- Berichten: 2144
Het opknappen van mijn 1800E
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
"Rob Spoon" schreef:
Ik heb een druksensor en een drukschakelaar aangesloten. Dus als het écht misgaat, of als de meter stuk gaat, gaat het 'idiot light' aan. Even een drukschakelaar ipv. je sensor monteren is de kortste klap.
Mijn B20 levert met wat gas geven inderdaad zomaar 4 tot 5 bar. 3 stationair kan goed kloppen.
Edit: ik lees net je smoelboek-melding. Je hebt al een lampje... Dat sucks!
Drukschakelaar? Waar tover ik die vandaan met de juiste draad?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Rob Spoon" schreef:
Uit elk willekeurig blok waar de standaard drukschakelaar inzit, geen druksensor, bijna ieder blok dus... Maar je had toch een dril-alarm-lampje? Of komt die uit dezelfde druksensor?
i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraak...ovember/HPIM0573.jpg
Zo zit het, Rob.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Hoe dan ook, succes met fixen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Lars Rengersen" schreef:
Wel balen dit. Is dit niet het moment om er meteen een 2,1 liter van te maken? Of heb je dat B20 ex K-jet blok al niet meer?
Hoe dan ook, succes met fixen.
Hoi Lars,
Gaaf natuurlijk, maar eerst sparen voor een sperdifferentieel en oliekoeler.
Vanavond begonnen met sleutelen, eerst de 1800 op bokken gezet boven een balk in de garage. Daar de motortakel aan opgehangen. Vervolgens motorsteunen losgemaakt, koelwater afgetapt, de slangen konden namelijk niet genoeg meerekken. Vervolgens het blok 5cm omhoog getild. Precies genoeg om de carterpan er tussen uit te friemelen, althans.. Dat leek zo. Door de bak aan de achterkant op te krikken, kon hij er net tussendoor. Zie foto's. Het uiteinde van de pomp is afgebroken. Nu even twijfelen, morgen nieuwe originele Volvo pomp halen, of bij IPDUSA een Heavy Duty hoge druk oliepomp bestellen.
Ik heb geen sleepoog waar ik bij kon, dus ik heb de rechterbumperhoek moeten verwijderen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
maar ik zie geen foto's
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Die sleepconstructie, of het gebrek eraan, is wel erg onhandig. Ik heb mijn bumpers voorzien van een kokerprofiel achter de drie flexibele chromen delen. Aan die balk kan bij de bumperbevestigingen getrokken worden.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 02114-dummy
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 206
Bij IPD hebben ze een verstevigingsring voor de oliepomp in hun prog. Voor de HD pomp moet je de carterpan iets aanpassen omdat dat een B20 pomp is. Is niet een op een uitwisselbaar met b18 pomp succes!!
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 168
Succes verder
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.