- Berichten: 1726
Aluminium Radiator
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
Op zoek naar de ultimate koeling...aluminium radiator? En dan een die de ruimte die er is maximaal benut...maar waar is de beste te krijgen en hoeveel % extra koeling mag je verwachten?
Hoe kun je bijv aan deze komen (in de buurt)?
swedishops.com/portfolio/radiator-front-view/
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
www.aluminium-radiateur.nl/
Ik rijdt in de Filippijnen met een tropenradiator en een oliekoeler op mijn auto.
Ik heb een mechanische ven, reden dan heb je ook circulatie onder je motorkap en dat heb je nodig.
Met een electriesche fan is de circulatie onder de motorkap een stuk minder.
Ik zou als ik jou was eens op zoek gaan naar een zes wieks fanblade en deze monteren, je zult zien dat er meer circulatei onder de motorkap komt en dit is ten voordele van je koeling.
Rijdt maar eens een keer zonder motorkap zul je zien dat je koeling goed blijft.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Heerlijk om de voorstellen te lezen die aansluiten bij mijn vermoeden van ventilatie onder de motorkap
In een onlangs gekocht boek werd dit ook genoemd en als makkelijk oplossing werd het maken van sleuven in de motorkap genoemd :shock:
Ik ga er eens naar kijken en proeven mee draaien
Thx!
Arno
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Maar met jouw vermogen heb ik dacht al eens eerder gesuggereerd dat je ook aan een oliekoeler zou moeten denken ....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Overigens vind ik het wel een bijzonder probleem, ook al is de motor dan opgevoerd. Hoe is de temperatuur gemeten? Met de meter die op de foto van je instrumentenpaneeltje is te zien? Is deze aangesloten op het originele meetpunt achter op de motor? En heb je een en ander ook voorgelegd aan Ben Flierman, die je blok heeft opgebouwd?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
De meter is inderdaad aangesloten op het originele punt, maar het kan zijn dat hier de temp hoger is dan de rest van het blok zoals ik ook al eens met een IR meter heb gezien.
Groet
Arno
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Snelheid tussen de 110 en de 135/140km.
Koeling geen centje pijn met een gewone kleine originele radiator.Bij een stop hoor je de electrische fan aanslaan en even later weer afslaan. Verbruik was overigens 1:8,4 op LPG.
Met mijn vorige blok B18 had ik ook altijd een koel probleem zelfs toen de turbo er nog niet op zat, hij liep niet warm maar meter verdween vaak ik het dashboard en dat gaf een onbehagelijk gevoel.
Met dit blok is dat niet terwijl de koeling hetzelfde is gebleven! rara kanariepiet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Heb je een tempteer die de juiste waarde aan geeft...indien ja...welke temp was het max?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.