Ons project: Amazon 1959

Lees meer
10-12-2011 20:50 #108746 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Ons project: Amazon 1959
Mooi om jullie zo bezig te zien, en leuk detail, die bosmuis, en volgens mij licht zijn opoe er vlak achter :) ziet er tenminste als een muizen schedeltje uit. Mooie Volvo's ook die bij jullie op bezoek kwamen. Helaas was de lascursus vol voor ik wist of ik dit weekend vrij was. Ga zo voort en misschien rijd die van jullie voor die van mij rij klaar is :D

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2011 21:35 #108772 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ons project: Amazon 1959
Ook leuk om jezelf eens bezig te zien...het 'Paard van Troje' zoals ik ons project al genoemd heb is een hele klus.
Met Vilmar heb ik afgesproken dat we hem voorlopig op de wielen houden om de Amazon buiten (onder een goede) afdekhoes te kunnen stallen.

Er is onvoldoende ruimte binnen in de hal, bovendien heb ik nog wat andere projecten lopen....
Het laswerk gaan we in eigen beheer proberen te doen, net een deelnemer erbij die goed kan lassen en dat wil ik wel eens zien.
Dus totaal geen haast en we willen er wat van leren, lassen & vertinnen dus
Zoals je op de plaatjes ziet moeten in ieder geval rechts de binnen en buitenrand van de achterwielen worden vervangen en beide voorscherm randen & de voorschermen.

Het '57 dashboard hangen we met kerstverlichting aan de muur, dan hebben we er nog lol van.

Wordt vervolgd

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2012 21:15 #117720 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ons project: Amazon 1959
Helaas is de P1200 niet gerestaureerd, de roest was te ver gevorderd en vaak ook van binnen uit. Heb de binnenschermen voor eruit geslepen en kreeg geen blank metaal....dat was genoeg,wagen is gesloopt, interieur zit inmiddels in de rood/grijze van Simon en rijdt dus rond. Wellicht dat andere onderdelen nog aan, in of onder andere P1200' s komt te zitten.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.