mijn 144 net 40 nu stuk

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2013 20:47 #132040 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Achteraf toch een mooie weg afgelegd! Die auto is nu helemaal van jou hoor! Heb je durven bijhouden wat het gekost heeft? :?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Maikel Groener
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2013 21:02 #132042 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Mooi stukje handwerk Stef,
toch lekker dat je er weer in kunt rijden.
Veel rijplezier ;)

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 21:33 #132044 door Stef Ekkes (GAST)
Beantwoord door Stef Ekkes (GAST) in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Heb het niet exact bijgehouden. Heb de aanschaf en transport van de donor wel terug verdient aan de verkoop van de extra onderdelen. Hield er zelf nog geld aan over. Deuren waren nog hard en met opliggende klink, linker scherm van de donor was nog goed en daar is ook veel vraag naar. Ook heb ik de kachel en nog wat ander klein spul verkocht. De knopjes van het dashboard zijn blijkbaar ook nog wat geld waard want die heb ik voor 70 dollar per stuk op ebay zien staan. Donor was een americaan. Maar de prijzen op ebay zijn vraag prijzen dus je weet niet of mensen dat er ook echt voor betalen. Ophanging en achteras heb ik allemaal bewaard om op mijn gemak op te knappen en later terug te plaatsen onder mijn eigen wagen. Radiator die bij de donor zat was ook nog goed en die zijn ook niet goedkoop met de automaat koeling in de radiator. Ook het plaatwerk aan de achterkant van mijn auto moet in de toekomst vervangen worden en die was van de donor nog hard. Gaat binnenkort samen met wat spullen voor mijn bus naar de straler.

Het spuiten heeft nog het meest gekost. 2k lak is niet goedkoop. Gelukkig had ik nog wat spullen liggen die we gebruikt hadden om mijn bus in de grondverf te zetten. En het spuitpistool kan ik weer gebruiken voor de losse delen van mijn bus.

Alle kleine delen kon ik op mijn werk stralen en spuiten en dat scheelt ook een hoop.

Verdamper was ook beschadigd maar had het geluk dat ik een complete nieuwe lpg installatie kon kopen voor mijn bus met twee nieuwe verdampers voor 200 euro :) . En het waren ook nog eens twee precies dezelfde verdampers als er in de volvo had gezeten. Dus voor 200 euro kan ik beide auto's van LPG voorzien.

Bij elkaar ben ik zeker onder de 1000 euro gebleven en dat was mijn streven.

Zelfs met de verzekering heb ik nog een beetje mazzel gehad. tegenpartij heeft nooit de schade geclaimd dus hou me schade vrije jaren en mijn premie gaat niet omhoog. En de persoon die ik van achter heb aangereden heeft er ook niks aan overgehouden en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.

Velgen heb ik ook nog verkocht voor 8 speciaal biertjes :D

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 21:43 #132045 door Stef Ekkes (GAST)
Het is heerlijk om weer in de volvo te rijden er gaat echt niks boven een klassieke auto. Het is ook wel grappig dat iedereen heel verrast reageert als ik ze vertel dat hij 40 jaar oud is. Niet dat hij er nog zo goed uitziet, maar dat hij er voor zijn leeftijd er toch zo modern uitziet. Het is niet het beeld dat mensen van 40 jaar oude auto's hebben.

Nu nog maar hopen dat de oldtimer regeling voor auto's van 40 jaar en ouder doorgaat... Ook op LPG.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2013 22:59 #132052 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic mijn 144 net 40 nu stuk

Nu nog maar hopen dat de oldtimer regeling voor auto's van 40 jaar en ouder doorgaat... Ook op LPG.

Als je het een beetje gevolgd hebt dan weet je dat 40 jaar en ouder goed zitten op LPG en de diesels niet te vergeten. Jonger dan 40 jaar is de klos. Je hebt niets te vrezen dus.

Trouwens ff gauw je topic doorgelezen maar top werk hoor. Ook als is een 140 serie niet mijn type Volvo dan heb je het toch mooi weer gefikst en dat zal een lekker gevoel geven.

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-09-2013 21:10 #132155 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Tijdje niet hier gekeken. Het is heel netjes geworden, goed bezig! Respect voor je werk. Rijdt wel stukken lekkerder zo zeker :D

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-09-2013 09:36 #132169 door Stef Ekkes (GAST)
Bedankt! De dag dat ik hem starte en weg reed bij mijn sleutel plek was het net of er niks was gebeurt. Reed als van ouds. Hoop nog lang plezier te hebben van de volvo.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2013 11:41 #132176 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Proficiat, goed bezig geweest, maar wat een werk! Gelukkig heb je toch nog iets aan mijn donor gehad, ook al bleken een paar zaken dus tegen te vallen. Wist niet dat je de leidingen van de automaatkoeling ook nodig had, die heb ik hier wel liggen en had je er zo bij kunnen krijgen...

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-09-2013 12:02 #132177 door Stef Ekkes (GAST)
Heb zeker wat aan de donor gehad! Toen ik bij jouw was had ik al gezien dat niet alles perfect was. Dus dat was geen verrassing toen ik hem uit elkaar haalde. En dankzij jouw donor heb ik de kosten ook nog binnen de perken kunnen houden. Zonder de donor was ik er waarschijnlijk niet meer aan begonnen...

En als je die leidingen nog heb liggen kan ik er nog één goed gebruiken. De bovenste leiding is licht beschadigd en is op één plekje iets dicht geknepen. Denk niet dat het veel invloed heeft op de koeling maar toch lekker als dat weer zit zoals het hoort.

Radiator die je er bij gaf doet het ook nog super. Heb je al wat met de motor en versnellingsbak gedaan?

Moet nu alleen nog beslissen of ik hem dagelijks blijf gebruiken nu mijn bedrijf naar Lelystad gaat verhuizen. Ik woon in leiden dus dat is wel een stukje rijden.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2013 12:28 - 19-09-2013 19:32 #132180 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Stef, stuur me even een PB met je adres svp. dat ben ik kwijt.
De motor en bak staan inmiddels in mijn garage, maar helaas is de motor vast gaan zitten na meer dan 4 jaar niet te zijn gebruikt (hoewel wel een enkele keer eens rondgedraaid met de hand), dus dat zal wel op een revisie uitdraaien, vrees ik. Had ik hem direct maar in mijn Amazon gezet... :(
Laatst bewerkt 19-09-2013 19:32 door Gert Vegter.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD