Deadline groupbuy "snelle nokkenassen"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rij nu 25000 km op 0,7- 0,8 bar rond nooit kleppen hoeven stellen.
Scaniar vergiste zich in de nokkenas het was namelijk een A-nokkenas die getest is.
De IPD nokkenas kun je straight up monteren en loopt super soepel, soepeler dan de auto ooit heeft gedaan. En dat was met een A- nokkenas zeker niet het geval.
Leuk dat de nokkenas ¤200,- kost maar zie dat op transport maar eens hier te krijgen als het langs de douane $ $ $ komt etc etc etc...
Ik heb nu 260 km gereden met de IPD nokkenas niets dan lof!!!!
Gr A-J
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niemand die dit een leuke upgrade vind?
Ik In ieder geval wel=)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op zich geen enkel probleem, hij loopt prima en tussenacceleraties gaan net even wat soepeler. Helaas heeft de uitlaat er wel voor gezorgd dat mijn koppelkromme een dipje heeft waar ik hem liever niet heb.
De B230FB is gekoppeld aan een automaat. In 4e gang zonder lock up loopt de motor mooi over het hele toerenbereik, maar de eindsnelheid in deze stand ligt rondom de 150. Als de automaat in lock-up stand gaat zou de wagen harder kunnen rijden dan 150. Echter bij 150 kom ik in een toerentalgebied dat net koppel mist. 500 rpm verder is er voldoende vermogen om weer te accelereren, maar door het dipje kom ik daar niet.
Op de duitse autobahn tuft hij verder tot 160, maar als er afdalinkje zit waardoor ik iets minder vermogen nodig heb blijft er voldoende over om te accelereren. Als de afdaling ophoudt en ik in het toerental gebied zit waar het dipje weg is kan de wagen doorstormen richting 180.
Ik wil dus of een andere nokkenas (nu VX3) of een instelbaar nokkenaswiel.
Wie adviseert en/of heeft ervaring met het aanpassen van de standaard nokkenaspoulie om te vervroegen en te verlaten?
Heeft er iemand schemas van de nokkenasprofielen / klepoverlap?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat voor toeren horen bij de snelheid die je aangeeft?hjkort schreef : De B230FB is gekoppeld aan een automaat. In 4e gang zonder lock up loopt de motor mooi over het hele toerenbereik, maar de eindsnelheid in deze stand ligt rondom de 150. Als de automaat in lock-up stand gaat zou de wagen harder kunnen rijden dan 150. Echter bij 150 kom ik in een toerentalgebied dat net koppel mist. 500 rpm verder is er voldoende vermogen om weer te accelereren, maar door het dipje kom ik daar niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
@ bossie: 150 is 3900/3950 rpm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Cam intake lift .466" (11.95mm) intake duration 256°
• Cam Exhaust lift .466" (11.95mm) exhaust duration 256° • Overlap – 32°