Belangrijke Algemene Leden Vergadering
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Wat we wel kunnen proberen, is ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen naar de BALV komen, met een machtiging. Dus als iedereen hier aangeeft dat ze komen en dat ze een machtiging hebben, gaat het lukken.
En als je écht niet kan komen (maar het MOET eigenlijk wel, zeker deze keer), geef dan aan of je nog een machtiging te geven hebt.
Mensen, het is hoog tijd voor vernieuwing.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Volgens mij gaat puur roepen dat nu echt iedereen moet komen niet helpen."You can't solve a problem with the same mind that created it." - Albert Einstein
We can't keep asking the same questions and expect to get different answers.
Het is een beetje een kip / ei probleem.
Ik denk dat je gewoon met het nieuwe systeem moet beginnen, gewoon doen!
En dan op een gegeven moment de vertaalslag maken naar het oude systeem, met andere woorden vragen:
"Wil je dat dit werkelijkheid wordt, kom naar de ALV of geef een machtiging af".
Of plan een ALV op een zaterdag aansluitend op de VKB.
We zouden ook in dit topic een lijst kunnen maken met:
- Ik ga naar de ALV en neem een machtiging mee voor {1}
Zolang die positie niet gevuld is, kun je nog een machtiging meenemen. Deze kan dan op naam van diegene naar een centraal punt gestuurd worden.
Verder zou ik het zo concreet mogelijk maken. Op de ALV kun je voor of tegen stemmen voor het volgende ".................".
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Waar het om gaat, staat in het kort in het eerste bericht en op de voorpagina. Volledig in het VKM, zie het 'voorbeeldmagazine' , pagina 44 en verder.
Als jij die lijst wilt maken, graag!"Lars Rengersen" schreef:
We zouden ook in dit topic een lijst kunnen maken met:
- Ik ga naar de ALV en neem een machtiging mee voor {1}
Zolang die positie niet gevuld is, kun je nog een machtiging meenemen. Deze kan dan op naam van diegene naar een centraal punt gestuurd worden.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Ik heb zo goed en zo kwaad als het gaat het stuk doorgelezen (blad zal een dezer dagen wel komen).
Het is me alleen niet duidelijk waar nou precies over gestemd gaat worden.
Is dat
a) Wijziging statuten / reglement voor meer digitale stem flexibiliteit
b) Oprichten van een overkoepelende stichting
c) Meerkoppig bestuur
d) ........
Punt A ben ik helemaal voor, punt B weet ik bijvoorbeeld niet zo goed.
Misschien moeten eerst intern de zaken op orde (vacatures ingevuld, ICT vernieuwd) voordat je nog groter gaat denken en handelen.
Persoonlijk vind ik dat je hierover best al de discussie online zou kunnen voeren. Welke thema's spelen er, hoe denken mensen erover en hoe zou er gestemd worden. Dat is heus niet allemaal toekomstmuziek, het heeft alleen geen formeel karakter.
Maar wellicht zodra je de hele toko om hebt, zou het anders zomaar eens kunnen zijn dat het niet lag aan de structuur, maar dat mensen gewoon lastig te mobiliseren zijn.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
a) wijziging statuten - de meest belangrijke.
b) stichting - toekomstmuziek, nu niet van belang. Wordt wel mogelijk gemaakt met de structuurwijzing.
c) meerkoppig bestuur betekent directere vertegenwoordiging en daarmee betrokkenheid bij het bestuur.
Natuurlijk kunnen de discussies ook online gevoerd worden. Maar om werkelijke veranderingen mogelijk te maken moeten we echt met voldoende mensen op de BALV zijn. Daarna zijn mensen ook makkelijker te mobiliseren, bijvoorbeeld voor online peilingen en stemmingen. En nog belangrijker, door online te kunnen gaan raadplegen zullen veel meer mensen stemmen dan die paar mensen die meestal op een ALV komen. Een veel bredere vertegenwoordiging dus.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Life is what you make it!
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Zijn er documenten waar ik mezelf kan inlezen.
Want een presentatie op de ALV is altijd behoorlijk eenzijdig en gekleurd.
Dan heb ik ook voldoende achtergrond kennis om kritische vragen te stellen.
Het hele overkoepelende stichting-verhaal is geen onderdeel van de statuten, dat is uitsluitend een mogelijkheid als toekomstmuziek. De stemming zal gaan over de statuten en het nieuwe huishoudelijk reglement.
Er zijn vast wel wat kanttekeningen bij te maken. Ik weet er zelf al wel een paar. Goed om hierbij in gedachten te houden, is dat dit in feite versie 0.0 is. Een vertaling van de oude statuten in de nieuwe jas. Zo stond in de oude statuten blijkbaar het 140-164 register juridisch niet goed vermeld. Dat staat hier dus overeenkomstig niet goed in. Dat is dus een aandachtspunt, om als wijziging of aanvulling mee te doen nemen. Maar als we het met 3/2 van minstens 75 stemgerechtigde leden daarover eens zijn, is dat geen probleem.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl