- Berichten: 32
B18, blijft warm lopen
- stefan hoogvliet
- Offline
- Junior Lid
Ik heb het met een speciaal reigingsmiddel schoongemaakt, speciaal voor boot motoren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Komt er water uit de uitlaat want daar is meestal de uitgang van het water op aangsloten?
Of is het water van buiten dat door een warmtewisselaar gaat en de warmte wissellaar is aan gesloten op de motor?
In dat geval kan ook de warmtewisselaar primair verstopt zitten, het laatste is een systeem met twee pompen en dat maak ik uit jou verhaal niet op.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- stefan hoogvliet
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
@Johan: De motor wordt gekoeld met (zee)water, dus een open systeem. Ook is de wierbak schoon.
UPDATE: Gisterenavond heb ik de waterpomp gevlakt, deze was ingelopen wat kan resulteren in drukverlies. De vloeibare pakking moest drogen dus ik heb het niet kunnen testen helaas. Vanavond de test.
Dit is de waterpomp van een AQ130 (B20). De deksel was bij mij zeker 0,5mm ingesleten. Bij deze is dit ook denk ik wel het geval. Na een uur heen en weer schuiven op korrel 180 was hij weer mooi glad.
Dit is het resultaat:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- stefan hoogvliet
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
De koeling is voor elkaar gelukkig, hij blijft keurig op temperatuur als ik rond de 3500tpm rond cruise met een gangetje van rond de 40km/u.
We zijn zelfs helemaal naar Rotterdam gevaren, zo'n half uurtje varen.
Wel blijft de temperatuur oplopen als hij stationair draait, al heb ik de oplossing gevonden. De Bougies zijn zeer lichtbruin, te arm dus, wat resulteert in een te hoge temperatuur.
Ik ben zeer positief gesteld dat, na het afstellen van de carbs, alle problemen over zullen zijn en hij weer fris en gezond jaren mee kan.
wordt vervolgd!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Had je al een plaatje van je boot geplaatst?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- stefan hoogvliet
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- stefan hoogvliet
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Hij is van Zwitserse makelij, +- 1960, geheel uit aluminium.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.