Deadline groupbuy "snelle nokkenassen"

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 21:00 #1263085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zolang je de druk normaal
Zolang je de druk normaal houdt zal dit allemaal goed gaan. Bedenk dat er veel minder hitte het blok in wordt gepompt (dan bij een 13C op hoge turbodruk).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 22:22 #1263101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ho ho rustig
Hey Bossie, de setup is al goed in orde op de turbo misschien na dan maar je hoort te beginnen met de uitlaat.
Ik rij nu 25000 km op 0,7- 0,8 bar rond nooit kleppen hoeven stellen.
Scaniar vergiste zich in de nokkenas het was namelijk een A-nokkenas die getest is.
De IPD nokkenas kun je straight up monteren en loopt super soepel, soepeler dan de auto ooit heeft gedaan. En dat was met een A- nokkenas zeker niet het geval.
Leuk dat de nokkenas ¤200,- kost maar zie dat op transport maar eens hier te krijgen als het langs de douane $ $ $ komt etc etc etc...
Ik heb nu 260 km gereden met de IPD nokkenas niets dan lof!!!!
Gr A-J
  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 09:36 #1263461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niemand
Hallo
Niemand die dit een leuke upgrade vind?
Ik In ieder geval wel=)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 11:57 #1263468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verstelbare cam
Heb sinds enige tijd een R-sport replica uitlaatspruitstuk op mijn B230FB.
Op zich geen enkel probleem, hij loopt prima en tussenacceleraties gaan net even wat soepeler. Helaas heeft de uitlaat er wel voor gezorgd dat mijn koppelkromme een dipje heeft waar ik hem liever niet heb.
De B230FB is gekoppeld aan een automaat. In 4e gang zonder lock up loopt de motor mooi over het hele toerenbereik, maar de eindsnelheid in deze stand ligt rondom de 150. Als de automaat in lock-up stand gaat zou de wagen harder kunnen rijden dan 150. Echter bij 150 kom ik in een toerentalgebied dat net koppel mist. 500 rpm verder is er voldoende vermogen om weer te accelereren, maar door het dipje kom ik daar niet.
Op de duitse autobahn tuft hij verder tot 160, maar als er afdalinkje zit waardoor ik iets minder vermogen nodig heb blijft er voldoende over om te accelereren. Als de afdaling ophoudt en ik in het toerental gebied zit waar het dipje weg is kan de wagen doorstormen richting 180.
Ik wil dus of een andere nokkenas (nu VX3) of een instelbaar nokkenaswiel.
Wie adviseert en/of heeft ervaring met het aanpassen van de standaard nokkenaspoulie om te vervroegen en te verlaten?
Heeft er iemand schemas van de nokkenasprofielen / klepoverlap? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 18:27 #1263508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T nokkenas
Ik heb hier nog wel een T nokkenstok voor je liggen die je kunt proberen.Die gaf dacht ik wat meer koppel en minder pk's.Werkt het dan heb ik wel intresse in jou vx3.Als de base circel van jou vx3 het zelfde is als van mijn T dan kan het zonder kleppen stellen.Er zijn hier vast mensen die weten of de T een verbetering gaat geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 22:31 #1263543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .....

hjkort schreef : De B230FB is gekoppeld aan een automaat. In 4e gang zonder lock up loopt de motor mooi over het hele toerenbereik, maar de eindsnelheid in deze stand ligt rondom de 150. Als de automaat in lock-up stand gaat zou de wagen harder kunnen rijden dan 150. Echter bij 150 kom ik in een toerentalgebied dat net koppel mist. 500 rpm verder is er voldoende vermogen om weer te accelereren, maar door het dipje kom ik daar niet.

Wat voor toeren horen bij de snelheid die je aangeeft?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 09:35 #1263948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VX3 of T
@ Jerry: Ik heb nog wel een VX3 nokkenas liggen. We kunnen gelijk oversteken als je wilt?

@ bossie: 150 is 3900/3950 rpm 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 12:00 #1263959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oversteken
Graag maar waar gaan we dat doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 20:56 #1264001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic On topic aub
Hey jongens dat is denk ik handiger om met pb's af te handelen dan on topic toch...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2010 20:22 #1265137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even wat gegevens
Info over de sportieve as
Cam intake lift .466" (11.95mm) intake duration 256°
• Cam Exhaust lift .466" (11.95mm) exhaust duration 256° • Overlap – 32°

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD