Ons project: Amazon 1959

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-11-2011 14:57 #107786 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Ons project: Amazon 1959
Maar Erik, als ik afga op de dorpels en andere plekken, zou het best 's zo kunnen zijn dat die firewall wel dicht was, maar op de foto gewoon compleet weggeroest was... ;)

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2011 18:06 #107793 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Ons project: Amazon 1959
Hahaha, dat zou zomaar kunnen Daan, ware het niet dat er in het gat in de firewall een mooie afdichting zat en bij de rest van de gaten niet :D

Groet,
Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 11:35 #107807 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Ons project: Amazon 1959
@ Gertjan: het klokje lijkt mij een mooie toevoeging op het dasboard. Ik zal even met Ed overleggen hoe ver we met de prijs willen gaan. Mocht de verkoper toch niet naar Nederland willen verzenden, dan hebben we nog wel een adres in Zweden waar het naartoe kan.

De open firewall lijkt dan ergens rond chassisnummer 40000 en 50000 gesloten te zijn. Merkwaardig is dan wel dat in de projectwagen de firewall dicht is terwijl chassisnummer 35406 is. Zou het plaatje met chassisnummer overgezet zijn...

In de beschrijving van de modeljaren staat voor het interieur wel heel expliciet dat de banen op de deuren en de voorstoelen verticaal gaan lopen. Over de achterbank dus geen woord. Moeten we maar eens bij originele modellen gaan bekijken.

@ Erik: heb je de AG gebruikt om de andere wagen op te knappen? Dan kan ik hem namelijk van de lijst schrappen en daarom wil ik het even zeker weten.

Wat de tank betreft, die is er in 2000 in Nederland ingezet. Scherp gezien!

Voor de achterbank zijn ook andere kleurcombinaties gebruikt (bv rood).

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 12:07 #107808 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Ons project: Amazon 1959
Gisteren weer wat onderdelen van de projectwagen gehaald.

De wagen biedt hier en daar voor het hemelwater uitstekende mogelijkheden om lekker door te stromen. Ook de motorkap heeft last van roest. Zodra je een deur of klep dichtdoet regent het roest...de wagen wordt steeds lichter.




Bij het demonteren van de grille viel me weer op dat hij niet echt goed past. Ik vermoedde al dat het front was aangepast en jawel. Met wat kunstzinnig las- en plamuurwerk hebben ze een moderner front enigszins passend gemaakt voor de oude grille. Jammer maar helaas. Gelukkig is de grille nog wel goed te gebruiken.


Ook in de voorbalk zit een aardig roestgat... waar gaat dit heen?? Ben benieuwd wat we tegenkomen als hij op de brug staat.

Aankomende weken zal ik lekker blijven strippen. Op zich wel leuk om te doen en erg leerzaam over hoe zo'n wagen in elkaar zit. Ik ben tenslotte nog een enorm groentje.








Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2011 15:44 #107815 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Ons project: Amazon 1959
Oei, dat gaat een flink project worden...

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2011 23:47 #107923 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ons project: Amazon 1959
Het is voor Vilmar heel leuk en leerzaam om deze wagen te strippen, we hebben inmiddels wel ingezien dat dit 'paard van Troye' het niet waard is om te restaureren.
Waarschijnlijk slopen we deze en bewaren de nuttige en goede delen.
Er komt vast nog wel een volgende kans, of niet Vilmar....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2011 15:38 #107933 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Ons project: Amazon 1959

"Ed van der Zee" schreef:
Er komt vast nog wel een volgende kans, of niet Vilmar....


Leuke opmerking...ik heb wel iets op het oog ja :P

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2011 19:55 #108160 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Ons project: Amazon 1959
Tijd voor een update...

De motorruimte begint aardig leeg te worden. Daardoor is nog beter te zien dat de wangen van de motorruimte behoorlijk rot zijn. Blijkbaar heeft ooit een accu gelekt want de bodem van de accubak is gedicht met polyesther.


De voorbalk is rot.

In Zweden zijn ze heel gul met plamuur geweest. De wagen is geheel glad gemaakt met plamuur voordat hij rood werd. Hier en daar komen deuken tevoorschijn, glad gemaakt met plamuur. Ook een ingedeukt achterlicht is bijgewerkt met plamuur ipv uit te deuken.


De voor- en achterruit liggen er nu uit en er kwam roest onderuit…hoe verassend! Lijkt echter nog wel bij te werken.


Bij de voorruit is ooit wat gelast, maar dat is niet echt goed gedaan.

Het dashboard uit ’57-’58 wil er nog niet uit. Probleem is het stuur dat ik er niet uitkrijg. Eerdere knutselaars hebben de schroefdraden voor de poelie-trekker gemold. Daar moeten we nog iets op verzinnen. Misschien maar de stuurstang doorslijpen.

De achterbank uit ’57 is nog goed. De bodem onder de bank is hier en daar verroest, maar beter dan de rest van de bodem.
De kofferbakdeksel is uit ’57-’58 en nog wel te redden. Van de bijbehorende tweedelige kofferbakgrepen is er 1 een vrij hopeloos geval, de ander is nog wel goed.


De wagen is nog steeds niet op de brug geweest. Dat zal binnenkort toch gebeuren. We weten tot dan nog niet zeker wat we met de wagen gaan doen; slopen of weer opbouwen. Voorlopig demonteer ik alles. Binnenkort komt onze lasser en dan hakken we een knoop door.




















Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2011 21:02 #108164 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ons project: Amazon 1959
:cry: dit doet zeer zeg, je moet over een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen bezitten en een pak met geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2011 22:58 #108174 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ons project: Amazon 1959
Ach, we denken er over om het dashboard van de P{1200, de 1800 ES en de 164 met leuek lichtjes aan de muur te hangen.
Zou een geweldige kerstverlcihting zijn.....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.