet.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 139
12-11-2012 00:09 #120279
door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ed, goede vraag van die afwateringsgaten. Bij mijn amazon was enkel onder de antidreunplaat bij de afwateringsgaatjes de plaat gaan roesten, op andere plaatsen juist niet... Misschien door vocht dat van buitenaf juist door de gaatjes naar binnen is gekomen.
Ik heb me ook al wel eens achter mijn oren moeten krabben voor het plaatsen van de afwateringsgaten, ben er zelf nog niet helemaal over uit. Voorlopig laat ik ze maar even voor wat het is, mocht iemand goeie tips hebben dan ga ik pas aan het boren.
De voorruit ben ik van plan goed vol te kitten, residu kun je altijd nog verwijderen, te weinig kit bijvullen wordt lastiger.
Kortom: nog genoeg te doen, maar het begint al wat te worden.
Ik heb me ook al wel eens achter mijn oren moeten krabben voor het plaatsen van de afwateringsgaten, ben er zelf nog niet helemaal over uit. Voorlopig laat ik ze maar even voor wat het is, mocht iemand goeie tips hebben dan ga ik pas aan het boren.
De voorruit ben ik van plan goed vol te kitten, residu kun je altijd nog verwijderen, te weinig kit bijvullen wordt lastiger.
Kortom: nog genoeg te doen, maar het begint al wat te worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
12-11-2012 00:44 #120283
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic 122S 1967 opknapbeurt
Beste medeleden, wat voor soort kit gebruiken jullie bij het monteren van ruiten (voor en achterruit).
Een paar opties zou mooi zijn daar ik in de Filippijnen woon en er voor op uit moet.
alvast bedankt
Johan Geers
Een paar opties zou mooi zijn daar ik in de Filippijnen woon en er voor op uit moet.
alvast bedankt
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 139
12-11-2012 21:23 #120320
door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik denk dat ik zelf 3m zwarte ruitenkit ga gebruiken omdat ik deze nog heb liggen. Heb deze echter nog nooit gebruikt, wat zijn de ervaringen van anderen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.