mijn 144 net 40 nu stuk
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
toch lekker dat je er weer in kunt rijden.
Veel rijplezier
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
Het spuiten heeft nog het meest gekost. 2k lak is niet goedkoop. Gelukkig had ik nog wat spullen liggen die we gebruikt hadden om mijn bus in de grondverf te zetten. En het spuitpistool kan ik weer gebruiken voor de losse delen van mijn bus.
Alle kleine delen kon ik op mijn werk stralen en spuiten en dat scheelt ook een hoop.
Verdamper was ook beschadigd maar had het geluk dat ik een complete nieuwe lpg installatie kon kopen voor mijn bus met twee nieuwe verdampers voor 200 euro
Bij elkaar ben ik zeker onder de 1000 euro gebleven en dat was mijn streven.
Zelfs met de verzekering heb ik nog een beetje mazzel gehad. tegenpartij heeft nooit de schade geclaimd dus hou me schade vrije jaren en mijn premie gaat niet omhoog. En de persoon die ik van achter heb aangereden heeft er ook niks aan overgehouden en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.
Velgen heb ik ook nog verkocht voor 8 speciaal biertjes
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
Nu nog maar hopen dat de oldtimer regeling voor auto's van 40 jaar en ouder doorgaat... Ook op LPG.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Nu nog maar hopen dat de oldtimer regeling voor auto's van 40 jaar en ouder doorgaat... Ook op LPG.
Als je het een beetje gevolgd hebt dan weet je dat 40 jaar en ouder goed zitten op LPG en de diesels niet te vergeten. Jonger dan 40 jaar is de klos. Je hebt niets te vrezen dus.
Trouwens ff gauw je topic doorgelezen maar top werk hoor. Ook als is een 140 serie niet mijn type Volvo dan heb je het toch mooi weer gefikst en dat zal een lekker gevoel geven.
- k den Besten
- Premium lid
-
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
En als je die leidingen nog heb liggen kan ik er nog één goed gebruiken. De bovenste leiding is licht beschadigd en is op één plekje iets dicht geknepen. Denk niet dat het veel invloed heeft op de koeling maar toch lekker als dat weer zit zoals het hoort.
Radiator die je er bij gaf doet het ook nog super. Heb je al wat met de motor en versnellingsbak gedaan?
Moet nu alleen nog beslissen of ik hem dagelijks blijf gebruiken nu mijn bedrijf naar Lelystad gaat verhuizen. Ik woon in leiden dus dat is wel een stukje rijden.
De motor en bak staan inmiddels in mijn garage, maar helaas is de motor vast gaan zitten na meer dan 4 jaar niet te zijn gebruikt (hoewel wel een enkele keer eens rondgedraaid met de hand), dus dat zal wel op een revisie uitdraaien, vrees ik. Had ik hem direct maar in mijn Amazon gezet...