- Berichten: 139
122S 1967 opknapbeurt
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mooi stukje laswerk, vergeet bij die zijbalkjes niet om de binnenzijde goed te conserveren, bv met RX5 en dan RX10, én er afwateringsopeningen in te makenin alle 4 de hoeken.
Deze afwateringsopeningen zijn bijzonder belangrijk en worden nog al eens niet terug geboord... dat moet wel, anders rot het er zo weer uit.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 431
Dan heb ik denk ik de voorspatborden van deze discowagen.
Heb je de deur uit Denekamp gehaald?
Daar komen i.i.g. mijn voorspatborden vandaan.
Ziet er trouwens goed uit het laswerk.
succes,
Maikel,
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
De deur komt inderdaad uit Denekamp! We hebben dus samen het halve disco inventaris aan onze amazons hangen haha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank Deruyck (GAST)
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 17
Bij een eventuele lekkage van de voorruit loopt het regenwater lekker weer weg!
Ik zet de auto altijd weg met de raampjes open zodat het interieur ook flink verlucht blijft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
Is het aan te raden om voor elke "ribbel" een gaatje te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 431
Fohn je de platen er niet in?
Ik heb het vorige week gedaan en met een fohn. Licht verwarmen en daarna kun je ze mooi in de verlaagde gedeeltes van de bodemplaat drukken.
Mooi laswerk trouwens hoe dik materiaal heb je gebruikt? en welke dikte lasdraad?
Ik moet ook nog stukken inlassen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
- Berichten: 139
Het laswerk aan de dorpel is gedaan met een vervangplaat van de vkv webshop, dikte weet ik niet, maar ik gok op ongeveer 1mm. Dikte lasdraad is 8mm, alhoewel ik van anderen gehoord heb dat 6mm meer het ideaal is. Het blijft nog lastig om niet door het plaatwerk heen te branden, het is allemaal maar erg dun vind ik...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
"Niek Bolijn" schreef:
De platen zijn de dikste die ik kon vinden, 8kg per m2 in gewicht, deze zijn zelfklevend en zo dik dat ze niet echt in de ribbels te drukken zijn.
Het laswerk aan de dorpel is gedaan met een vervangplaat van de vkv webshop, dikte weet ik niet, maar ik gok op ongeveer 1mm. Dikte lasdraad is 8mm, alhoewel ik van anderen gehoord heb dat 6mm meer het ideaal is. Het blijft nog lastig om niet door het plaatwerk heen te branden, het is allemaal maar erg dun vind ik...
(Forse lasdraad, 6 of 8mm.. niet zo gek dat je door je plaat heen brandt

Met het lasapparaat op een lage stroomsterkte en een niet té lage draadsnelheid gaat het toch prima, zeker met mooi nieuw plaatmateriaal. Als de ondergrond waar je tegenaan last maar mooi schoon is gaat het prima.
Misschien nog meer experimenteren met de draadsnelheid? (komt érg precies, een hele kleine draai aan de knop geeft al een groot effect)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.