122S 1967 opknapbeurt

Lees meer
07-10-2012 16:50 #118714 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ja ik had het verhaal ook al eerder gehoord, zou kunnen dat deze deur misschien bij die spatborden hoorden? De deur ziet er iig nog prima uit voor z'n leeftijd. Volgende project is antidreunplaat of bitumen in de voetenbak en dan kunnen we langzaam aan weer gaan monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2012 00:59 #118722 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 122S 1967 opknapbeurt
Hoi Niek,
Mooi stukje laswerk, vergeet bij die zijbalkjes niet om de binnenzijde goed te conserveren, bv met RX5 en dan RX10, én er afwateringsopeningen in te makenin alle 4 de hoeken.
Deze afwateringsopeningen zijn bijzonder belangrijk en worden nog al eens niet terug geboord... dat moet wel, anders rot het er zo weer uit.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2012 20:47 #118802 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Hoi Niek,

Dan heb ik denk ik de voorspatborden van deze discowagen.
Heb je de deur uit Denekamp gehaald?
Daar komen i.i.g. mijn voorspatborden vandaan.
Ziet er trouwens goed uit het laswerk.

succes,

Maikel,

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2012 14:27 #118829 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Ik heb de binnenkant eerst met meerdere lagen epoxyprimer ingekwast en hierna de gehele balk volgegoten met owatrol, kwam er door de afwateringsgaten weer uit. Hierna de buitenkant ook nog een keer met epoxy gedaan, denk dat dit voorlopig wel voldoende is.

De deur komt inderdaad uit Denekamp! We hebben dus samen het halve disco inventaris aan onze amazons hangen haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank Deruyck (GAST)
  • Frank Deruyck (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-10-2012 10:58 #119011 door Frank Deruyck (GAST)
Beantwoord door Frank Deruyck (GAST) in topic 122S 1967 opknapbeurt
Als ik een nieuwe bodemplaat onder mijn voeten steek, ga ik er een afvoergootje + gaatje in maken met een rubber ringethje, (zoals je dat ook kan doen onder het reservewiel).
Bij een eventuele lekkage van de voorruit loopt het regenwater lekker weer weg!
Ik zet de auto altijd weg met de raampjes open zodat het interieur ook flink verlucht blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2012 22:11 #119065 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Denk dat ik ook gaatjes ga maken, nu na het inlassen van de nieuwe stukken zijn de originele afvoergootjes helemaal weg.
Is het aan te raden om voor elke "ribbel" een gaatje te maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2012 15:55 #119243 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
Vandaag de nieuw binnen gekomen antidreun matten geplaatst, hopen dat het effect heeft. Ook vorige week het achterste deel van de buitendorpel gehecht, nu de onderkant nog proplassen. Vorige week ook de volvo eens buiten gereden om hem om te draaien, er ligt wel een centimeter stof op inmiddels...








Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2012 19:54 #119253 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic 122S 1967 opknapbeurt
Hoi Niek,

Fohn je de platen er niet in?
Ik heb het vorige week gedaan en met een fohn. Licht verwarmen en daarna kun je ze mooi in de verlaagde gedeeltes van de bodemplaat drukken.
Mooi laswerk trouwens hoe dik materiaal heb je gebruikt? en welke dikte lasdraad?
Ik moet ook nog stukken inlassen.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2012 23:07 #119262 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 122S 1967 opknapbeurt
De platen zijn de dikste die ik kon vinden, 8kg per m2 in gewicht, deze zijn zelfklevend en zo dik dat ze niet echt in de ribbels te drukken zijn.

Het laswerk aan de dorpel is gedaan met een vervangplaat van de vkv webshop, dikte weet ik niet, maar ik gok op ongeveer 1mm. Dikte lasdraad is 8mm, alhoewel ik van anderen gehoord heb dat 6mm meer het ideaal is. Het blijft nog lastig om niet door het plaatwerk heen te branden, het is allemaal maar erg dun vind ik...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2012 07:38 #119263 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 122S 1967 opknapbeurt

"Niek Bolijn" schreef:
De platen zijn de dikste die ik kon vinden, 8kg per m2 in gewicht, deze zijn zelfklevend en zo dik dat ze niet echt in de ribbels te drukken zijn.

Het laswerk aan de dorpel is gedaan met een vervangplaat van de vkv webshop, dikte weet ik niet, maar ik gok op ongeveer 1mm. Dikte lasdraad is 8mm, alhoewel ik van anderen gehoord heb dat 6mm meer het ideaal is. Het blijft nog lastig om niet door het plaatwerk heen te branden, het is allemaal maar erg dun vind ik...


(Forse lasdraad, 6 of 8mm.. niet zo gek dat je door je plaat heen brandt ;) )

Met het lasapparaat op een lage stroomsterkte en een niet té lage draadsnelheid gaat het toch prima, zeker met mooi nieuw plaatmateriaal. Als de ondergrond waar je tegenaan last maar mooi schoon is gaat het prima.
Misschien nog meer experimenteren met de draadsnelheid? (komt érg precies, een hele kleine draai aan de knop geeft al een groot effect)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.