Mijn Amazon uit begin 61

Lees meer
06-12-2010 19:49 #98575 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn Amazon uit begin 61
Bij restauraties is een zekere koppigheid een voordeel hoor!
En: december is modeljaar van het volgend jaar , dus in jouw geval 1961. Het nieuwe modeljaar begint vaak al in augustus of september! Ik weet alleen niet of de B18 modeljaar- of halverwege het modeljaar is ingevoerd! De gegevens van Ulla maken je een stuk wijzer, incl. dingen als motor- en bak nummer, carrosseriekleur, interieurkleur etc... + wanneer hij precies van de band is gelopen en waarheen hij geleverd is..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2010 12:57 #98908 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit begin 61
Ok, ik heb bericht terug van Ulla, die schrijft het volgende:

Dear Mr. Polder,

The following information is from the chassis register for your car, the Volvo P122
with chassis no. 64314.

Chassis no. 64314
Type 12294
Colour 54
Engine no. 105266
Reported OK 14 December 1960
Delivery date 22 December 1960

According to the type no. this car is built abroad, where I'm not sure about?
1 = sedan
2 = 4-doors
2 = Engine B16B
9 = packing for export = built abroad
4 = gearbox M40

Kind regards,
Ulla

Dat is interessante informatie. Voor zover ik tot nu toe wist was de auto single tone en wel California wit (zo is hij op kenteken gezet), maar origineel was hij dus 2 kleurig, Midnight Blue met zacht grijs dak. Laat dat nu net de kleur zijn die ik het mooist vind staan bij zo'n oude dame :)
En dus wel degelijk een B16B motor. Ik zal Ulla nog vragen of het kan dat de wagen in Nederland in elkaar is gezet of zo, want zover ik weet bouwde Volvo in 1960 alleen nog maar wagens in hun enige fabriek in Lundby. Dat zou ook de schijfremmen en (relatief) lange tijd tussen levering en op kenteken zetten verklaren.

Maar Tom, nogmaals bedankt voor de tip, ik heb nu heel wat nieuwe, betrouwbare informatie over mijn auto er bij. :D

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2010 14:02 #98911 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn Amazon uit begin 61
Leuk, man!
Mooi hè, die info! Beijnes in Beverwijk heeft in die periode katteruggen en ook een onbekend aantal amazon B16's geassembleerd, het zou uniek zijn als jij er daar één van had! Volgens mij was dat toen de enige plek? En anders komt-ie misschien uit Gent in België?
(De 9 slaat volgens mij echter niet op Gent, die hadden een ander nummer dacht ik??)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2010 23:48 #98917 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Mijn Amazon uit begin 61
Assemblage vond plaats op meer plaatsen dan alleen Nederland. Bv Canada en Singapore.
Bij de B16 horen trommelremmen op de vooras, maar ik zou de schijven handhaven als ik jou was.
Remschijven zijn geintroduceerd met de komst van de B18, eerst als standaard op de modellen die met overdrive besteld werden (altijd in de 'S' specificatie) , maar waren tegen meerprijs ook op de andere modellen leverbaar. Pas vanaf bouwjaar 1963 werden ze standaard , behalve gek genoeg op de 220 voor sommige markten.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-12-2010 09:28 #98920 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Mijn Amazon uit begin 61
Mooi verslag met oog voor details! Gelukkig weer een Amazon er bij dadelijk op de NL wegen. Wat is je planning?

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-12-2010 18:36 #98983 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit begin 61
Beste Gerben,
Ik heb nog een originele B16B liggen, de originele uit mijn '61 Amazon, dit blok is nog niet gereviseerd en dus een goed blok voor revsie, ik heb er ook nog een originele NOS waterpomp, dynamo (gereviseerd) en werkende starmotor bij.
Op de beurs heb ik een aantal items verkocht, maar nog veel liggen.
Nieuw gordijntje, stuurstangen voor, diverse revisie setjes enz. enz. ook originele Engels talige Green Manuals van de B16A B vrijwel compleet, wellicht interessant voor jou.
Neem anders met een pb contact op dan spreken we wat af

NB Neen ik ben niet Eric die had inderdaad een rode met grijs dak (niet wit..) mijn amazon is verkocht aan Nico Aaldering en nog te zien op de site van the Galery, voor 16.500 euro is die van jou.

Ed van der Zee

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Alma (GAST)
  • Marcel Alma (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-12-2010 09:04 #99046 door Marcel Alma (GAST)
Beantwoord door Marcel Alma (GAST) in topic Mijn Amazon uit begin 61
Hallo,

Reportage ziet er goed uit.
Ik heb nog een 4 versnellingsbak liggen voor een B16 (volgens mij).
heb ik ooit gekocht voor mijn ama 61, waar dus een B18 in zit en de bak paste niet. Andere steek van de bevestigingsbouten.

Ik hoor t wel mocht je interesse hebben.

Groeten en keep up the good work,

Marcel

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2011 21:33 #99398 door 12712-dummy
Beantwoord door 12712-dummy in topic Mijn Amazon uit begin 61
Mooi project!

Respect voor de manier waarop je het aanpakt en je doorzettingsvermogen.

Als motivatie even een vooruitblik naar het eindresultaat, al is deze niet zo mooi als die van jou wordt...

http://public.bay.livefilestore.com/y1pBu6DGI06hnZP-ZOwv0ASNFYlSsWy1x9NJnKWK2-7o-H1xMj9CrpluSmyBdkRWZfZ2emBjgicQFFWR13clcTy-w/P1000657.JPG?psid=1
http://public.bay.livefilestore.com/y1poo6MgEq8PaZAblzOYOJVubXNrOzC2c7zdXYfG_iYfEiHT5Bh6ZBLct7At2YBeTwPskebuUWi84i4WVmEbbDscA/P1000659.JPG?psid=1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Koning (GAST)
  • Martijn Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
07-01-2011 22:15 #99399 door Martijn Koning (GAST)
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic Mijn Amazon uit begin 61

"D.R. Idsardi" schreef:
Mooi project!

Respect voor de manier waarop je het aanpakt en je doorzettingsvermogen.

Als motivatie even een vooruitblik naar het eindresultaat, al is deze niet zo mooi als die van jou wordt...


Nou, deze mag er ook zijn hoor!

Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2011 13:03 #99741 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit begin 61
Wow,

Dank voor alle reacties weer. Met de koude was ik even niet meer met de wagen bezig en heb me ook niet op het forum laten zien. Excuses daar voor. Maar de temperatuur is weer flink omhoog dus ik heb een paar daagjes vrij genomen om te klussen en ook hier een post te plaatsen.

Wat mijn planning is is mij zelf niet bekend :roll: Ik mag dan wel nog nooit een auto gerestaureerd hebben, geklust heb ik genoeg om te weten dat iedere planning toch alleen maar uitloopt. Dus ik houd de eind datum open.
Met een beetje mazzel wordt hij dit voorjaar/zomer in iedergeval gespoten, maar voor het opbouwen ga ik ook nog heel veel tijd nodig hebben.

Ed en Marcel, ik heb jullie even ge PB'ed maar hier ook even bedankt voor de aanboden.

En ik kan voorlopig alleen nog maar dromen van een prachtige wagen zoals die van D.R. Idsardi. Man die staat er goed op :P

Binnenkort hopelijk weer wat foto materiaal. De hele voortrein is nu gedemonteerd en ik ben druk aan het schuren. Man wat een berg richeltjes, hoekjes en onmogelijke plekken zitten in die motor ruimte en wiel kasten. Ben ik nog wel een paar dagen zoet mee :?

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.