Lage spanning bij starten
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
En dan bedoel ik, hoofd bobine kabel eruit trekken en een vonk laten trekken naar de massa.
Is die mooi blauw en krachtig?
Zelfde test, maar dan met een bougie ipv de hoofdkabel.
Indien de vonk het wel doet maar zwakjes is, zou je nog eens een andere bobine kunnen proberen.
Ik had reeds twee keer in combinatie met een 123 dat de auto slechter ging starten bij kou (en dus meer vocht).
De eerste keer bleek dat ik de hoofd bobine kabel niet goed in de bobine had gedrukt. Nog een wonder dat hij het nog best lang goed gedaan heeft op die manier. Tweede keer was de bobine (een andere dan de eerste keer) slecht, maar ook toen trad het probleem pas op bij kou en deed hij het op warmere dagen (nog net) wel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
Ik ga er dit weekend mee aan de slag.
Sjoerd
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
En aanslaan op het moment vancontactsleutel terugdraaien?
Je zegt dat de accu goed is, startstroom al eens gemeten/ andere accu geprobeerd?
En, je noemt dat je al eens rechtstreeks een plus op je bobine gezet hebt, stond die dan. OOk op de plus van de 123 ontsteking?
Een verdamper die drie jaar niet gebruikt is kan best ook een beetje blijven hangen op bijvoorbeeld wat taai geworden vet. Merk je juist op die momenten dat jij noemt...
Succes met zoeken!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
Op LPG krijg ik de auto sowieso niet gestart. Ook niet bij warme motor. Zal ik de verdamper vervangen?
Zoals gezegd wil ik dit weekend aan de slag met alle tips.
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Ik zou eerst eens in die richting gaan zoeken.
En 10 Volt bij starten is niet ongewoon een startmotor moet nogal werken bij een koude motor.
En een accu heeft bij min 8gr nog maar 50% van zijn capaciteit daar moet je ook rekening mee houden en als het dan nog een oude accu is (ik zeg niet dat dat bij jou het geval is) reken dan maar uit wat je verlies is.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
Ik ga dit experiment de komende dagen herhalen (het gaat helaas niet vriezen) en laat jullie het resultaat weten.
De weerstand van de temperatuurzender ga ik meten bij koude en warme motor. Jan Ooms zoekt uit of de waarden kloppen.
De koude start unit vertrouw ik niet. In 2010 heb ik deze laten repareren, niet 3 jaar geleden zoals eerder vermeld.
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Dat kan zomaar gebeuren.
Zie ook topic;
www.volvokv.nl/forum/motor/26453-b20e-lo...hoog?start=10#169634
www.volvokv.nl/forum/motor/26453-b20e-lo...hoog?start=10#169594
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
Terwijl ik mijn bericht aanpaste heb je gereageerd.
Excuus
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Als het goed is hoor je na een paar minuten dat hij terug gaat naar ca. 900 toeren, dan weet je dat het koudestartventiel werkt.
Kun je ook eenvoudig testen door hem bij koude motor even af te halen en zie je benzine.
Koude start op LPG is lastiger, omdat je - denk ik - uitsluitend LPG aan de injectoren LPG aanbiedt en dus geen 'choke'' of koude start ventiel is.
Mijn advies is om als het koud is, altijd op benzine te starten en pas als de motor warm is over te schakelen op LPG,
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.