Adverteren: moeten of kunnen we eisen stellen aan de advertentietekst?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 00:15 #1231421 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Goed idee
Hallo Volvisti
Ik had ook al het idee, dat een invulformuliertje veel vragen overbodig maakt. Vandaar dat ik dat achter de schermen ook al geopperd had. Leuk dat minstens twee van jullie met hetzelfde idee komen. Zodra Tamas terug is van z'n verblijf in Noorwegen wil ik met hem gaan kijken, hoe we zo'n formuliertje vorm kunnen gaan geven.
groetjes
Mathy (moderator)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 01:19 #1231424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellevendheid
De kortafheid, waarmee soms op Marktplaats wordt geadverteerd kan mij verbazen maar soit,
het is een openbare advertentiesite en de verkoper ziet maar hoe hij zijn waren aanbiedt.
Op 'onze' V700 site ligt het voor mij toch anders.
Het leveren van een minimale hoeveelheid info/foto's heeft hier ook te maken met wellevendheid/welwillendheid,
waarmee wordt tegemoet gekomen aan de legitieme nieuwsgierigheid van een schare liefhebbers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 06:59 #1231429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's
Eigenlijk ben ik het grotendeels met Robert eens. Kort samengevat: Een slechte advertentie/te dure auto verkoopt toch niet, dus daar opmerkingen over plaatsen heeft weinig zin. Bovendien reageren veel mensen die verder geen interesse hebben. Dat zou nog eens heroverwogen kunnen worden.Wat betreft het verplicht stellen van fotos vraag ik me af hoe je kunt voorkomen dat mensen fotos van een andere auto in hun advertentie zetten. Dat je een foto in showroomstaat hebt terwijl het in het echt een hondehok is. Zie je MP ook wel eens. Misschien zou het uploaden van fotos wel makkelijker kunnen. Gewoon boxje, bladeren, fotootje erin en gelijk zichtbaar in de advertentie (ipv een bestand als bijlage).Verder, qua contactgegevens vraag ik me af hoeveel je er aan hebt. Je kunt de verkoper altijd een PB sturen. Mij lijkt dat (vrijwel) iedereen die niet op PB's reageert ook slordig is met beantwoorden van mails/telefoon. Bovendien ga je telefoonnummers en/of email adressen op internet zetten wat mensen af kan schrikken ivm geheime nummers of spam. Ikzelf zou het niet doen en wel een MP advertentie maken (waarbij je die gegevens voor jezelf kunt houden).Mi is het eigenlijk niet zo verkeerd zo, en zie de verbetering van sommige voorstellen niet zo in. En alle regels maken het minder makkelijk te adverteren waardoor we een deel van de markt kunnen missen.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 07:55 #1231432 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Deel missen
Door de mogelijkheid van adverteren iets hoog drempeliger te maken denk ik dat je inderdaad een gedeelte zult missen.
Maar is het juist niet de bedoeling om dat gedeelte (vage niets zeggende advertenties) te missen? Ik vind dat je dat als verenigings site best mag doen, en al die vage advertenties, die vinden we dan vanzelf weer terug op MP, maar iig niet hier.

Het is mij al regelmatig overkomen dat hier een auto te koop werd aangeboden, met een dusdanig slechte omschrijving dat er altijd extra informatie vereist was, die dan vervolgens niet gegeven werd, of er werd helemaal niet op privé berichten gereageerd.
Ik vind dat de geloofwaardigheid en overzichtelijkheid van de site niet ten goede komen, vandaar dat ik me goed kan voorstellen dat het plaatsen van een advertentie hier aan een paar regels wordt gebonden.

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 09:19 #1231444 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel
Weet niet of dat het ook haalbaar is hier op forum.
Maar als je kenteken vd auto opgeeft komen gelijk alle gegevens in beeld.
Alleen nog een foto erbij en de KM stand.
(En je verkoopverhaal als je dat wilt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 09:32 #1231446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwaliteitslabel
Je kunt natuurlijk van alles afdwingen als het gaat om de gegevens van een voertuig. Marktplaats heeft hier al een bescheiden beginnetje mee gemaakt die zeker niet waterdicht is dus de vraag is hoever je moet gaan. We zien hier adverteerders die helemaal niets vermelden (om er ook geen gezeik over te krijgen?) en we zien adverteerders die er zoveel inzetten dat het daardoor niet opvalt dat er een belangrijke optie mist.
Als het gaat om de betrouwbaarheid van de verkoper (in zeer goede staat!) moet je ook weten of de verkoper kennis van zaken heeft en daar kom je tot nu alleen achter door een discussie te starten of een afspraak te maken.
Wil je als (ver)koper geen gezeur, dan moet je overgaan tot het doen van een aankoopkeuring (anwb-achtig?). Wellicht kan de club er eentje ontwikkelen, puur gericht op de sterke en zwakke punten van de 700. Dan komt er bij de advertentie tegen meerprijs (voor de uren en loods) een kwaliteitslabel op de auto vanuit de club.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 10:27 #1231454 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verantwoordelijkheid
De club neemt dan wel verantwoordelijkheid op zich (namelijk voor de kwaliteit van de keuring). En wie zo het moeten doen, is dat ook vrijwillgerswerk ? Je krijgt er wel verantwoordelijkheid bij...Als lid van een vereniging ben ik er niet voor dat dat in naam van de vereniging zou gebeuren. Misschien is het dan beter te kijken of we leden korting kunnen bieden op een keuring, uitgevoerd door iemand anders (ANWB ??), obv het lidmaatschap.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 11:27 #1231463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de vereniging spreekt

henk 940LPT schreef : De club neemt dan wel verantwoordelijkheid op zich (namelijk voor de kwaliteit van de keuring). En wie zo het moeten doen, is dat ook vrijwillgerswerk ? Je krijgt er wel verantwoordelijkheid bij...Als lid van een vereniging ben ik er niet voor dat dat in naam van de vereniging zou gebeuren. Misschien is het dan beter te kijken of we leden korting kunnen bieden op een keuring, uitgevoerd door iemand anders (ANWB ??), obv het lidmaatschap.

Korting ergens bedingen voor een keuring lijkt me een briljant idee. Helaas blijken de clubkortingen niet veel verder te gaan dan 10-15% en is het de vraag of je een goede keurmeester vindt die precies onze types op de pijnbank kunnen leggen.
Ik heb je verhaal twee keer gelezen en kom tot de conclusie dat je als lid er niet voor voelt omdat de vereniging er dan een verantwoordelijkheid bijkrijgt? Wat is daar tegen dan?
Er wordt steeds verband gelegd tussen de vereniging (en de betalende leden) en de advertenties. Ik zie het ook als een dienst áán leden en hen die aan of van leden willen verkopen en niet aan andere advertentiesites. Ik zie geen reden waarom dit niet aangeboden kan worden, zeker niet als er gewoon voor betaald wordt (ten gunste van de uitvoerder, en de prijzen kunnen vast veel lager dan die van de anwb). De enige vraag die dan nog overblijft is wie er zin in heeft en of deze perso(o)n(en) gekwalificeerd genoeg zijn. Bovendien zou het keurmerk een advies kunnen zijn en geen juridisch bindende aankoop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 12:11 #1231471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Claims
Hm, de boel niet duidelijk verwoord als 1x lezen niet voldoende was. Heb ik vaker last van (niet goed verwoorden). Kort gezegd zou ik liever niet willen dat de vereniging zaken gaat doen waar je claims uit kan verwachten. Natuurlijk, niets is zeker en je kunt er altijd eentje krijgen. Maar bij het aanbieden van keuringen in naam van de vereniging lijkt me de kans op een claim een stuk groter worden. Het zou jammer zijn als daar (grote) schadevergoedingen uit komen die uit de verenigingskas betaald moeten worden. Of erger nog, dat leden (die bijv. een keuring hebben gedaan) daarvoor/bij persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 12:15 #1231472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien weer héél simpel
Misschien weer héél simpel gedacht van mij maar je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor wat je koopt hoor.
Staat al eerder in dit draadje, kijk goed, luister goed, neem iemand mee die er (meer)verstand van heeft.
De verkopende partij hoeft geen opzet in het spel te hebben om jou een wrak oid te verkopen, als diegene er zelf nou ook totaal geen verstand van heeft en de auto in zijn/haar ogen prima rijdt en verder goed is valt het diegene toch niet te verwijten....
Daarbij is en blijft een keuring een momentopname.
Mvg Ben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC