mijn 144 net 40 nu stuk
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-01-2013 15:25 #122714
door Stef Ekkes (GAST)
Beantwoord door Stef Ekkes (GAST) in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Ik ben in onderhandeling met iemand die nog twee 145's heeft staan. 1 met de neus van mijn Volvo en 1 met de oude neus. Ga morgen kijken in wat voor staat ze zijn. Heb altijd al een station willen hebben dus als ze niet heel slecht zijn kan het best zijn dat ik mijn eigen auto als donor ga gebruiken. Heb er wel moeite mee hem te moeten slopen maar heb niet de plek, tijd, en geld om hem ook op te knappen. Die oude VW op de achtergrond is ook van mij en daar ben ik al 12 jaar mee bezig. Dus die heeft voorrang.
Motor heb ik gister laten draaien zonder radiator, en inderdaad de leidingen van de automaat aan elkaar gekoppeld. Hij loopt nog steeds als een zonnetje.
Motor heb ik gister laten draaien zonder radiator, en inderdaad de leidingen van de automaat aan elkaar gekoppeld. Hij loopt nog steeds als een zonnetje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-01-2013 17:59 #122916
door Stef Ekkes (GAST)
Vandaag wezen kijken bij de 145's. Helaas was het niet wat ik zocht. Te veel werk en de delen die ik eventueel voor mijn eigen volvo wou gebruiken waren te slecht. Na deze wagens te hebben gezien ben ik gelijk een stuk positiever over de staat van mijn eigen Volvo. Moet alleen wat meer geduld hebben en rustig alle delen verzamelen.
De moeilijkste delen die ik zoek moeten van een donor komen. Daar wil ik dan rechter binnen scherm uithalen, en de radiator balk uitzagen. De rest van de spullen is denk niet zo moeilijk om aan te komen.
Dit is wat ik allemaal nog nodig heb.
- Complete voorbumper (inclusief beugels)
- rechter spatbord, en sier strip, en koplamp sierstripje
- radiator voor een automaat. Eventueel in slechte staat, want dan kan ik hem inruilen voor een gereviseerde.
En goeie kennis van mij heeft nog een normale radiator liggen dus als er mensen zijn die ervaring hebben met het aanleggen van een aparte oliekoeling voor de automaat dan ben ik daar wel benieuwd naar.
- Motorkap met sier strip en slot
- front inclusief lichten, grill enz,
- knipperlicht links en rechts
- antenne
- Radiator fan
Het lijstje zal nog wel wat langer worden.
Lex wat wil jij voor de 144 hebben? Had je een pm gestuurd maar nog niks vernomen.
Dus als iemand nog wat heeft liggen hoor ik het graag. Vermelding van prijzen zou prettig zijn.
Hier nog even een foto van de zomer vakantie met de Volvo en onze eriba pan uit 71'
Morgen ga ik weer naar de schuur om wat kleine plekjes dicht te lassen in de body.
Hou jullie op de hoogte.
Gr Stef
De moeilijkste delen die ik zoek moeten van een donor komen. Daar wil ik dan rechter binnen scherm uithalen, en de radiator balk uitzagen. De rest van de spullen is denk niet zo moeilijk om aan te komen.
Dit is wat ik allemaal nog nodig heb.
- Complete voorbumper (inclusief beugels)
- rechter spatbord, en sier strip, en koplamp sierstripje
- radiator voor een automaat. Eventueel in slechte staat, want dan kan ik hem inruilen voor een gereviseerde.
En goeie kennis van mij heeft nog een normale radiator liggen dus als er mensen zijn die ervaring hebben met het aanleggen van een aparte oliekoeling voor de automaat dan ben ik daar wel benieuwd naar.
- Motorkap met sier strip en slot
- front inclusief lichten, grill enz,
- knipperlicht links en rechts
- antenne
- Radiator fan
Het lijstje zal nog wel wat langer worden.
Lex wat wil jij voor de 144 hebben? Had je een pm gestuurd maar nog niks vernomen.
Dus als iemand nog wat heeft liggen hoor ik het graag. Vermelding van prijzen zou prettig zijn.
Hier nog even een foto van de zomer vakantie met de Volvo en onze eriba pan uit 71'
Bijlage niet gevonden
Morgen ga ik weer naar de schuur om wat kleine plekjes dicht te lassen in de body.
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
Hou jullie op de hoogte.
Gr Stef
- k den Besten
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-01-2013 19:57 #122917
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Ik merk ook wel eens dat het goed is een andere auto te bekijken. De auto ziet er op de foto in ieder geval erg mooi uit. En opvallend is dat als je bij oldtimers begint, het uiteindelijk meestal tegenvalt. Dat kun je beter maar inprogrammeren..
succes, ben benieuwd naar je voortgang
succes, ben benieuwd naar je voortgang
- k den Besten
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-01-2013 20:04 #122918
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Trouwens;
Willem en Willem die adverteren op Marktplaats hebben wel een motorkap liggen denk ik, voor niet teveel geld. Er staan daar ook wat 144's die gesloopt worden dus hen mailen kan handig zijn. Het is wel een heel eind weg helaas.. weet niet waar je woont? Ik kom uit leerdam en kan eventueel ook een motorkap gebruiken, misschien is er iets mogelijk.
Verder kun je skidje van het Volvolvo - forum een mailtje sturen, hij had volgens mij nog een set bumpers liggen voor de 140.
Willem en Willem die adverteren op Marktplaats hebben wel een motorkap liggen denk ik, voor niet teveel geld. Er staan daar ook wat 144's die gesloopt worden dus hen mailen kan handig zijn. Het is wel een heel eind weg helaas.. weet niet waar je woont? Ik kom uit leerdam en kan eventueel ook een motorkap gebruiken, misschien is er iets mogelijk.
Verder kun je skidje van het Volvolvo - forum een mailtje sturen, hij had volgens mij nog een set bumpers liggen voor de 140.
29-01-2013 21:16 #122920
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic mijn 144 net 40 nu stuk
en Tom heeft net een 144 wegens niet verkocht vóór verhuizing naar een sloop gebracht...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rutten
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-01-2013 21:40 #122923
door Rutten
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Beantwoord door Rutten in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Misschien staat hij nog op de sloop... ?
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
- Lars Weffers (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-01-2013 23:42 #122930
door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Ik heb nog 2 grillen liggen, één van het oude model en één van het nieuwe. Alleen missen de stukken voor om de koplampen bij de laatste.
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-01-2013 22:41 #122963
door Stef Ekkes (GAST)
Aan lassen ben ik vandaag niet toegekomen. De schuur waar ik in sleutel is niet erg goed geïsoleerd en was dus erg vochtig vandaag. Luchtvochtigheid was 83%. Alles wat ik las probeer ik altijd zo snel mogelijk in de verf te zetten maar met dit weer heeft dat geen zin. Heb wel de radiatorbalk er uit gehaald, lang leven de laspunten frees!
Op mijn advertentie op marktplaats voor een donor heb ik ook al wat interessante reacties gehad. Wacht nog even met het kopen van losse delen tot ik daar meer van weet. Wat wel leuk is aan de reacties die ik kreeg op mijn advertentie is dat de helft van de mensen wilden helpen. Sommige wisten nog ergens een sloop waar misschien nog een volvo stond, en andere hadden weer een lijst met adressen waar ik kon zoeken. Erg handig.
Bijlage niet gevonden
Op mijn advertentie op marktplaats voor een donor heb ik ook al wat interessante reacties gehad. Wacht nog even met het kopen van losse delen tot ik daar meer van weet. Wat wel leuk is aan de reacties die ik kreeg op mijn advertentie is dat de helft van de mensen wilden helpen. Sommige wisten nog ergens een sloop waar misschien nog een volvo stond, en andere hadden weer een lijst met adressen waar ik kon zoeken. Erg handig.
- Johan Laveyne
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-01-2013 23:58 #122969
door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Stef, ik heb nog een motorkap + een voorfront + een grille +pinkers +bumper liggen van een model 1972, de onderdelen zijn in zeer goede staat.
01-02-2013 17:12 #122992
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Stef, nu je dit sloopexemplaar van mij overneemt, gaat het vast en zeker allemaal goedkomen.
Originele radiateur voor een automaat zit er ook nog bij.
Succes met de reparatie!
Originele radiateur voor een automaat zit er ook nog bij.
Succes met de reparatie!