Lage spanning bij starten

Lees meer
19-12-2017 00:08 #173941 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Lage spanning bij starten
Hoe is je vonk als je hem bekijkt?
En dan bedoel ik, hoofd bobine kabel eruit trekken en een vonk laten trekken naar de massa.
Is die mooi blauw en krachtig?
Zelfde test, maar dan met een bougie ipv de hoofdkabel.
Indien de vonk het wel doet maar zwakjes is, zou je nog eens een andere bobine kunnen proberen.
Ik had reeds twee keer in combinatie met een 123 dat de auto slechter ging starten bij kou (en dus meer vocht).
De eerste keer bleek dat ik de hoofd bobine kabel niet goed in de bobine had gedrukt. Nog een wonder dat hij het nog best lang goed gedaan heeft op die manier. Tweede keer was de bobine (een andere dan de eerste keer) slecht, maar ook toen trad het probleem pas op bij kou en deed hij het op warmere dagen (nog net) wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • P. Niem's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Lees meer
19-12-2017 08:17 #173943 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Lage spanning bij starten
Volop goed tips!
Ik ga er dit weekend mee aan de slag.

Sjoerd

1800E
vimeo.com/volvoac

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2017 19:05 - 19-12-2017 23:39 #173959 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Lage spanning bij starten
Sjoerd, heb je niet twee verschillende vragen? Teruglopen naar 10,5 v tijdens het ronddraaien van de startmotor?
En aanslaan op het moment vancontactsleutel terugdraaien?
Je zegt dat de accu goed is, startstroom al eens gemeten/ andere accu geprobeerd?
En, je noemt dat je al eens rechtstreeks een plus op je bobine gezet hebt, stond die dan. OOk op de plus van de 123 ontsteking?

Een verdamper die drie jaar niet gebruikt is kan best ook een beetje blijven hangen op bijvoorbeeld wat taai geworden vet. Merk je juist op die momenten dat jij noemt...
Succes met zoeken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • P. Niem's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Lees meer
19-12-2017 21:41 #173965 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Lage spanning bij starten
Vandaag lukte het wederom niet om de auto te starten. Na het elektrisch voorverwarmen van het koelwater wel. Toen heb ik de motor 2 minuten laten draaien. Circa 6 uur later startte de motor direct. Ik snap er geen biet van.
Op LPG krijg ik de auto sowieso niet gestart. Ook niet bij warme motor. Zal ik de verdamper vervangen?

Zoals gezegd wil ik dit weekend aan de slag met alle tips.

1800E
vimeo.com/volvoac

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2017 23:24 #173968 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Lage spanning bij starten
Dat bedoel ik nouw bij warme motor werkt de choke niet dus daarom verwacht ik dat er iets met het choke gebeuren is.
Ik zou eerst eens in die richting gaan zoeken.
En 10 Volt bij starten is niet ongewoon een startmotor moet nogal werken bij een koude motor.
En een accu heeft bij min 8gr nog maar 50% van zijn capaciteit daar moet je ook rekening mee houden en als het dan nog een oude accu is (ik zeg niet dat dat bij jou het geval is) reken dan maar uit wat je verlies is.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2017 23:45 #173969 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Lage spanning bij starten
Sjoerd ik zou niet maar zo dingen vervangen. Begin bij het begin, zie dat je de startstroom meet, of ruil de accu met een andere motor om de startmotor / accu uit te sluiten. Vervolgens moet hij eerst goed op benZine starten voordat je naar het lpg gaat kijken. En, is de 123 goed aangesloten? ( staat hij onder spanning tijdens het starten? ) vaak zit het hem in kleine dingen..die achteraf zo logisch zijn.. . Iets met een speld in een ... Zeg maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • P. Niem's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Lees meer
20-12-2017 11:13 - 20-12-2017 12:18 #173970 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Lage spanning bij starten
Zojuist 2 liter kokend water over de koude start unit (luchtschuif) en temperatuurzender gegoten. Motor startte direct!
Ik ga dit experiment de komende dagen herhalen (het gaat helaas niet vriezen) en laat jullie het resultaat weten.

De weerstand van de temperatuurzender ga ik meten bij koude en warme motor. Jan Ooms zoekt uit of de waarden kloppen.
De koude start unit vertrouw ik niet. In 2010 heb ik deze laten repareren, niet 3 jaar geleden zoals eerder vermeld.

1800E
vimeo.com/volvoac
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
20-12-2017 11:39 #173972 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Lage spanning bij starten
Het injectie systeem was gecontroleerd, maar zit je luchtschuif niet vast?
Dat kan zomaar gebeuren.
Zie ook topic;
www.volvokv.nl/forum/motor/26453-b20e-lo...hoog?start=10#169634
www.volvokv.nl/forum/motor/26453-b20e-lo...hoog?start=10#169594

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • P. Niem's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Lees meer
20-12-2017 11:53 - 20-12-2017 12:16 #173973 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Lage spanning bij starten
Arnold,
Terwijl ik mijn bericht aanpaste heb je gereageerd.

Excuus

1800E
vimeo.com/volvoac

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2017 13:30 - 20-12-2017 13:34 #173974 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Lage spanning bij starten
Bij een koude motor, geeft het koude start ventiel extra brandstof, dat merk je aan de motor die stationair hoger draait ca. 1100 toeren. Die zit op je inlaatspruitstuk.
Als het goed is hoor je na een paar minuten dat hij terug gaat naar ca. 900 toeren, dan weet je dat het koudestartventiel werkt.
Kun je ook eenvoudig testen door hem bij koude motor even af te halen en zie je benzine.
Koude start op LPG is lastiger, omdat je - denk ik - uitsluitend LPG aan de injectoren LPG aanbiedt en dus geen 'choke'' of koude start ventiel is.
Mijn advies is om als het koud is, altijd op benzine te starten en pas als de motor warm is over te schakelen op LPG,

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.