mijn 144 net 40 nu stuk

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 14:57 #132024 door Stef Ekkes (GAST)
Beantwoord door Stef Ekkes (GAST) in topic mijn 144 net 40 nu stuk
beide koplampen hebben een geel peertje maar dat zie je op deze foto niet vanwege de hoek waarin hij gemaakt is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 15:04 #132026 door Stef Ekkes (GAST)
Het binnenscherm dat op de donor zat was helaas iets slechter dan ik gehoopt had maar alles is te repareren. Op mijn werk plaatwerk klemmetjes gemaakt om alles goed op zijn plaats te houden.

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 15:24 #132028 door Stef Ekkes (GAST)
Had het oude en het donor scherm op de zelfde wijze verwijdert maar bleef toch met een kier zitten. Ben er nog steeds niet achter hoe dat komt. Heb de hele auto nagemeten maar er zit nergens verschil. Omdat ik met een vrij brede naad bleef zitten heb ik er een koperen strip achter geschroefd. Daar kon ik mooi overheen lassen en de las aan de binnenkant van het scherm zag er super strak uit. Omdat ik geen geld had om te spuiten heb ik het binnenscherm met een spuitbus gespoten :?

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 15:56 - 16-09-2013 17:38 #132029 door Stef Ekkes (GAST)
Toen was het tijd om het front aan te pakken. Het front dat op de donor zat was nog wel hard maar had helaas een deuk. Kon die er zelf niet uithalen. Dus heb ik via het forum een andere kunnen krijgen. Helaas verschilde onze mening over de term hard nog al. De foto's die ik had ontvangen waren ook uit een hoek genomen dat je het roest niet kon zien. De eerste foto is één van de vele delen die verrot waren aan het front. Het front moest op zes verschillende plekken gelast worden. Iemand anders van de club was zo aardig om hem voor mij in belgie op te halen (daar ben ik nog steeds heel dankbaar voor) dus heb hem niet ter plekke kunnen bekijken. Gelukkig was de voorplaat nog wel hard. Dus heb ik van twee fronten één gemaakt. Na het laswerk hem naar de straler gebracht. Via marktplaats een spuitpistool gekocht en in een bunker op mijn werk gespoten. Buiten het kleurverschil ben ik wel blij met mijn eerst spuit werk. (2k lak gebruikt)

Laatst bewerkt 16-09-2013 17:38 door Stef Ekkes (GAST).

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 15:59 #132030 door Stef Ekkes (GAST)
vervolg

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2013 16:01 #132031 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic mijn 144 net 40 nu stuk
Superwerk Stef! Ik ben blij dat het je gelukt is! En dat front is prachtig geworden, een nieuwe is niet meer te krijgen en deze is nu helemaal hard!. :o

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 16:03 #132032 door Stef Ekkes (GAST)
Dit zijn nog foto's van wat laswerk aan het front die er eigenlijk tussen moesten.

Bijlagen:

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 16:17 #132033 door Stef Ekkes (GAST)
Bedankt voor je reactie. Ben zelf ook erg blij met het eind resultaat.

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 18:07 #132034 door Stef Ekkes (GAST)
Gelukkig kon ik nog een heel goed scherm krijgen via marktplaats. Gestraald en al in de grondverf! Er zat één deuk in die ik heb geplamuurd. Als je goed kijkt zie het nog een beetje. Toen kon ik eindelijk alles gaan passen. En toen werd het tijd om te spuiten. Motorkap van de donor is niet al te best maar voor nu kan hij nog prima. Daar heb ik dus niks aan gedaan. Na dat het front zo goed ging met spuiten was ik denk een beetje te veel van me zelf overtuigd en had twee zakkers. En nog steeds kleur verschil. Kleur verschil kan ik niet van wakker liggen. Gebruik hem dagelijks en om hem dan perfect te houden is bijna onmogelijk. Ben super blij dat hij weer rijdt en geniet van elke kilometer.

Koel leiding van de automaat bak naar de radiator moest ook nog vervangen worden. Het lukte maar niet om de juiste leiding te vinden. Het was wel te krijgen maar dan moest ik gelijk 5 meter kopen omdat het niet vaak gebruikt werd. Heb zelf wel het gereedschap om de flensrand aan de leidingen te maken. Uiteindelijk vond ik een leiding dankzij een tip van de boer waar ik mijn sleutel plek heb. Naast de boerderij zit een john deere garage en boven in het magazijn vond ik ergens in een hoekje nog een oude leiding van een volvo tractor. Zelfde draad en alles. Moest hem alleen iets inkorten.

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-09-2013 18:12 #132035 door Stef Ekkes (GAST)
Nog even om te laten zien waar het allemaal begon.

Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD