B20E loopt stationair heel hoog

Lees meer
23-04-2017 21:17 #168482 door Jurriaan
Beantwoord door Jurriaan in topic B20E loopt stationair heel hoog
Hallo Ed,

Mijn inlaatspruitstuk heeft ook wat speling op de gasklepas. Ik vermoed dat mijn motor daardoor ook te hoog stationair draait, hetgeen ook niet teruggeschroefd kan worden.

Hoe heb jij deze speling uiteindelijk verholpen? Heb je de as laten verbussen?

Groet, Jurriaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2017 23:32 #168486 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20E loopt stationair heel hoog
Ja, laten verbussen, gelijk beide laten doen!

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2017 17:40 #168556 door Jurriaan
Beantwoord door Jurriaan in topic B20E loopt stationair heel hoog
Fijn om te horen dat dat het probleem heeft verholpen Ed!
Weet je nog waar je het hebt laten verbussen en mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was?

Hoe gaat het ondertussen met de speurtocht Coen? Al valse lucht tegengekomen?

Groet, Jurriaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Coen de Jongh (GAST)
  • Coen de Jongh (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-05-2017 10:02 #168648 door Coen de Jongh (GAST)
Beantwoord door Coen de Jongh (GAST) in topic B20E loopt stationair heel hoog
Ja en nee...

Ik moet de verschillende onderdelen nog doormeten, maarrr... hij lijkt inmiddels beter te lopen. Ik heb namelijk de oliedrukslang en carterpakking vervangen, aangezien het blok ook nogal een plasje achterliet. Nu blijft ie droog én zakt het toerental weer naar een normale waarde. Wel lijkt nog steeds het gas te blijven hangen... maar misschien zit dat zelfs in de gaskabel die blijft plakken in de buitenkabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2017 17:50 #168675 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20E loopt stationair heel hoog
Viel mee, heb een motorrevisie bedrijfje in Huissen zitten, hij vond de mee geleverde bussen waardeloos en heeft zelf voor de bussen gezorgd.... wat was ik kwijt, geloof iets van 100 euro.
Peter Stienissen, 06-28124869, Energiestraat 5, Huissen(Gld)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
02-05-2017 20:02 - 02-05-2017 20:06 #168684 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic B20E loopt stationair heel hoog
Ik heb zondag de veer van de smoorklep vervangen, stationair toerental is iets gezakt. Luchtklep as nogmaals gesmeerd en de koudstart luchtschuif gesmeers. Naar valse lucht gezocht met break cleaner , niets gevonden. Toerental nu rond de 900 rpm, maar de stelschroef voor de lucht is maximaal ingedraait. Ik had gehoopt dat die wat terug gedraaid zou kunnen worden zodat je niet op het eind van je afstel mogelijkheid zit. Ik kijk trouwens op mijn gewone toerenteller, bedenk me nu dat het wellicht verstandig is om met een externe toerenmeter te controleren, ik weet niet hoeveel de toerenteller op het dashboard afwijkt. De moter lijkt namelijk niet zo hoog in toeren te lopen.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2017 22:14 #168691 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20E loopt stationair heel hoog
Ja, goed idee, Smith doet alles qua bewegen, behalve de goede rpm aangeven...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
09-06-2017 12:47 #169594 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic B20E loopt stationair heel hoog
Vandaag heb ik mijn AAV gedemonteerd, deze ging wel dicht maar niet helemaal. Er bleef een opening van 2 mm bij warme motor. Gesmeerd, met heet water getest en uiteindelijk heb ik hem helemaal dicht gekregen door de houder waarin het waselement zit iets naar binnen te tikken. Hierdoor loopt de schuif nu helemaal dicht. Ik had ergens op internet gezien hoe iemand de AAV helemaal uit elkaar had gehaalt. En kijkende naar de losse delen dacht ik dat het 'opschuiven van de schuif op deze wijze ook moet werken. Toerental is nu 800rpm. Het lijkt dus gelukt, ik heb een afdichtring op maat gemaakt die nu in de kamer past tussen de AAV en het blok.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
10-06-2017 18:49 - 10-06-2017 19:04 #169634 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic B20E loopt stationair heel hoog
Voor wie het wil bekijken de internet link : www.benzworld.org/forums/r-c107-sl-slc-c...jet-72-75-350-a.html
Nog een foto uit het topic van de AAV, iets ander type mbt aansluiting.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2017 19:06 #169635 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic B20E loopt stationair heel hoog
Thanks voor de link!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.