Adverteren: moeten of kunnen we eisen stellen aan de advertentietekst?
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Dan behoren dit soort discussies, die, en ik geef dat onmiddellijk toe, gebaseerd zijn op een (gezonde) en kennelijk en helaas noodzakelijke dosis scepcis, tot het verleden.
Er zijn al te veel aanbiedingen van automobielen "afkomstig van eerste eigenaar, (nogal logisch, elke auto is ooit door eerste eigenaar gekocht), einde hobby, persoonlijke omstandigheden, van oud vrouwtje of mannetje geweest, van huishoudster van de Pastoor, heeft zeer lage km stand doordat de auto altijd achter in de wei gelopen heeft etcetera.
Wellicht is een "keurmerk Volvo 700 vereniging" een optie? Uiteraard naast zakelijke informatieplicht zijdens verkoper/aanbieder en onderzoeksplicht zijdens potentiele koper.
mvh John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoewel het zeker prettig zou zijn als we ervanuit konden gaan dat alle auto's hier op de site OK zijn, is dat zeker niet zo. Iedereen kan een siteprofiel aanmaken en een advertentie plaatsen. Hypothetisch kan een malafide handelaar dus een advertentie plaatsen en zn wrak verpatsen. Let daar dus op. Ook tussen leden onderling overigens is het zaak goed op te letten. Mocht er vlak na verkoop van een auto iets aan mankeren voorkomt dat vervelende discussies of dat nu wel of niet aanwezig/te zien was bij de verkoop en wie de kosten zou moeten dragen. Is helaas ook voorgekomen hier...De site neemt geen verantwoordelijkheid voor (juistheid van) informatie op de site, ik denk dat we dat ook niet moeten willen als site/vereniging. Want wie is dan aansprakelijk als een Volvo met "v700 keurmerk" tegenvalt...Gewoon altijd zelf goed opletten (dan kun je jezelf ook geen verwijten maken)john b schreef : Eigenlijk zou je er zonder enig voorbehoud vanuit moeten kunnen gaan dat de op deze site aangeboden Volvo's o.k. zijn, en de aanbieders dan ook.
Dan behoren dit soort discussies, die, en ik geef dat onmiddellijk toe, gebaseerd zijn op een (gezonde) en kennelijk en helaas noodzakelijke dosis scepcis, tot het verleden.
Er zijn al te veel aanbiedingen van automobielen "afkomstig van eerste eigenaar, (nogal logisch, elke auto is ooit door eerste eigenaar gekocht), einde hobby, persoonlijke omstandigheden, van oud vrouwtje of mannetje geweest, van huishoudster van de Pastoor, heeft zeer lage km stand doordat de auto altijd achter in de wei gelopen heeft etcetera.
Wellicht is een "keurmerk Volvo 700 vereniging" een optie? Uiteraard naast zakelijke informatieplicht zijdens verkoper/aanbieder en onderzoeksplicht zijdens potentiele koper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een gezonde dosis argwaan mag en kan best (helemaal eens met vorige ''spreker'') , maar het gaat mij toch wat te ver om een autoverkoop op voorhand van allerlei achterdocht en waan ''te voorzien''. Stel gewoon je vragen en wacht op een antwoord. Als dat je dan vervolgens niet aanstaat of sterkt in je vermoedens, wel dan......
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rijd erin, kijk goed, luister goed, ruik goed, neem iemand mee die er verstand van heeft mocht je dat zelf niet hebben.
Ik heb nog nooit een wrak gekocht en ik heb al wat auto's versleten sinds ik mn rijbewijs heb.
Een distributieriem kan er altijd aflopen, zelfs al is ie net vervangen is, als dit niet het geval is dan weet je dat je kosten krijgt om hem te vervangen, gewoon simpel je boerenverstand gebruiken...
Mvg Ben

- V700 register
- Nieuw lid
-
Op het 850 forum is er daar dus de regel voor dat je pas mag adverteren als je 10 nuttige berichten hebt gepost.henk 940LPT schreef :
Iedereen kan een siteprofiel aanmaken en een advertentie plaatsen. Hypothetisch kan een malafide handelaar dus een advertentie plaatsen en zn wrak verpatsen. Let daar dus op.john b schreef : Eigenlijk zou je er zonder enig voorbehoud vanuit moeten kunnen gaan dat de op deze site aangeboden Volvo's o.k. zijn, en de aanbieders dan ook.
Bas
- John Blummel
- Nieuw lid
-
mvh John B
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hoe wou je dat afdwingen?john b schreef : Wellicht is dit te ondervangen door eenvoudigweg verplicht te stellen ...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het vriendelijke verzoek is dus, als je erover door wilt praten, hiervoor een nieuw draadje te starten.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
- John Blummel
- Nieuw lid
-

"Afdwingen" kan voor een aantal mensen lastig zijn, echter niet onmogelijk, je hebt immers een of meerdere handvatten voor wat betreft "eerlijk handelen", bovendien heeft elke verkopende partij krachtens wetgeving een informatieplicht, de kopende partij overigens een onderzoeksplicht.
mvh John