- Berichten: 139
122S 1967 opknapbeurt
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
De oorzaak bleek een slecht afdichtend voorruitrubber. Gisteren alles van binnen gedemonteerd, inclusief voorruit. De staat van de opstaande rand viel me nog niet tegen.
Ook zijn de gereviseerde su's vandaag binnengekomen, inclusief de oude onderdelen. De reden waarom de later aangeschafte dubbele su niet goed werkte was duidelijk: 2 verschillende soorten naalden en alles versleten.
Hitteschildje en nieuwe bakkelieten pakkingen gemonteerd.
De opbouw kan weer beginnen, morgen eens kijken of starten er in zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Op onderstaande foto's kan je mooi zien wat te veel tectyl doet met waterlekkage. Ook is verzuimd na het lassen goede anticorrosie behandeling aan te brengen
Vaak ontstaan deze problemen door lekkage van de voorruit, dat loopt achter je rubbe matten en dan beint het gelazer
Ook de deur had het zelfde roestprobleem ontstaan door dat de afvoer kanalen met tectyl waren dichtgespoten. Ook was de steun vernieuwd maar aan de binnenzijde niet antiroest behandeld maar gewoon een antidreunplaat er overheen.
We hebben zelfs een stuk stijl uit een donor moeten gebruiken.
Mijn advies is, haal een nieuwe steun én vloerplaat en las dit erin, dus geen kleine stukjes, maar grotye halen snel thuis, vervolgens 2 componenten epoxy primer, afkitten en 2x aflak, Binnenzijde portieren idem
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
Vandaag de auto gestart met nieuwe carbs, ging goed, alleen choke moet nog worden afgesteld evenals synchroonstellen van de dubbele su's. Het het asje dat in beide carbs haakt voor het gas heeft echter 2 rubber? hulsjes nodig om te blijven hangen, weet iemand of deze nog te krijgen zijn of zelf te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
De busjes die hier overheen moeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb ooit een vlakke plaat erin, gezet maar die gaat bewegen als je instapt, onder het gewicht van de bestuurder, die ribbels erin maken hem veel stijver.
Als je het steuntje weghaalt en eerst de vloerplaat last, kan je daarna mooi het nieuwe steuntje er tegen aan lassen, goed antieroest behandelen en aan 2 zijden een opening voor afwatering laten !!
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
"Niek Bolijn" schreef:
Nee, die bedoel ik niet. Het horizontale stangetje dat beide carbs aanstuurt heeft 2 pinnetjes, deze vallen in de armpjes van de 2 carbs. Deze pinnetjes zijn echter te dun en volgens mij moeten hier 2 busjes overheen, er zaten bij mij 2 stukjes slang overheen, maar wil deze graag weer origineel terugzetten. Zal zo nog een foto posten.
De busjes die hier overheen moeten.
De pinnetjes zijn niet te dun, ze horen een behoorlijke speling te hebben. Die stukjes slang zijn niet origineel, er hoort niks overheen.
De speling is nodig zodat de carbs in ruststand afzonderlijk stationair afgesteld kunnen worden. Als er geen speling zou zijn, zou de 'ruimste' stationairinstelling de instelling van beide carbs tegelijk zijn. Wordt volgens mij ook in de Haynes wel besproken.
Wat Ed noemt over 'grote stappen snel thuis': daar ben ik het in principe mee eens. Ik begon met kleine stukjes vernieuwen, maar achteraf was ik veel sneller klaar geweest als ik in 1 keer de hele vloerplaat vervangen had. Een stuk origineel vloerplaat (die niet 100% past, en -meestal- ook niet alle roest vervangt..) is alleen een stuk duurder dan een gewoon stuk plaat. Zelf de ribbels in een stuk vlakke plaat maken is echter nauwelijks te doen.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
De foto's van de ellende, eerst de deur.
Deze deur ga ik vervangen door een beter exemplaar.
Dan de dorpellende:
En dit kwam er uit vallen, een paar handen vol met zand en roest:
We zullen het maar weer zien als een nieuwe uitdaging.
Vraag aan jullie: heel de dorpel vervangen of alleen nieuw deel inlassen van bijv. 50cm?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
ben er achter gekomen dat de dorpel aan de voorzijde ook helemaal door is, wordt dus vervanging van de gehele dorpel van voor tot achter. Moeten er bij de laswerkzaamheden dingen gestut worden? Bijv. een kruis in het chassis lassen o.i.d.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.