Mijn Amazon uit begin 61

  • Ramon van Dijk (GAST)
  • Ramon van Dijk (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
11-03-2011 21:11 #101364 door Ramon van Dijk (GAST)
Beantwoord door Ramon van Dijk (GAST) in topic Mijn Amazon uit begin 61
Prachtig om te zien (en te lezen) hoe de Amazon stukje bij beetje weer tot leven komt.
Dat wordt weer een prachtige Volvo, respect.

Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2011 22:04 #101416 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit begin 61
Gerben, nog even terug naar het open dak. Zoals ik je al vertelde is dit een item waar ik het meest van genoot. Met een P1200 en B16B rij je het lekkerste op de binnenwegen, de Amazon is van nature een warme wagen aangezien de motor bijna bij je op schoot ligt. De ventilatie klepjes bij de 140 zijn echt niet per ongeluk.

Vandaag weer een eindje gereden in de 144-S die een open dak heeft en wat heerlijk !!
Ik heb inmiddels een 945 voor dagelijks woon-werk verkeer met eveneens een opendak van glas, nog leuker.


Ben helemaal met je eens dat je voor een in-time dak moet gaan. Het voordeel van de Coene daken is dat er weinig bewegende delen zijn, dus geen kabels en rollertjes, (itt tot het oude Hollandia dak die heeft runners met koperen wieltjes met een rubber centrum. Heb je die bij het dak ?) De rubbers achter in en het opstaande randje van de bak zijn gemakkelijk te maken en te bekleden.
Als ik jouw werk zie, maak ik me geen enkele zorg over het passend maken van het open dak, bovendien kun je dit nog bijwerken.
tips: Ik heb de bak van het Coene dak laten verzinken en de afvoer openingen (4 in het totaal) van een grotere nippel voorzien zodat het water gemakkelijk weg kan lopen. In de foto voor de restauratie zie je wat er gebeurd als dit niet goed afwatert.
Het probleem van de afvoer is dat hij verstopt, derhalve een roostertje bij de ingang is geen slecht idee.
amazon new roof & windshield1.jpg

Ik zal mijn foto's eens nakijken of ik meer details hebm, mijn advies is WEL doen en wil je er best bij komen helpen..






Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2011 22:20 #101417 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit begin 61
Nog een paar details van het dak vóór restauratie, let wel dit is cellulose lak !! die verpulvert en verstopt de afvoer, met de huidige epoxy 2-K lakken is de bescherming veel beter, als de bak ook nog eens verzinkt is gebeurt er nooit meer wat.

Bijlage coeneoud1.jpeg niet gevonden



Hier kun je goed zien wat de tand des tijds doet

Bijlage coeneoud2.jpeg niet gevonden




De bediening is geen draaiknop maar een handel, drukt het dak simpel omhoog, en de windvaan erbovenschuif open kun je het gemakkelijk schuiven

Bijlage coenehandel.jpeg niet gevonden



Wellicht dat er nog ergens een Coene dak is te vinden als je het Hollandia verhaal niet aandurft.
Laat maar weten wat je vind,

Ed

Bijlage coeneoud1.jpeg niet gevonden



Bijlage coeneoud2.jpeg niet gevonden



Bijlage coenehandel.jpeg niet gevonden


Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-03-2011 00:57 #101421 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Mijn Amazon uit begin 61
[oftopic] wat een prachtig interieur zit er in deze Amazon 8-) [/oftopic]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2011 13:24 #101433 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit begin 61
Is wat vreemd om op dit draadje te reageren, het gaat natuurlijk over de Amazon van Gerben en niet over mij. Het two tone interieur van de wagen (heb hem verkocht) past heel goed bij de cypres kleur groen (nummer 56). De bestuurderstoel is een Scheel Rally stoel, welke in de kleur van het interieur is gemaakt door Rob Kool van CCI in Ede. Rijdt echt fantastisch en ik ben benieuwd of de nieuwe eigenaar ook lid is van de VKV.
Vond het zonde om zo'n wagen alleen maar in de garage te laten staan en hoop dat hij vaker wordt gesignaleerd !

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-03-2011 15:55 #101438 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Mijn Amazon uit begin 61

"E.S.G. Zee" schreef:
Is wat vreemd om op dit draadje te reageren,

Mee eens Ed, maar soms moet je gewoon even reageren als je (nog) iets moois voorbij ziet komen, in ieder geval bedankt voor de info.
En nu weer ontopic...

Ik zou het schuifdak terug plaatsen, zoveel genot als je daar van kunt hebben, hoe je het aan moet pakken kan ik je helaas niet mee helpen omdat ik er geen ervaring mee heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2011 19:36 #101445 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit begin 61
Dank wederom voor de reacties.

Het staat nu 2 - 1 voor het terugplaatsen, maar nog geen tips hoe ik dat met die fels rand dan moet oplossen. Ik blijf nog even nadenken, wie weet vind ik een oplossing. Wel moet ik dan ook nog zien of ik:
A- alle onderdelen nog heb, want als er iets terug gaat is het het originele dak
B- weet in welke volgorde ze terug geplaatst moeten worden
C- mijn vriendin overtuigen ;)

Vorig weekend weer druk bezig geweest, plaats binnenkort wel een update.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2011 10:48 #101454 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit begin 61
Hoi Gerben,
Je bent welkom om het open dak bij ons in de hal te komen plaatsen, ik heb een tandemasser en zal Jacco Versteeg vragen of hij hier tijd voor wil vrijmaken. Hij doet al jaren alle las en plaatwerk opdrachten voor mij en is geweldig goed.
Ook kun je all edelen hier stralen en weer rijp maken voor montage. Was het Hollandia dak werkend toen je hem kreeg.
Het zou wel erg toevallig zijn maar ik heb jaaarengeleden een wit Hollandia dak verkocht, durfde het toen nog niet aan zelf te doen....weet dus welke afweging je maakt en deze stappen heb ik al schter me....3:1 ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2011 17:46 #101475 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit begin 61
:D

Nog steeds 2:1, maar je volharding en enthousiasme zijn verwarmend en overtuigend.
Het dak was werkend, en ik heb de bak al zo'n 14 jaar geleden geheel gerenoveerd en van nieuwe bodemplaten voorzien. Ik ga binnenkort eens een weekend graven in al de onderdelen die ik heb (en en passant wat spullen naar de nieuwe garage verhuizen).
Ook zal ik eens wat nader naar de binnenkant van het dak kijken, om te zien of de roest daar onoverkomelijke schade heeft achtergelaten. Mocht ik er toe besluiten (ik geef toe, die kans stijgt met de dag) dan kom ik graag op je aanbod terug nadat er weer wielen onder de wagen zitten en hij dus verplaatsbaar is.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2011 18:24 #101480 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Mijn Amazon uit begin 61
Gerben,

Ik ken echt geen beter voorbeeld wensen voor men eige restauratie, hopelijk komt het hier ook zo goed!
je blijft sterk bezig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.