Tuning in de hoofdstad

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 01:08 #1319536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Ik heb geen enkel probleem met de KdFi boardjes, en het is me ook nog niet gelukt eentje te slopen tot nu toe :)

Fik maar eens een injectordriver weg van je €1200 KMS, en ga dan eens om support vragen.
Laat me even je ervaringen weten ;)

Ik kan lezen en schrijven met Jeroen, dus ook daar geen problemen.

Ben eigenlijk benieuwd HOE jij aan de slechte ervaringen komt?
Heb je zelf een KdFi ingebouwd?
Ben je bij de introductiecursus geweest? Project besproken met jeroen?
Of het spul gekocht aangesloten (iets verkeerd gedaan, spul gaat echt niet zomaar stuk) en toen naar Jeroen gebeld; Nu is ie stuk! Jij maken?!

Dit is puur nieuwsgierigheid! Ik beschuldig niemand nergens van! (en ja, ik weet hoe jeroen soms kan reageren, maar meestal zit daar dan ook wat 'achter').
Elk verhaal heeft 2 kanten he ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 09:19 #1319556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pk
He hallo
Ik heb nog geen auto gezien van Jeroen met meer dan 200 turbo pk's op dampgas......
Toen ik hem belde voor ik mijn prins project verzon zei hij dat er niet meer dan 200 pk te halen was met mijn blok en dampgas.....echt waar.(moet ie nu eens kijken)
Verder super aardige man en weet er genoeg van,(alhoewel ik het gevoel kreeg dat ie dacht dat hij meer van volvo's wist dan een ander maargoed das mijn eerlijke gevoel wat ik er bij had)
 
GR Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 22:34 #1319633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 kanten

Jelmar86 schreef : Edit: ingekortIk beschuldig niemand nergens van! (en ja, ik weet hoe jeroen soms kan reageren, maar meestal zit daar dan ook wat 'achter'). Elk verhaal heeft 2 kanten he ;)

Ha Jelmar, i.d.d. zitten er altijd 2 kanten aan een verhaal. Ik was nauw betrokken bij een project met een P1800 waar een gasinstallatie in is gebouwd. Diegene die de inbouw heeft gedaan is daar echt een expert in. Deze meneer heeft heel erg veel verstand van auto's en het met een motormanagement systeem afstellen daarvan.Daar botste het eigenlijk al met Jeroen want Jeroen is de enige die er verstand van heeft (denkt hij). Kijk... hij weet er ook een hoop van, maar afijn, je kent hem.Na een bezoek bij Jeroen en uitleg spulletjes van KDFI gekocht in alle vertrouwen.Kan nu helemaal uit gaan leggen wat er allemaal mis is gegaan maar in het kort kwam het er op neer: zoek het maar uit verder. Niet eens even hulp met firmware updates etc.Uiteindelijk lekker overgestapt op Megasquirt en daar is de support en know how in dit geval oneindig veel beter. Geen problemen meer gehad en de auto loopt tadeloos mooi (hele mikmak er in hè, wideband met 2 lambda's etc)Denk dat Jeroen te veel focust op geld verdienen i.p.v. klantenbinding, en iets minder eigenwijzigheid zou hem ook sieren.Maar goed, elk huisje heeft zijn kruisje zullen we maar zeggen  ;b

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 10:58 #1319811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jelmar wat is je winst
Jelmar wat is je winst eigenlijk met het inlaatspruitstuk? Zie ook gasten rond de 400pk met een standaard spruitstuk.
Is je gasreactie wat feller, doordat de inlaat wat korter is en vloeiender? Of win je echt pk's ermee?
Uiteraard is het alleen voor de looks al de moeite waard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 19:34 #1319835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Metingen
Ik heb geen voor & na metingen gedaan bij het spruitstuk, ik weet wel dat Bergen van ~450 whp naar 523whp ging na het veranderen van de inlaat.

En alleen voor de looks is het lichtelijk prijzig ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 19:37 #1319836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke dus het werkt
Oke dus het werkt wel.
Hoeveel pk heb jij nu eigenlijk gehaald? Of houd je dat nog liever voor jezelf tot die pas echt af is en perfect?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 23:22 #1319854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stuk
De motor waar ik de laatste keer mee op de bank stond is geploft, dus niet zinvol om dat te vermelden aangezien de motor dat niet overleefd heeft.

Dus zodra alles betrouwbaar blijft draaien komen de filmpjes & uitdraaien online.
Ik vind het namelijk niet echt reclame; ' xxx pk & xxx nm maar motor stuk'
een aantal insiders weet het wel, en waren lichtelijk verbaasd, ik zelf ook hoor.
Dus nu een bulletproof motor aan het bouwen, en dam doe ik het nog eens lichtjes over :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 23:53 #1319855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

gj schreef : Ach, standaard is 10,5 dus kapot zal de boel er niet van gaan.

Ik denk wel dat het wat langer meegaat als het netjes op 11,5-12 zou lopen (even uit het hoofd want ik doe normaal alles in Lambda). Het FK blok dat ik uit Duitsland heb gehaald zag er ook niet echt lekker uit en veel sporen van flinke hitte. Maar nog steeds beter dan te arm, dat klopt zeker wel.
bij mij loopt ie Lambda .85-.80 tijdens vollast, afhankelijk van toerental (naar rpm limit rijker). Maar dat is dan weer met E85 en dat reageert weer anders dan benzine of lpg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2011 00:07 #1319856 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Ben ik met je eens JW. Echter, gezien de extreem hoge km standen die Volvo's halen durf ik best te beweren dat een AFR van 10,5 geen kwaad kan, zeker niet zoals de gemiddelde 740/940 eigenaar rijdt.
Wij, en daarmee bedoel ik de mensen die het leuk vinden deze Redblocks op te fokken, zullen inderdaad beter af zijn met een wat armer mengsel.
Geen idee eigenlijk waarom de meeste fabikanten kiezen voor een relatief rijk volgas mengsel, waarschijnlijk omdat dit toch veiliger is dan op de grens gaan zitten met het risico op een te arm mengsel?
Al wat verder gekomen met de AFR waardes Michael?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2011 00:37 #1319857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wasted
@JW: even off topic (maar niet echt), zou je hier ook een draadje willen openen over je wasted spark project of heb je daar geen zin in?Lijkt n.l. een heeeeeele leuke ontwikkeling voor iedereen die aan het tunen is, ja zelfs voor de standaard jongens. Als je dit goed aan de praat krijgt samen met Blabla kun je heel wat boardjes verkopen denk ik zo.Begrijp ik goed dat het starten eigenlijk het probleem is, of komt dat alleen omdat je E85 gebruikt?Diegene die de thread op TB willen volgen klik <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=235767 " target="_blank">HIER...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD