Belangrijke Algemene Leden Vergadering

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-03-2013 21:56 #124907 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
Ronald,

Voor sommige agendapunten is inderdaad discussie vereist waarbij emoties getoond kunnen worden, anders dan via een forum.

Met elektronisch stemmen kan je ook denken aan het sprekende voorbeeld; de kalender.
Zo'n vraag zet je uit; Wel of geen kalender, in het kader van de hoge kosten, blablabla. Vervolgens zal je een vergelijkbare respons krijgen als de enquete, zeg 700. Dat lijkt mij toch een stuk representatiever dan 50 stuks op de ALV.

Er zijn ook altijd leden die niet naar de ALV kunnen komen, zo zijn er ook leden die geen internet hebben/gebruiken. Het zij zo.
Ik ben 100% eens dat het zo beschouwend mogelijk gepresenteerd moet worden. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat dit vaak een probleem wordt. Ik heb nog nooit 1 enquete ingevuld waar ik zelf geen commentaar op had. Tekst blijft vaak multi-interpreteerbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vilmar Dijkstra
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
18-03-2013 17:30 #124932 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
Helaas was ik door andere verplichtingen niet in staat naar de BALV te komen. Een geringe opkomst bij dergelijke bijeenkomsten zie je volgens mij bij bijna alle verenigingen (in ieder geval wel waar ik lid van ben).

Zou een combinatie van elektronisch en papieren stemmen misschien een idee zijn? Diegenen met een email adres kunnen dat elektronisch doen. Degenen die het via papier willen doen wordt dat toegezonden. Kost natuurlijk wel wat geregel, maar met de tegenwoordige systemen moet dat geen probleem zijn.

Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

• Leo Staats
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-03-2013 16:03 #124999 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
Ik ben erg voor elektronische enquêtes. Formeel moet het bestuur op een ALV een plan presenteren dat dan al dan niet wordt goedgekeurd. In een enquete kan het bestuur snel polsen wat de mening van de leden is. Ik ben het helemaal met Boele eens dat het niet eenvoudig is een goede enquête te maken. Maar dat is geen reden om het niet te doen.

Ik heb er dan geen moeite mee dat op een ALV een relatief klein groepje beslist. Het zijn natuurlijk wel mensen die de moeite hebben genomen om te komen en vaak ook weten wat er leeft in de club.

Het feit dat er relatief weinig mensen op een ALV komen is naar mijn mening een goed teken: De leden vinden dat het wel goed gaat. Zelfs met alle aandacht die er hier en in het blad aan de BALV is gegeven, komen er toch maar enkele tientallen meer leden dan gebruikelijk. Voornamelijk de jonge leden. Wat uiteraard prachtig is.

De club heeft (net als het wagenpark) last van vergrijzing. Heel veel leden (inclusief ik) zijn op relatief jonge leeftijd lid geworden, en zijn nog steeds lid. De jeugd heeft de toekomst, maar de ouderen bezitten de meeste klassiekers.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD