Adverteren: moeten of kunnen we eisen stellen aan de advertentietekst?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij kun je alleen iets afdwingen, door een sanctie te hangen aan niet nakomen.
Maar:
- wie bepaalt of een verkoper de waarheid spreekt?
- als ie dat niet doet, wie bepaalt dan of dat opzet of onwetendheid van de verkoper is?
- welke sanctie ga je eraan hangen?
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Door het knippen en plakken van de vele opmerkingen kon ik helaas niet voorkomen dat de volgorde van de berichten bij 'eenvoudige weergave' is veranderd. Bij gegroepeerde weergave klopt het nog wel.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

is het niet een idee dat alleen leden een auto te koop kunnen aanbieden?
Dan maak je de drempel wat hoger, misschien wordt het aanbod dan ook wat minder maar dan houdt je malafide verkopers misschien een beetje buiten de deur?

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Eric Bakker schreef : Naar aanleiding van een advertentie waarin een mooie 940 werd aangeboden ontwikkelde zich een discussie over de inhoud van advertenties op onze verenigingssite. Deze reacties zijn (mede op verzoek van de plaatser van de advertentie) verhangen naar deze draad.
Goede zaak om hier eens over van gedachten te wisselen.
Het moeten of kunnen stellen van eisen aan een advertentie is iets wat op termijn alleen maar meer vragen op gaat leveren. Ook moet je, wanneer je eruit zou komen aan welke eisen moet worden voldaan, hierop controleren.
Extra werk voor de moderatoren in ieder geval.
Ik denk, slechts mijn bescheiden mening , dat je een oplossing moet zoeken in de "uitsluiting".
M.a.w. ben je geen verenigingslid dan mag je niet op deze site adverteren onder de rubriek "auto's hier aangeboden".
Wel kan er bijvoorbeeld worden toegestaan een link naar een advertentie op b.v. Marktplaats te plaatsen.
Op deze manier houd je het overzichtelijk en controleerbaar.
Vind je een auto onder "auto's hier aangeboden" dan weet je dat het om een medelid gaat en dat zou wat moeten zeggen!
Liefhebbers, maar als niet-lid, zullen dit denk ik ook waarderen.
Er zijn meer verenigingen die op deze wijze een aantal zaken "exclusief" houden en daarmee een 2e marktplaats op de eigen site voorkomen.
Zie het voorbeeld van Bas m.b.t. de 850 club.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
want dat heeft een aantal vervelende consequenties.
- Je mist een deel van de markt, die nogal interessant kan zijn.
- er zijn veel liefhebbers die wel willen meepraten ,maar die niet het blad, de sleuteldagen, rondritten, feestjes, etc etc etc hoeven.
- de vereniging wordt dan verantwoordelijk gemaakt voor handel tussen particulieren
- dat zou kunnen resulteren dat potientiele goede bestuursleden niet toetreden of wellicht aftreden omdat ze die verantwoordelijkheden niet willen
Ik vind: een echte hollandse* kerel is ZELF verantwoordelijk als je een auto koopt. Zelfs als die hier geadverteerd staat.
Ik stel derhalve voor dat er een disclaimer komt die duidelijk maakt dat de vereniging niet verantwoordelijk is voor de handel tussen bezoekers hier. Desnoods -ook heel amerikaans- onder ieder bericht.
* (ja ook al die andere kerels)
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ik ben het daar niet mee eens. Tenminste, natuurlijk ben je zelf, en niet de vereniging, verantwoordelijk voor als je iets koopt maar:

Wanneer iemand de moeite neemt lid te worden, lijkt het mij minder waarschijnlijk dat het om een malafide auto verkoper of handelaar gaat, en het clubblad kan je weggooien, een sleuteldag hoef je niet naar toe, en activiteiten zijn ook geen verplichting.
Je voorkomt dat het hier een Volvo Marktplaats wordt, en de linken naar auto's op marktplaats zijn hier makkelijk terug te vinden, dus die markt loop je echt niet mis.
Ik vind dat een vereniging eisen mag stellen aan wie en hoe de site gebruikt wordt, daar is niets mis mee en ik kan me niet voorstellen dat daardoor bestuursleden zouden afhaken....
Het gaat hier dus ook niet om het afschuiven van verantwoordelijkheden maar het een beetje 'schoon' houden van een liefhebbersvereniging.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
En je zou gelijk hebben, als het een puinhoop gerweest zou zijn.
Maar dat zie ik niet. en ik zie het ook niet gebeuren in de toekomst.
Moet je het dan pas doen als het wel een puinhoop is?
Neeee. natuurlijk niet!. Regels maken is goed, maar teveel regels en betutteling is ook niet goed.
je mist dan veel hoor:
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/24602
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/24594
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/24580
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/24559
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/24508 (zo jammer dat ie rood is anders had ik m gekocht)
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/24497
etc etc etc
Je maakt mij niet wijs dat dit allemaal louche handel is.
Die paar die dat wel zijn per jaar, die werden er altijd feilloos uitgepikt.
De angsten over die groep auto's zijn dus allang afgedekt..
Plus, en dat vergeet je, als mensen dat hier niet vinden gaan ze het ergens anders zoeken. Dat scheelt traffic hier en het delen van informatie hier.
Die gaan ze wellicht ergens anders plaatsen en ben je ze als forumlid gewoon kwijt.
Kortom, een slechte zaak voor de kwaliteit van de site.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik vind dat geen aantrekkelijke optie. Het gevolg is dat je hier alleen nog maar aan elkaar aan het verkopen bent, inteelt zal ik maar zeggen, en we hebben ook vers bloed nodig.VErik schreef : Ik denk, slechts mijn bescheiden mening
, dat je een oplossing moet zoeken in de "uitsluiting".M.a.w. ben je geen verenigingslid dan mag je niet op deze site adverteren onder de rubriek "auto's hier aangeboden".
- Het is 'handelaren' niet toegestaan om hier te adverteren.
- Je kan ook nu al zien of de aanbieder lid is of niet, dan staat er een '700' schildje bij zijn naam.
- Dus als je alleen van medeleden wilt kopen kan je daarmee al eenvoudig de markt scheiden.