- Berichten: 139
122S 1967 opknapbeurt
- Niek Bolijn
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Mooi stukje laswerk, vergeet bij die zijbalkjes niet om de binnenzijde goed te conserveren, bv met RX5 en dan RX10, én er afwateringsopeningen in te makenin alle 4 de hoeken.
Deze afwateringsopeningen zijn bijzonder belangrijk en worden nog al eens niet terug geboord... dat moet wel, anders rot het er zo weer uit.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Dan heb ik denk ik de voorspatborden van deze discowagen.
Heb je de deur uit Denekamp gehaald?
Daar komen i.i.g. mijn voorspatborden vandaan.
Ziet er trouwens goed uit het laswerk.
succes,
Maikel,
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
De deur komt inderdaad uit Denekamp! We hebben dus samen het halve disco inventaris aan onze amazons hangen haha.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank Deruyck (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 17
Bij een eventuele lekkage van de voorruit loopt het regenwater lekker weer weg!
Ik zet de auto altijd weg met de raampjes open zodat het interieur ook flink verlucht blijft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
Is het aan te raden om voor elke "ribbel" een gaatje te maken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Fohn je de platen er niet in?
Ik heb het vorige week gedaan en met een fohn. Licht verwarmen en daarna kun je ze mooi in de verlaagde gedeeltes van de bodemplaat drukken.
Mooi laswerk trouwens hoe dik materiaal heb je gebruikt? en welke dikte lasdraad?
Ik moet ook nog stukken inlassen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
Het laswerk aan de dorpel is gedaan met een vervangplaat van de vkv webshop, dikte weet ik niet, maar ik gok op ongeveer 1mm. Dikte lasdraad is 8mm, alhoewel ik van anderen gehoord heb dat 6mm meer het ideaal is. Het blijft nog lastig om niet door het plaatwerk heen te branden, het is allemaal maar erg dun vind ik...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
"Niek Bolijn" schreef:
De platen zijn de dikste die ik kon vinden, 8kg per m2 in gewicht, deze zijn zelfklevend en zo dik dat ze niet echt in de ribbels te drukken zijn.
Het laswerk aan de dorpel is gedaan met een vervangplaat van de vkv webshop, dikte weet ik niet, maar ik gok op ongeveer 1mm. Dikte lasdraad is 8mm, alhoewel ik van anderen gehoord heb dat 6mm meer het ideaal is. Het blijft nog lastig om niet door het plaatwerk heen te branden, het is allemaal maar erg dun vind ik...
(Forse lasdraad, 6 of 8mm.. niet zo gek dat je door je plaat heen brandt )
Met het lasapparaat op een lage stroomsterkte en een niet té lage draadsnelheid gaat het toch prima, zeker met mooi nieuw plaatmateriaal. Als de ondergrond waar je tegenaan last maar mooi schoon is gaat het prima.
Misschien nog meer experimenteren met de draadsnelheid? (komt érg precies, een hele kleine draai aan de knop geeft al een groot effect)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.