Belangrijke Algemene Leden Vergadering

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-02-2013 19:44 #123824 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
hoe kan je nu stemmen over iets wat niet af is?

als het niet goed is moet het gewoon verworpen worden. Je hoort te stemmen over de definitieve stukken, niet over een concept wat nog aangepast kan worden.


ps. statuten in het flipbook zijn niet leesbaar, ook is het niet handig om de BALV te organiseren wanneer er een ander evenement is georganiseerd vanuit de vereniging.

statuten zijn niet compleet, de regio's worden niet genoemd. Er worden termen genoemd die niet toegelicht worden (zoals jonge leden)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2013 20:01 #123829 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
Niet zo kort door de bocht, Ronald. De voorliggende statuten zijn een vertaling van de huidige. Daar staan fouten in over de registers. De recent toegevoegde registers staan nog nergens vermeld. Die kunnen en moeten hier goed vermeld gaan worden, maar dat is niet meer dan een aanvulliing. Flippingbook is niet echt geweldig om te lezen, kan wel. De pdf's in de documentatie zijn prima.

"Rob Spoon" schreef:
Het nieuwe VKM staat online als flippingbook . BALV vanaf pagina 44.


Kijk nou ff zelf, ik word gek van dat links maken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-02-2013 20:32 #123836 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
ik heb zelf gekeken vanaf de statuten zijn ze niet leesbaar als je ze vergroot (flipbook)

ik heb alles globaal gelezen en er zijn gewoon cruciale punten die niet kloppen, deels begint het al met de manier van tot stand koming van de nieuwe plannen. Zorg dat als je een nieuwe start maakt dat het klopt.

Ik heb al eerder verteld over hoe een vereniging plannen dienen te maken.

Eerst vermeld je dat je een plan hebt
Vervolgens voer je het uit (concept)
het concept presenteer je
aan de hand van de feedback op de presentatie pas je het concept weer aan.
en presenteer je het weer, net zo lang tot het goed is.

VKV wil niet snappen dat je hierin geen stappen over kan slaan. Nu weer, wat er op de BALV wort gepresenteerd is niets meer dan een concept.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-02-2013 01:51 #123846 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
VKM 31 staat nu in de documentatie, zie:
www.volvokv.nl/index.php?option= ... 6&Itemid=6
Die is wel goed te lezen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2013 10:17 #123850 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering

"Ronald Damme" schreef:
Ik heb (...)

Ik hoop je op de BALV te zien, Ronald. De vergadering is er niet om alleen 'ja' of 'nee' te zeggen. Er moeten inderdaad kanttekeningen, aanvullingen en wijzigingen komen. Maar als je er niet bent, lukt dat niet.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-02-2013 10:54 #123851 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
Hij staat hoog op mijn activiteiten lijstje.

Maar diezelfde dag is ook de nachtrit, daar wil ook wel een beetje uitgerust voor de dag komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2013 16:15 - 25-02-2013 17:04 #123899 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering

"Ronald Damme" schreef:
hoe kan je nu stemmen over iets wat niet af is?

als het niet goed is moet het gewoon verworpen worden. Je hoort te stemmen over de definitieve stukken, niet over een concept wat nog aangepast kan worden.

statuten zijn niet compleet, de regio's worden niet genoemd. Er worden termen genoemd die niet toegelicht worden (zoals jonge leden)


Hoi Ronald,

Wat is er volgens jou niet af? Het ingediende stuk is een definitieve versie waarover gestemd wordt mijn inziens. Indien er volgens jou cruciale punten ontbreken, kan je dat op de BALV amenderen.

Art. 6 lid 3 Statuten VKV
De vereniging kent vier (4) geledingen, te weten:
- de diverse “regios”;
- de diverse “registers”;
- “jonge leden” en
- “ICT/redactieorgaan”.

"Ronald Damme" schreef:
ik heb zelf gekeken vanaf de statuten zijn ze niet leesbaar als je ze vergroot (flipbook)

ik heb alles globaal gelezen en er zijn gewoon cruciale punten die niet kloppen, deels begint het al met de manier van tot stand koming van de nieuwe plannen. Zorg dat als je een nieuwe start maakt dat het klopt.

Ik heb al eerder verteld over hoe een vereniging plannen dienen te maken.

Eerst vermeld je dat je een plan hebt
Vervolgens voer je het uit (concept)
het concept presenteer je
aan de hand van de feedback op de presentatie pas je het concept weer aan.
en presenteer je het weer, net zo lang tot het goed is.

VKV wil niet snappen dat je hierin geen stappen over kan slaan. Nu weer, wat er op de BALV wort gepresenteerd is niets meer dan een concept.


'Commissie Vernieuwing' is door het landelijke VKV bestuur gevraagd om met een voorstel tot verbetering/vernieuwing te komen naar de VKV. (zie voor gehele tekst document BALV_130316_VKV_Nieuwe_Statuten_en_HH-reglement_Voorlegger.)

Dit voorstel is aan het VKV-bestuur gepresenteerd. Vervolgens is de presentatie er nu naar de VKV-leden, zie VKM31. Op 16-03-2012 wordt er vervolgens gestemd. Bij het indienen van amendementen kan er mogelijk over dat specifieke onderdeel niet gestemd worden. Na aanpassing kan dat op een volgende (B) ALV weer ter stemming gebracht worden.

Kortom, ik vind je reactie ongenuanceerd.

"Ronald Damme" schreef:
Hij staat hoog op mijn activiteiten lijstje.

Maar diezelfde dag is ook de nachtrit, daar wil ook wel een beetje uitgerust voor de dag komen.


Ik doe ook mee aan de Nachtrit, dus we hebben dezelfde handicap voor het klassement. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2013 16:55 #123901 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering
Ik vraag mij af hoe het gemiddelde VKV lid zich kan voorbereiden op en kennis kan nemen van de BALV?

Het meest recente blad heb ik nog niet gezien, en 16 maart is al over een paar weken. Bovendien zal zelfs niet iedereen op dit forum deze discussie volgen. De forum lezers zijn misschien geen afspiegeling van het ledenbestand.

Het wordt de 16e vast een interessante discussie.In principe zal ik er bij zijn. Meerijders uit Haarlem zijn ook bij mij welkom.


/Users/leostaats/Desktop/Duett.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-02-2013 20:05 #123910 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering

"Boele Braaksma" schreef:

"Ronald Damme" schreef:
hoe kan je nu stemmen over iets wat niet af is?

als het niet goed is moet het gewoon verworpen worden. Je hoort te stemmen over de definitieve stukken, niet over een concept wat nog aangepast kan worden.

statuten zijn niet compleet, de regio's worden niet genoemd. Er worden termen genoemd die niet toegelicht worden (zoals jonge leden)


Hoi Ronald,

Wat is er volgens jou niet af? Het ingediende stuk is een definitieve versie waarover gestemd wordt mijn inziens. Indien er volgens jou cruciale punten ontbreken, kan je dat op de BALV amenderen.

Art. 6 lid 3 Statuten VKV
De vereniging kent vier (4) geledingen, te weten:
- de diverse “regios”;
- de diverse “registers”;
- “jonge leden” en
- “ICT/redactieorgaan”.


waar zie jij hier de toelichting van de verschillende organen. De nieuwe organen worden gedeeltelijk toegelicht op het einde van het document, bestaande delen niet. "jonge" leden worden helemaal niet uitgelegd.

"Ronald Damme" schreef:
ik heb zelf gekeken vanaf de statuten zijn ze niet leesbaar als je ze vergroot (flipbook)

ik heb alles globaal gelezen en er zijn gewoon cruciale punten die niet kloppen, deels begint het al met de manier van tot stand koming van de nieuwe plannen. Zorg dat als je een nieuwe start maakt dat het klopt.

Ik heb al eerder verteld over hoe een vereniging plannen dienen te maken.

Eerst vermeld je dat je een plan hebt
Vervolgens voer je het uit (concept)
het concept presenteer je
aan de hand van de feedback op de presentatie pas je het concept weer aan.
en presenteer je het weer, net zo lang tot het goed is.

VKV wil niet snappen dat je hierin geen stappen over kan slaan. Nu weer, wat er op de BALV wort gepresenteerd is niets meer dan een concept.


'Commissie Vernieuwing' is door het landelijke VKV bestuur gevraagd om met een voorstel tot verbetering/vernieuwing te komen naar de VKV. (zie voor gehele tekst document BALV_130316_VKV_Nieuwe_Statuten_en_HH-reglement_Voorlegger.)

Dit voorstel is aan het VKV-bestuur gepresenteerd. Vervolgens is de presentatie er nu naar de VKV-leden, zie VKM31. Op 16-03-2012 wordt er vervolgens gestemd. Bij het indienen van amendementen kan er mogelijk over dat specifieke onderdeel niet gestemd worden. Na aanpassing kan dat op een volgende (B) ALV weer ter stemming gebracht worden.

Hoe kunnen 2 jongens en een voorzitter een probleem wat 4000 leden aangaan oplossen door alleen te brainstormen, zonder input van de vereniging te vragen, het plan is een visie van 3 leden! Zonder een gefungeerde basis.

Allereerst alle leden van de commissie komen uit de randstad en hebben een hele andere mentaliteit dan personen uit andere gedeeltes van het land. Denk maar aan de stugge Fries, de gezellige Brabander en de norse Groninger (begrijp me niet verkeerd elke eigenschap heeft zijn voordelen). Allemaal stereotypen waar wel een kern van waarheid in zit. Via mijn studie (werd gegeven op 1 plek in NL) heb ik alle verschillen tussen de culturen waar mogen nemen en die zijn groot in ons kleine landje.

Een presentatie aan het bestuur is geen presentatie aan de vereniging. In het afgelopen VKM is een presentatie geweest op de plannen zoals ze uit gevoerd gaan worden, er was geen mogelijkheid om hier nog feedback op te leveren.

Tevens heb ik nog geen VKM ontvangen, als de VKM niet binnen 2 weken voor de vergadering op de mat valt is de stemming niet eens rechtsgeldig. De documenten op de site bereiken niet tijdig de gehele vereniging.




Kortom, ik vind je reactie ongenuanceerd.

"Ronald Damme" schreef:
Hij staat hoog op mijn activiteiten lijstje.

Maar diezelfde dag is ook de nachtrit, daar wil ook wel een beetje uitgerust voor de dag komen.


Ik doe ook mee aan de Nachtrit, dus we hebben dezelfde handicap voor het klassement. ;)


Alle leden moeten redelijkerwijs aanwezig kunnen zijn, dan is het krom om als vereniging 2 activiteiten te organiseren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2013 21:13 #123920 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Belangrijke Algemene Leden Vergadering

"Ronald Damme" schreef:
In het afgelopen VKM is een presentatie geweest op de plannen zoals ze uit gevoerd gaan worden, er was geen mogelijkheid om hier nog feedback op te leveren.


Er is in dit forum ruimte zat voor feedback. Ook een ingezonden brief in het VKM is een prima mogelijkheid. Ik heb echter nergens enige reactie op de stukken in VKM30 gezien. Dus zó heet wordt de soep kennelijk niet gevonden.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.