Deadline groupbuy "snelle nokkenassen"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2010 20:01 #1266017
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nooit gedacht dat ik dit nog
Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen maar...Ik ben het volledig eens met de opmerkingen die zowel flip21 als bossie aanhalen.. er word hier even iets te makkelijk gepraat met informatie 'van horen zeggen'A- nokkenas werkt niet goed heeft een overlap die je niet wilt hebben in je turbomotor (wordt in een andere kop gebruikt). -->> BULLSHIT. de af-fabriek meest sterke b230 motor (de B230ET met officieel 182 pk als ik mij niet vergis, bevat een A-nokkenas... toch raar dan??)
VX-3 vergt aanpassingen aan je kop (cilinder) en aan de nokkenas dus extreme aanpassingen. --> extreme aanpassingen om een vx3 te monteren? verklaar je nader....Verder heb ik zelf ook meerdere malen ge-experimenteerd met diverse nokkenassen, oa. een A nokkenassen. waar ik zelf zeer over te spreken ben.Of het nu om een volledig standaard B230FK gaat of een B200ET die nokkenas is voor menig turbo volvo een hele goede upgrade !Dat jullie een nokkenas willen gaan wisselen terwijl je nog steeds een standaard 13C turbo gebruikt is in mijn ogen volstrekt zinloos.Een 13c turbo is een ieniemienie baby turbo die leuk is voor een vroeg koppel bij een 2300 motor maar dan houd het ook daadwerkelijk op.aaldert-Jan, als je zo overtuigd bent van die nokkenas, waarom maak je niet een afspraak bij Speedcentre? dan heb je een mooi vergelijk van VOOR & NA.(want als ik me niet vergis was jij er ook met je auto.)
Verder 'geniet' ik nog steeds van zulk soort discussie van/voor/door mensen die alleen maar dingen op internet lezen, nogmaals een voorbeeld.B200 vs B230 motoren. de B200 motor zou 'minder' zijn in vele opzichten dan de B230 variant.En als ik mij wederom niet vergis, is die mythe mooi ontkracht tijdens de rollenbankdag door oa. de auto van Michael.De auto die inmiddels voorzien is van een 15G turbo, een veel betere upgrade dan een ipd nokkenas.
VX-3 vergt aanpassingen aan je kop (cilinder) en aan de nokkenas dus extreme aanpassingen. --> extreme aanpassingen om een vx3 te monteren? verklaar je nader....Verder heb ik zelf ook meerdere malen ge-experimenteerd met diverse nokkenassen, oa. een A nokkenassen. waar ik zelf zeer over te spreken ben.Of het nu om een volledig standaard B230FK gaat of een B200ET die nokkenas is voor menig turbo volvo een hele goede upgrade !Dat jullie een nokkenas willen gaan wisselen terwijl je nog steeds een standaard 13C turbo gebruikt is in mijn ogen volstrekt zinloos.Een 13c turbo is een ieniemienie baby turbo die leuk is voor een vroeg koppel bij een 2300 motor maar dan houd het ook daadwerkelijk op.aaldert-Jan, als je zo overtuigd bent van die nokkenas, waarom maak je niet een afspraak bij Speedcentre? dan heb je een mooi vergelijk van VOOR & NA.(want als ik me niet vergis was jij er ook met je auto.)
Verder 'geniet' ik nog steeds van zulk soort discussie van/voor/door mensen die alleen maar dingen op internet lezen, nogmaals een voorbeeld.B200 vs B230 motoren. de B200 motor zou 'minder' zijn in vele opzichten dan de B230 variant.En als ik mij wederom niet vergis, is die mythe mooi ontkracht tijdens de rollenbankdag door oa. de auto van Michael.De auto die inmiddels voorzien is van een 15G turbo, een veel betere upgrade dan een ipd nokkenas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2010 20:20 #1266021
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O
Dit wil ik je dan ook niet onthouden kun je de verschillen eens naast elkaar leggen. Groot verschil dus tussen een A-cam en IPD cam toch???
Grotere turbo is leuk hoor maar moet hij door een rietje blazen en een afgeknepen gat waar de nokkenas voor zorgt?
Kan zijn dat wij gewoon een keer pech hebben gehad met de A-cam, maar hebben jullie toevallig gebruik gemaakt van een verstelbaar nokkenas tandwiel. En anders sorry hoor dat ik er wat dat betreft naast zat.
Wat betreft wat nu de beste upgrade is, zit je er denk ik naast, om het eenvoudig te houden zou ik zeggen maak eerst het rietje eens groter en blaas dan nog eens.
Inderdaad ik was ook op de rollerbankdag. Welke mythe is er ontkracht? Michael's auto deed het goed op 1 bar, wat dat betreft stond mijn boost op 0,8 bar en geen tiende meer als dat.
We hadden vrijwel dezelfde pk's alleen het koppel was bij mij 40 Nm meer.
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="2"><tbody><tr height="17"><td height="17">Cam</td><td>Lift (in)</td><td>Lift (out)</td><td>Dur. (in)</td><td>Dur. (out)</td><td>LSA</td><td>Manufacturer</td><td>Notes:</td></tr><tr height="17"><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td></tr><tr height="17"><td height="17">A</td><td>10.5</td><td> </td><td>254</td><td>249</td><td>109</td><td>Standard</td><td>B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84), B23E (84), B200E, B230A/E/ET</td></tr><tr height="17"><td height="17">B</td><td>10.6</td><td> </td><td>256</td><td>249</td><td> </td><td>Standard</td><td>B21F/E, B23ET</td></tr><tr height="17"><td height="17">D</td><td>11.2</td><td> </td><td>253</td><td> </td><td> </td><td>Standard</td><td>B19E, B21E</td></tr><tr height="17"><td height="17">Gr.A</td><td>10.24</td><td> </td><td>252</td><td> </td><td> </td><td><a href=" www.samsteffansson.com/ ">SAMGroup A engine Gr.A T5 11 267
www.samsteffansson.com/
">SAM Group A engine, extreme GT6 12.5 312 107
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning Volvo racing H 12 11.5 272 268 Standard B23E (79-80) K 11.95 270 257 110 Standard B23E (81-83), B19 Sport, B230 Penta marine engine L 9.8 252 Standard B19A, B21A (84), B21F-MPG (80-82 US & Can.), B200K M (F) 9.5 10.5 242 234 Standard B21F (77-80 in US & Can.), B21F, B23F, B200F/G, B230F/FD T 9.94 225 218 109 Standard B19ET, B21ET/FT, B23ET/FT, B200FT, B230K/FT/FK/GT V 11.27 245.4 Standard B200E, B230E VX 11.37 10.65 245.4 236.2 111 Standard Sport, V-intake, X-exhaust VX3 11.37 10.65 245.4 236.2 111 Standard Sport, new style, VX advanced 3 degrees. B230EB/FB/G X 10.65 236 Standard B230K Y 10.35 232 Standard B200K KG001 11.4 290 110
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning Street cam, good torque, HP increase 10-15HP on B21E/F KG002 11.9 300 110
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning Much torque, a little more "bite" than KG001-cam, not for B21 KG003 11 304 110
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning Street cam, HP increase 15%, one step up from KG002-cam, not for B21 KG004 11.95 270 257 110
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning Substitute for Volvo K-profile KG2T 10.5 11.9 300 114
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning True turbo cam, awesome torque. A-intake, K-exhaust, Long duration KG7 12.2 304 105
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning Requires stage 2 head KG8 13.4 315 104
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning Best cam for rally and street KG9 12.7 324 104
www.kgtrimning.com/
">KG-trimning 2.3L cirquit racing V16 12.2 268 109
www.enem.se/
">ENEM Rev´s very high, B21/23/230 V16 12.2 268 112
www.enem.se/
">ENEM Stage 2/3 turbo, B21/23/230 K13 12.5 280 106
www.enem.se/
">ENEM Stage 3, B21/23/230 K15 12.5 292 108
www.enem.se/
">ENEM Stage 3/4, B21/23/230 K20 13 300 104
www.enem.se/
">ENEM Stage 4/5, B21/23/230 K14 12.5 304 108
www.enem.se/
">ENEM Stage 4/5, B21/23/230 M1 11.6 296 107
www.enem.se/
">ENEM Stage 3/4, B21/23/230 C2 13.9 292 104
www.enem.se/
">ENEM Stage 4/5, B21/23/230 V15 11.9 256 109
www.enem.se/
">ENEM Substitute cam, much torque, B21/23/230 V15 11.9 256 112
www.enem.se/
">ENEM Turbo, substitute cam, much torque, B21/23/230 K25 14.5 308 104
www.enem.se/
">ENEM Stage 5, 37mm lifters required, B21/23/230 K25/K20 14.5 13 308 300 104
www.enem.se/
">ENEM Stage 5, 37mm lifters required, B21/23/230 K21 13.5 308 104
www.enem.se/
">ENEM Stage 5, B21/23/230 K22/K21 14 13.5 320 308 104
www.enem.se/
">ENEM Stage 5/6, B21/23/230 K24 14.5 316 104
www.enem.se/
">ENEM Stage 5/6, 37mm lifters required, B21/23/230 K24/K25 14.5 316 308 106
www.enem.se/
">ENEM Stage 5/6, 37mm lifters required, B21/23/230 K26/K25 14.5 324 316 106
www.enem.se/
">ENEM Stage 6, 37mm lifters required, B21/23/230 K27/K24 15.5 14.5 316 106
www.enem.se/
">ENEM Stage 6, 38.5mm lifters required, B21/23/230 SPM Turbo cam 12.5 292 117
www.stenparnermotor.se/
">Sten Parner Motor May require head-work and 37mm lifters IPD Turbo cam 11.95 256 112
www.ipdusa.com/
">IPD Same as ENEM V15-profile
Grotere turbo is leuk hoor maar moet hij door een rietje blazen en een afgeknepen gat waar de nokkenas voor zorgt?
Kan zijn dat wij gewoon een keer pech hebben gehad met de A-cam, maar hebben jullie toevallig gebruik gemaakt van een verstelbaar nokkenas tandwiel. En anders sorry hoor dat ik er wat dat betreft naast zat.
Wat betreft wat nu de beste upgrade is, zit je er denk ik naast, om het eenvoudig te houden zou ik zeggen maak eerst het rietje eens groter en blaas dan nog eens.
Inderdaad ik was ook op de rollerbankdag. Welke mythe is er ontkracht? Michael's auto deed het goed op 1 bar, wat dat betreft stond mijn boost op 0,8 bar en geen tiende meer als dat.
We hadden vrijwel dezelfde pk's alleen het koppel was bij mij 40 Nm meer.
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="2"><tbody><tr height="17"><td height="17">Cam</td><td>Lift (in)</td><td>Lift (out)</td><td>Dur. (in)</td><td>Dur. (out)</td><td>LSA</td><td>Manufacturer</td><td>Notes:</td></tr><tr height="17"><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td><td> </td></tr><tr height="17"><td height="17">A</td><td>10.5</td><td> </td><td>254</td><td>249</td><td>109</td><td>Standard</td><td>B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84), B23E (84), B200E, B230A/E/ET</td></tr><tr height="17"><td height="17">B</td><td>10.6</td><td> </td><td>256</td><td>249</td><td> </td><td>Standard</td><td>B21F/E, B23ET</td></tr><tr height="17"><td height="17">D</td><td>11.2</td><td> </td><td>253</td><td> </td><td> </td><td>Standard</td><td>B19E, B21E</td></tr><tr height="17"><td height="17">Gr.A</td><td>10.24</td><td> </td><td>252</td><td> </td><td> </td><td><a href=" www.samsteffansson.com/ ">SAM
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2010 21:10 #1266030
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grotere turbo is leuk hoor
Grotere turbo is leuk hoor maar moet hij door een rietje blazen en een afgeknepen gat waar de nokkenas voor zorgt?Je 13C is veel eerder een restrictie dan de nokkenas is. Maar dat zul je zien als je nog een run op de dyno maakt en beide runs vergelijkt.
Kan zijn dat wij gewoon een keer pech hebben gehad met de A-cam, maar hebben jullie toevallig gebruik gemaakt van een verstelbaar nokkenas tandwiel. Ik heb nergens het gebruik van een verstelbaar nokkenas tandwiel genoemd.. of ben ik nu aan het dementeren ?En anders sorry hoor dat ik er wat dat betreft naast zat.Je noemt het als feit in je beginpost, vind ik dan toch een beetje vreemd.En wat zijn nu die extreme aanpassingen aan cilinderkop & nokkenas waar je het in de begin post over had.
Kan zijn dat wij gewoon een keer pech hebben gehad met de A-cam, maar hebben jullie toevallig gebruik gemaakt van een verstelbaar nokkenas tandwiel. Ik heb nergens het gebruik van een verstelbaar nokkenas tandwiel genoemd.. of ben ik nu aan het dementeren ?En anders sorry hoor dat ik er wat dat betreft naast zat.Je noemt het als feit in je beginpost, vind ik dan toch een beetje vreemd.En wat zijn nu die extreme aanpassingen aan cilinderkop & nokkenas waar je het in de begin post over had.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam