Tuning in de hoofdstad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Chilm schreef : @JW: even off topic (maar niet echt), zou je hier ook een draadje willen openen over je wasted spark project of heb je daar geen zin in?Lijkt n.l. een heeeeeele leuke ontwikkeling voor iedereen die aan het tunen is, ja zelfs voor de standaard jongens. Als je dit goed aan de praat krijgt samen met Blabla kun je heel wat boardjes verkopen denk ik zo.Begrijp ik goed dat het starten eigenlijk het probleem is, of komt dat alleen omdat je E85 gebruikt?Diegene die de thread op TB willen volgen klik <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=235767 " target="_blank">HIER...
wanneer er meer duidelijkheid is over de betrouwbaarheid en verkrijgbaarheid zal er zeker een draadje gemaakt worden. Momenteel werkt het nog niet 100% (bij starten) maar Martijn heeft er aan gewerkt en het is nu denk ik wel opgelost.
Het starten zelf is het probleem, de E85 maakt het alleen nog moeilijker. Af en toe bij het starten een flinke knal van de brandstof die in het uitlaat systeem zit is grappig, dat wel.
Over de bobines, de versie die ik gebruik (alfa, Bosch) geeft meer vonkenergie dan menige coil on plug, zit wel goed.
Verbetering is altijd moeilijk om objectief weer te geven, maar op hoge toeren lijkt ie beter te werken en minder rommelig te klinken. Stationair is momenteel niet zo netjes maar wel wat beter met dit systeem. Pakt net weer wat soepeler op. Meeste winst op hoge toeren, lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Michael Oud schreef : Topicvervuilers!
Inmiddels heb je met je topic toch al 152 reacties gegenereerd, dat is niet mis Michael, dat is een topper! Dat er dan wat spam tussen zit ... onvermijdelijk....
Groeten Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal goed Jw, blijf ons op de hoogte houden a.u.b.Volg het natuurlijk ook op TB maar kan me voorstellen dat er hier meer mensen zijn die (wanneer productierijp), het e.e.a. bij jullie willen bestellen.Maak er anders i.d.d. even een apart draadje van.@Mike: topicvervuiling... net goed @Mike of topic: Foo Fighters gezien en gehoord?JW schreef :
Chilm schreef : @JW: even off topic (maar niet echt), zou je hier ook een draadje willen openen over je wasted spark project of heb je daar geen zin in?Lijkt n.l. een heeeeeele leuke ontwikkeling voor iedereen die aan het tunen is, ja zelfs voor de standaard jongens. Als je dit goed aan de praat krijgt samen met Blabla kun je heel wat boardjes verkopen denk ik zo.Begrijp ik goed dat het starten eigenlijk het probleem is, of komt dat alleen omdat je E85 gebruikt?Diegene die de thread op TB willen volgen klik <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=235767 " target="_blank">HIER...
wanneer er meer duidelijkheid is over de betrouwbaarheid en verkrijgbaarheid zal er zeker een draadje gemaakt worden. Momenteel werkt het nog niet 100% (bij starten) maar Martijn heeft er aan gewerkt en het is nu denk ik wel opgelost.
Het starten zelf is het probleem, de E85 maakt het alleen nog moeilijker. Af en toe bij het starten een flinke knal van de brandstof die in het uitlaat systeem zit is grappig, dat wel.
Over de bobines, de versie die ik gebruik (alfa, Bosch) geeft meer vonkenergie dan menige coil on plug, zit wel goed.
Verbetering is altijd moeilijk om objectief weer te geven, maar op hoge toeren lijkt ie beter te werken en minder rommelig te klinken. Stationair is momenteel niet zo netjes maar wel wat beter met dit systeem. Pakt net weer wat soepeler op. Meeste winst op hoge toeren, lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat ik daarmee eigenlijk geen recht meer heb op mn groene duitse milieuzone sticker vergeet ik voor het gemak maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ben ik benieuwd hoe.Michael Oud schreef : Oja, nog even dit: Een 1993 940 komt zonder kat gewoon door de APK. Dan weet u dat...
onder de RED DEVil was ook de kat weg, maar mooi niet door de keuring (4 gassen meting).
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
daarom kan je dan ook niet stellig aannemen dat andere automatisch ook door de keuring komen.
U9 moet voorzien zijn van een kat. en lambda, daar is die code oa. voor opgenemen
kat kan je weg laten bij een voor eerste tenaamstelling 1-1-1993 omdat daar geen 4 gassen op gebeurd.
en dan is het nog goed mogelijk om onder de max co waarde te komen.
echter een lambda is een emissiebestrijdingssysteem
dus moet er volgens de deze richtlijn vanaf 1-1-1993 zeker wel een 4 gassen meting gebeuren
en dan onder de max waardes te blijven is onmogelijk met benzine.
met alleen een meting op LPG zal het misschien nog net lukken.
Artikel 42 Koolmonoxidegehalte en lambdawaarde bij verhoogd toerental1. Personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen uitgerust met een verbrandingsmotor met elektrische
ontsteking, die zijn voorzien van een emissiebestrijdingssysteem, moeten om de goede werking van het
emissiebestrijdingssysteem te controleren voldoen aan de onderstaande eisen. Het koolmonoxidegehalte
en de lambdawaarde mag bij verhoogd toerental en met een motor op bedrijfstemperatuur de
onderstaande waarden niet overschrijden:
a. 0.3 % vol. koolmonoxide, indien:
1°. het een personenauto betreft die in gebruik is genomen na 31 december 1992, maar voor
1 juli 2002, waarbij de lambdawaarde moet liggen tussen 0.97 en 1.03;
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.