kantelbeugels en amazon combi project

Lees meer
07-11-2015 23:21 #155471 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hallo Jan,

steeds weer mooi werk dat je verricht, maar lees mbt deurrubbers en FluidFilm eens hier onder op bladzijde 13 (what's in an number ...):

fluidfilm.de/wp-content/uploads/ ... erung1.pdf

groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
07-11-2015 23:31 #155474 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Rudi bedankt voor je oplettendheid !

En ik maar denken dat het schapenwolvet zo onschuldig is........ :evil:
Ik ben blij dat je het meldt, aankomende week ga ik het gelijk uitproberen met een paar rest-stukjes rubber door die een overdosis fluidfilm te geven. Voor hen die het Duits niet machtig zijn vond ik nog iets in het nederlands;

www.fluidfilm.nl/

Hopelijk hoef ik nu niet alle rubbers er uit te trekken en alles te gaan reinigen, dat zou knap vervelend zijn :o


groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2015 23:34 #155475 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic kantelbeugels en amazon combi project
OK, in NL wordt het nu blijkbaar ook gemeld. De Duitse site, en de PDF, geven in zijn geheel meestal meer informatie.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
07-11-2015 23:50 #155477 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Deze gebruikers stellen mij nog enigszins gerust ten aanzien van de eventuele schade die ik tot nu toe aangericht zou kunnen hebben;

www.thesamba.com/vw/forum/archiv ... 590--.html


Dat neemt niet weg dat ik in de toekomst aanraking van rubber<>fluidfilm zal proberen te voorkomen.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2015 11:45 #155489 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ik heb het ook gebruikt voor het invoeren van achterraamrubber en kofferkleprubber. Was overigens niet de NAS maar de wat dikkere. Is al 2 jaar geleden, geen probleem opgeleverd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
08-11-2015 12:56 #155492 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Goed om te horen, ik word al weer wat geruster op mijn capriolen rond het monteren van de rubbers.
Ik denk overigens wel dat de originele deurrubbers van natuurrubber zijn gemaakt, het motorkaprubber lijkt daarentegen weer synthetisch rubber te zijn.
Wikipedia meldt dat 40% van alle rubberproducten van natuurrubber zijn, er is dus een reële kans dat er natuurrubber producten verwerkt zijn in onze Volvo's.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2015 19:59 #155564 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic kantelbeugels en amazon combi project
wat zijn dat voor shims, Jan?

Ik heb ook deurrubbers met Fluid Film gemonteerd, zit nog prima, behalve die van het klapruitje. Misschien was die van een ander materiaal gemaakt.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
09-11-2015 20:07 #155567 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Hendrik,

De shims zijn van de vooras, de symmetrische U-tjes zijn om de dwarsscharnieren/hondebotjes van de bovenste draagarmen uit te shimmen, de asymmetrische plaatjes zijn om het cpl. aslichaam te kantelen t.o.v. de chassisbalken.

Wat bedoel je met je klapruitjes, zijn die rubbers wél gezwollen door Fluidfilm?

groet Jan

PS vriendelijk verzoek het Fluidfilm-gebeuren hier Rubbers en Fluid Film verder te bespreken, dan houden we alle info overzichtelijk bij elkaar.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
17-11-2015 22:25 - 17-01-2016 16:27 #155797 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Vanavond nog even met de combi bezig geweest, het viel mij op dat de motorkap slecht uit te lijnen valt.
De kap blijft t.o.v. de paravan te hoog staan, ook al stel ik het deel aan de carrosserie op z'n laagst.



Bijlage:




Hmmmm, het heeft voor het spuiten goed gezeten.........
O ja, ik heb alleen wel de beste scharnieren uitgekozen van de 10 scharnieren die ik rond had slingeren.
Zou de speling van de scharnieren die ik gebruikt heb voor het afstellen vóór het spuiten zoveel speling hebben dat de kap daardoor automatisch lager zakt ?

Dus eerst maar eens een oud scharnier ontdaan van de sterke veren en een filmpje gemaakt van het ingenieuze scharnier;







De clou zit misschien in de volgende speling;





Iets wijzer geworden van de beweging die het scharnier maakt kwam ik er achter dat als het scharnier aan kap-zijde wordt tegen gehouden qua draaihoek, de kap daardoor ook niet verder wil zakken.
Als proef op de som een stapeltje ringen M10 onder het scharnier gedaan;




Bijlage:




Als ik dan de de kap sluit blijkt e.e.a. na stellen van de sleufgaten wel in lijn te krijgen;




Bijlage:





Bijlage:




Ik laat de gedachte nog even gaan over een (technisch) fraaiere oplossing dan een stapel ringen.
In elk geval heb ik nu een richting waarin ik moet denken :-)




Nu we het toch over scharnieren hebben, de ophanging van de achterportieren is een beetje afwijkend t.o.v. de voorportieren.
Voor kunnnen de scharnieren in 2 richtingen worden gesteld, achter maar in 1 richting.......
Tijdens het pas-maken van de portieren heb ik met stukjes blik tussen B-stijl en scharnieren de portieren goed kunnen afhangen.
Alleen fine-tunen bleek lastig, de stappen van de blikjes zijn te groot.

Laat mijn zoon nu via z'n werk aan wat restjes gecalibreerd staal kunnen komen :-)
Hij heeft voor mij 4 setjes shims gemaakt van 0,1 0,2 0,3 0,5 en 1mm dik plaat volgens een modelletje dat ik van het scharnier had overgenomen;




Bijlage:






Bijlage:






Bijlage:






Bijlage:





Dat moet binnenkort dus een waar genot worden om de portieren op een tiende nauwkeurig te kunnnen stellen.



Tot slot nog even wat lopen brainstormen over de dashboard-cover die ik een tijd geleden van marktplaats scoorde;



Bijlage:





Een (ABS ??) schaal die over het bestaande dashboard zou moeten komen;



Bijlage:





Bijlage:





Bijlage:





Bijlage:





Eigenlijk wilde ik die originele bekleding weg laten en de nieuwe cover op het stalen dashboard vast schuimen.
Maar ja, tast PUR het ABS (??) aan, hecht het wel?
Op de zaak hebben we 2K schuim dat ik eerdaags eerst eens op een hoekje zal proberen, kijken of het aantast en hecht.


Voorlopig nog genoeg om over na te denken :-)


groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2015 23:04 #155801 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hallo Jan,
die hard plastic covers zijn bedoeld om over het oude kapotte dekje te zetten.
Met PUR opvullen zou ik niet durven te proberen, het uiteindelijke volume daarvan is niet te controleren.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.