Deadline groupbuy "snelle nokkenassen"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 22:25 #1265497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan ik ook een lege doos
Kan ik ook een lege doos bestellen?
Laat ik eerlijk zijn, het is gewoon een hele nette prijs voor een dergelijke nokkenas! Een goede koop voor het geld. 
Wil wel toevoegen dat een A nokkenas ook in een B230ET geleverd is, die heeft dan wel een 531 kop maar dat maakt echt niet uit voor het functioneren.
RSI, KG etc. nokkenassen zijn echt nog niet zo extreem verder, ligt er aan welke je koopt natuurlijk.
Gr,
Philip 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 22:40 #1265500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wil wel maar...
Dag Aaldert Jan,
ik wil heel graag meedoen maar moet even "afhaken",  heb momenteel zo'n berg onderdelen die eerst nog netjes gemonteerd moeten worden dat ik nog wel even vooruit kan met m'n vrije tijd zeg maar. Aan de hand van hoe alles gemonteerd gaat functioneren kan ik dan eventueel een andere nokkenas bestellen. Ben wel weer een hoop wijzer geworden van dit draadje en het is nog steeds een prachtig initiatief.Dus... ik blijf je (jullie) volgen  :-)Misschien is het ook wel leuk om eens een vrijblijvende tuning workshop/middag/dag af te spreken met de geinteresseerden. Heb de indruk dat het altijd dezelfde zijn die op dit soort draadjes reageren, Aaldert Jan, JW, Flip, Scaniar, Michael, Bossie, Mr. Borrie etc. etc.Al is het maar een middagje slap o.h'en om ervaringen uit te wisselen, ik denk dat er veel verborgen "know how" zit bij de mensen. E.e.a. wil helemaal niet zeggen dat onze Volvo's een hoog "petjes" gehalte moeten hebben, integendeel, ik vind het "wolf in schaapskleren" juist heel erg leuk, aan de buitenkant niets bijzonders te zien totdat je het gaspedaal intrapt, dat vind ik nou leuk...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 22:44 #1265502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic et
Dat maakt dus wel uit die 531 kop want dat zorgt voor een lagere compressie.
Stationair draait hij niet mooi in een fk PUNT.

Groet chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 23:00 #1265504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PUNT

scaniar164 schreef : Dat maakt dus wel uit die 531 kop want dat zorgt voor een lagere compressie.
Stationair draait hij niet mooi in een fk PUNT.

Een B230ET heeft met de 531 kop zelfs een hogere compressie dan een B230FK met zn 530 kop...
531 kop verandert compressie niet veel, slechts paar puntjes. Volvo verandert compressie door verschillende zuigers.
Het kan gewoon perfect lopen met een A nokkenas, hoe het kan dat het niet goed ging bij jullie weet ik niet.
Waarom reageer ik eigenlijk nog? Jullie hebben alles toch al besloten en uitgevonden.. ik zal met niet meer mengen in jullie discussies
Gr,
Philip 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 23:36 #1265508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh'en
Hey Chilm inderdaad is dat wel een keer leuk er zijn vele filosefieen hoe je goed tuned, zo zijn er ook vele misverstanden.
Hey Flip kom op je input is heus welkom! Maar heb jij dat al eens geprobeerd een A-cam in je volvo? Ik heb het meegamaakt bij een kameraad en dat liep niet zo goed stationair, hij trok wel iets beter maar voelt niet goed thuis in een FK of FT blok. Oja wat een AF meter betreft heb je zeker gelijk nu nader ik echt het punt dat die niet meer mag ontbreken deze gaat er dan ook komen een PLX device. Heb je daar ervaring mee trouwens?
Groeten,
A-J

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 18:03 #1265610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .....

Aaldert-Jan schreef : Hey Chilm inderdaad is dat wel een keer leuk er zijn vele filosefieen hoe je goed tuned, zo zijn er ook vele misverstanden.
Hey Flip kom op je input is heus welkom! Maar heb jij dat al eens geprobeerd een A-cam in je volvo? Ik heb het meegamaakt bij een kameraad en dat liep niet zo goed stationair, hij trok wel iets beter maar voelt niet goed thuis in een FK of FT blok. Oja wat een AF meter betreft heb je zeker gelijk nu nader ik echt het punt dat die niet meer mag ontbreken deze gaat er dan ook komen een PLX device. Heb je daar ervaring mee trouwens?
Groeten,
A-J

Ja Flip heeft de A nokkenas van dichtbij meegemaakt, in meer dan één Volvo!  (240/760 en meer dan één 360) Het slecht lopen heeft zoals ik eerder heb aangegeven heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de afstelling, klepspeling, timing of het inleren van de computer. Mogelijk is het een wonderbaarlijke motor die een hekel heeft aan A nokkenassen...
De A nokkenas is DE beschaafde standaard upgrade voor B230FT/FK motoren die met simpele mods meer vermogen willen, Volvo heeft de A niet voor niets in de B230ET gestopt zoals Flip ook al aangaf. Vandaag de dag is een A met slot wel niet meer zo heel makkelijk te vinden, een V/VX3 is dan misschien wel een makkelijkere upgrade (wordt ook veel gebruikt in Zweden icm 19T ed).
Als je de IPD nokkenas voor E160 kunt krijgen is het niet duur voor een nieuwe, ietwat performance-achtige as. t.o.v een OEM as (A/VX3 voor de helft) is het nog steeds prijzig. Toch is het altijd leuk om nieuwe dingen te kunnen monteren en de 2 jaar garantie is ook fijn!
Zelf zou ik liever voor een grotere turbo gaan dan voor een spannendere nokkenas. (dit icm iets van een volvo as) Als je het tenministe over de bang for the buck verhouding, rijdbaarheid en betrouwbaarheid hebt.....(dit heeft natuurlijk ook met mijn beurs te maken, als ik geen student was, dacht ik hier mogelijk anders over)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 20:29 #1265647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RE................
Hi Bossie,
Dan weet ik niet waar dat hem in gezeten heeft maar ik denk wel dat de flow in de 531 kop daar zeker mee te maken heeft.
Maar vertel eens heb jij je uitlaat traject al aangepast? Met een snelle nokkenas help je de motor beter te flowen in de hogere toeren en dus werkt dat in combinatie met een later geplaatste
grotere turbo nog beter. En de warmte kan pas goed weg met een dikke downpipe en fast flow exhaust system.
Wat ik begrijp is dat als je het tuning gedeelte op een juiste manier wilt opbouwen moet je voor een goede warmte afvoer zorgen ipv er gewoon nog meer druk opzetten.
Ik ben toevallig ook student en het is waar wat je zegt het is allemaal duur maar als je het goed doet kun je ook weer wat aardig besparen op onderhoudskosten.
Dan zou de bigger bang for the buck wel eens korte termijn kunnen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 22:50 #1265694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knap
Knap dat jullie dit doen als studenten...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 22:56 #1265696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bigger bucks

Michael Oud schreef : Knap dat jullie dit doen als studenten...

Of behoren jullie tot die groep studenten die al voor € 150.000,00 schuld opgebouwd hadden ha ha ha....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 15:47 #1265792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha ha
Ik moet er dan ook wel bij vermelden dat ik naast het student zijn ook nog werk:)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC