Deadline groupbuy "snelle nokkenassen"

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 20:01 #1266017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nooit gedacht dat ik dit nog
Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen maar...Ik ben het volledig eens met de opmerkingen die zowel flip21 als bossie aanhalen.. er word hier even iets te makkelijk gepraat met informatie  'van horen zeggen'A- nokkenas werkt niet goed heeft een overlap die je niet wilt hebben in je turbomotor (wordt in een andere kop gebruikt). -->> BULLSHIT. de af-fabriek meest sterke b230 motor (de B230ET met officieel 182 pk als ik mij niet vergis, bevat een A-nokkenas... toch raar dan??)
VX-3 vergt aanpassingen aan je kop (cilinder) en aan de nokkenas dus extreme aanpassingen. --> extreme aanpassingen om een vx3 te monteren? verklaar je nader....Verder heb ik zelf ook meerdere malen ge-experimenteerd met diverse nokkenassen, oa. een A nokkenassen. waar ik zelf zeer over te spreken ben.Of het nu om een volledig standaard B230FK gaat of een B200ET die nokkenas is voor menig turbo volvo een hele goede upgrade !Dat jullie een nokkenas willen gaan wisselen terwijl je nog steeds een standaard 13C turbo gebruikt is in mijn ogen volstrekt zinloos.Een 13c turbo is een ieniemienie baby turbo die leuk is voor een vroeg koppel bij een 2300 motor maar dan houd het ook daadwerkelijk op.aaldert-Jan, als je zo overtuigd bent van die nokkenas, waarom maak je niet een afspraak bij Speedcentre? dan heb je een mooi vergelijk van VOOR & NA.(want als ik me niet vergis was jij er ook met je auto.)
Verder 'geniet' ik nog steeds van zulk soort discussie van/voor/door mensen die alleen maar dingen op internet lezen, nogmaals een voorbeeld.B200 vs B230 motoren. de B200 motor zou 'minder' zijn in vele opzichten dan de B230 variant.En als ik mij wederom niet vergis, is die mythe mooi ontkracht tijdens de rollenbankdag door oa. de auto van Michael.De auto die inmiddels voorzien is van een 15G turbo, een veel betere upgrade dan een ipd nokkenas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 20:20 #1266021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O
Dit wil ik je dan ook niet onthouden kun je de verschillen eens naast elkaar leggen. Groot verschil dus tussen een A-cam en IPD cam toch???
Grotere turbo is leuk hoor maar moet hij door een rietje blazen en een afgeknepen gat waar de nokkenas voor zorgt?
Kan zijn dat wij gewoon een keer pech hebben gehad met de A-cam, maar hebben jullie toevallig gebruik gemaakt van een verstelbaar nokkenas tandwiel. En anders sorry hoor dat ik er wat dat betreft naast zat.
Wat betreft wat nu de beste upgrade is, zit je er denk ik naast, om het eenvoudig te houden zou ik zeggen maak eerst het rietje eens groter en blaas dan nog eens.
Inderdaad ik was ook op de rollerbankdag. Welke mythe is er ontkracht? Michael's auto deed het goed op 1 bar, wat dat betreft stond mijn boost op 0,8 bar en geen tiende meer als dat.
We hadden vrijwel dezelfde pk's alleen het koppel was bij mij 40 Nm meer.     
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="2"><tbody><tr height="17"><td height="17">Cam</td><td>Lift (in)</td><td>Lift (out)</td><td>Dur. (in)</td><td>Dur. (out)</td><td>LSA</td><td>Manufacturer</td><td>Notes:</td></tr><tr height="17"><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td></tr><tr height="17"><td height="17">A</td><td>10.5</td><td> </td><td>254</td><td>249</td><td>109</td><td>Standard</td><td>B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84), B23E (84), B200E, B230A/E/ET</td></tr><tr height="17"><td height="17">B</td><td>10.6</td><td> </td><td>256</td><td>249</td><td> </td><td>Standard</td><td>B21F/E, B23ET</td></tr><tr height="17"><td height="17">D</td><td>11.2</td><td> </td><td>253</td><td> </td><td> </td><td>Standard</td><td>B19E, B21E</td></tr><tr height="17"><td height="17">Gr.A</td><td>10.24</td><td> </td><td>252</td><td> </td><td> </td><td><a href=" www.samsteffansson.com/ ">SAMGroup A engineGr.A T511 267   www.samsteffansson.com/ ">SAMGroup A engine, extremeGT612.5 312 107 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimningVolvo racingH1211.5272268 StandardB23E (79-80)K11.95 270257110StandardB23E (81-83), B19 Sport, B230 Penta marine engineL9.8 252  StandardB19A, B21A (84), B21F-MPG (80-82 US & Can.), B200KM (F)9.510.5242234 StandardB21F (77-80 in US & Can.), B21F, B23F, B200F/G, B230F/FDT9.94 225218109StandardB19ET, B21ET/FT, B23ET/FT, B200FT, B230K/FT/FK/GTV11.27 245.4  StandardB200E, B230EVX11.3710.65245.4236.2111StandardSport, V-intake, X-exhaustVX311.3710.65245.4236.2111StandardSport, new style, VX advanced 3 degrees. B230EB/FB/GX10.65 236  StandardB230KY10.35 232  StandardB200KKG00111.4 290 110 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimningStreet cam, good torque, HP increase 10-15HP on B21E/FKG00211.9 300 110 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimningMuch torque, a little more "bite" than KG001-cam, not for B21KG00311 304 110 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimningStreet cam, HP increase 15%, one step up from KG002-cam, not for B21KG00411.95 270257110 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimningSubstitute for Volvo K-profileKG2T10.511.9300 114 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimningTrue turbo cam, awesome torque. A-intake, K-exhaust, Long durationKG712.2 304 105 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimningRequires stage 2 headKG813.4 315 104 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimningBest cam for rally and streetKG912.7 324 104 www.kgtrimning.com/ ">KG-trimning2.3L cirquit racing V1612.2 268 109 www.enem.se/ ">ENEMRev´s very high, B21/23/230V1612.2 268 112 www.enem.se/ ">ENEMStage 2/3 turbo, B21/23/230K1312.5 280 106 www.enem.se/ ">ENEMStage 3, B21/23/230K1512.5 292 108 www.enem.se/ ">ENEMStage 3/4, B21/23/230K2013 300 104 www.enem.se/ ">ENEMStage 4/5, B21/23/230K1412.5 304 108 www.enem.se/ ">ENEMStage 4/5, B21/23/230M111.6 296 107 www.enem.se/ ">ENEMStage 3/4, B21/23/230C213.9 292 104 www.enem.se/ ">ENEMStage 4/5, B21/23/230V1511.9 256 109 www.enem.se/ ">ENEMSubstitute cam, much torque, B21/23/230V1511.9 256 112 www.enem.se/ ">ENEMTurbo, substitute cam, much torque, B21/23/230K2514.5 308 104 www.enem.se/ ">ENEMStage 5,  37mm lifters required, B21/23/230K25/K2014.513308300104 www.enem.se/ ">ENEMStage 5,  37mm lifters required, B21/23/230K2113.5 308 104 www.enem.se/ ">ENEMStage 5, B21/23/230K22/K211413.5320308104 www.enem.se/ ">ENEMStage 5/6, B21/23/230K2414.5 316 104 www.enem.se/ ">ENEMStage 5/6, 37mm lifters required, B21/23/230K24/K2514.5 316308106 www.enem.se/ ">ENEMStage 5/6, 37mm lifters required, B21/23/230K26/K2514.5 324316106 www.enem.se/ ">ENEMStage 6, 37mm lifters required, B21/23/230K27/K2415.514.5316 106 www.enem.se/ ">ENEMStage 6, 38.5mm lifters required, B21/23/230SPM Turbo cam12.5 292 117 www.stenparnermotor.se/ ">Sten Parner MotorMay require head-work and 37mm liftersIPD Turbo cam11.95 256 112 www.ipdusa.com/ ">IPDSame as ENEM V15-profile

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 21:10 #1266030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grotere turbo is leuk hoor
Grotere turbo is leuk hoor maar moet hij door een rietje blazen en een afgeknepen gat waar de nokkenas voor zorgt?Je 13C is veel eerder een restrictie dan de nokkenas is. Maar dat zul je zien als je nog een run op de dyno maakt en beide runs vergelijkt.
Kan zijn dat wij gewoon een keer pech hebben gehad met de A-cam, maar hebben jullie toevallig gebruik gemaakt van een verstelbaar nokkenas tandwiel. Ik heb nergens het gebruik van een verstelbaar nokkenas tandwiel genoemd.. of ben ik nu aan het dementeren ?En anders sorry hoor dat ik er wat dat betreft naast zat.Je noemt het als feit in je beginpost, vind ik dan toch een beetje vreemd.En wat zijn nu die extreme aanpassingen aan cilinderkop &amp; nokkenas waar je het in de begin post over had.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD