mijn 144 net 40 nu stuk

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-01-2013 15:38 #122495 door Stef Ekkes (GAST)
mijn 144 net 40 nu stuk is gemaakt door Stef Ekkes (GAST)
Vorige week maandag avond heb ik mijn 144 achterop een polo geparkeerd. Ik reed op de uitvoegstrook van een snelweg toen er iemand tussen wou. Lette daarom niet meer op het verkeer voor me en dat stond stil. Was voor het nieuwjaar bijna over de km van mijn oldtimer verzekering heen gegaan omdat ik de auto door omstandigheden meer had gebruikt dan gedacht. Had besloten over te stappen op de Oldtimer verzekering van GIO. Maar helaas was mijn oude taxatie al ouder dan 3 maanden. In afwachting van de nieuwe taxatie had ik hem WA verzekerd. Sinds ik mijn rijbewijs heb (2003) nog nooit schade gehad door eigen schuld. Rij altijd rustig en houd veel afstand behalve vorige week maandag dus....

Dit is het resultaat:

En dit is het resultaat na demontage van alle beschadigde delen:

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-01-2013 15:56 #122499 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic mijn 144 net 40 nu stuk
He Stef, dat is ellendig zeg. Hopen dat de GIO doet waar je voor betaald hebt en weer snel aan de opbouw kunt beginnen

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-01-2013 16:36 #122501 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Tjee Arno, wat vervelend. Geen schade aan lijf en leden?
Zo te zien een aardige klap! (Ik heb zelf heel lang geleden met mijn eerste 142 eens een Honda geraakt en ik had een deukje boven de bumper...de Honda had indertijd -1983- zo'n 3000 gulden schade, d'r kon niks meer open aan de achterkant!)
Ik hoop dat je hem weer goed krijgt, 140 worden schaars!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-01-2013 17:03 #122506 door Stef Ekkes (GAST)
Beantwoord door Stef Ekkes (GAST) in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Helaas was ik dus op het moment van de aanrijding maar WA verzekerd. Dus ik krijg niks terug. Had eigenlijk alle hoop al opgegeven, maar een vriend van me heeft me toch overgehaald hem uit elkaar te halen om te kijken wat de schade was. Dacht namelijk dat de twee chassis balken aan de voorkant niet meer te redden waren. Het lijkt nu allemaal wel mee te vallen.

Alles is natuurlijk wel te repareren als je zakken maar diep genoeg zijn. En aangezien ik niks terug krijg valt dat erg tegen. Ik kan er eigenlijk niet meer aan uitgeven dan 1000. Spuiten en dergelijke heb ik mijn adresje misschien nog wel voor. Heb heb ook nog geen idee wat ik kwijt ben aan onderdelen. Sommige dingen zijn ook niet makkelijk te vinden. Radiatorbalk voor en een compleet binnenspatboord rechts bijvoorbeeld. En een nieuwe radiator voor een automaat is ook niet bepaald goedkoop. Kan best aardig lassen dus dat komt wel goed. Als mensen nog tips hebben dan hoor ik het graag.

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-01-2013 18:44 #122509 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Vervelend hoe dingen samen kunnen lopen, veel succes met de reparatie!

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-01-2013 19:36 #122511 door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Hallo dat ziet ervervelend uit! Voor wat betreft de radiator kun je ook kiezen voor een standaard radiator en een losse oliekoeler voor de automaat, zijn beiden tweedehands te krijgen en het werkt ook nog beter heb ik gemerkt op mijn Rover P5b.

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-01-2013 11:30 #122556 door Stef Ekkes (GAST)
Beantwoord door Stef Ekkes (GAST) in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Gisteren weer een paar uurtjes de schuur ingedoken. Begin gemaakt met het verwijderen van de beschadigde radiator balk. Ben al een paar dagen opzoek naar vervangend plaatwerk. Het club magazijn had nog het voorste deel van de balk liggen en ik denk dat ik het achterste deel wel kan na maken op mijn werk. Voorste deel van de chassis balk moet ook weer netjes gemaakt worden. De andere kant ziet er naast wat roest nog goed uit.

Maar halverwege de dag stond ik even een bakkie thee te drinken om het weer een beetje warm te krijgen toen ik zag dat het mechanisme van de gas pendaal naar de carb uit het schutboord van de auto was geschoten. Motor heeft een hardere klap gekregen dan ik dacht. Om motor schade uit te sluiten heb ik een radiator van een hand geschakelde motor geleend. Een radiator voor een automaat is moeilijk te vinden. Met deze radiator kan ik in ieder geval de motor testen. Weet iemand of er verder nog schade kan zijn aan de automaat bak af aandrijfas?

Dinsdag avond radiator ophalen en motor testen. Hoop dat hij nog te redden is. Auto is hier voor van mijn vader geweest en hoop dat hij nog wat jaartjes in de familie blijft. Mijn dochter van 2 is ook helemaal gek van de volvo. Ik hoefde haar niet in een andere auto op te halen want dan was het dikke tranen en wou dan niet meer mee. Heb haar de foto's nog maar niet laten zien.

Heeft iemand nog een complete neus liggen van een late 144? Inclusief schermen en misschien ook een sloper waar ik het binnenspatboord uit kan slijpen?
Bijlagen:

• Rutten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-01-2013 12:40 #122560 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Blijft altijd zonde als zo een mooie auto's schade rijden. :(
Wel mooi dat je hem houdt en weer in orde maakt.
Ik denk dat het het makkelijkst is om een sloper te kopen waarvan je de neus kan ombouwen.
Op marktplaats staan twee slopers. Hier op het forum staat ook nog een 144 te koop, maar die is misschien wat te goed om te slopen.

Succes met de wederopbouw!

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

• Ronald Zwerus
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-01-2013 14:23 #122565 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic mijn 144 net 40 nu stuk
ik denk niet dat de motor iets mankeert je kunt hem ook gerust even zonder koeler laten lopen maar dan moet je wel de olieleidingen van de automaat bak door verbinden. De gasstang is losgeschoten omdat de motor door de rek van motorrubbers iet naar voren gekomen is Wel even kontroleren of ze nog heel zijn (motor heen en weerbewegen links/rechts of iets opkrikken

• Alex Janssen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-01-2013 02:12 #122680 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Hallo Stef,
Ik heb nog een complete 140 staan waar de voorkant nog in redelijke staat is en eventueel nog een voorscherm weliswaar een imitatie exemplaar maar wel bruikbaar

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD