Deadline groupbuy "snelle nokkenassen"

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 11:39 #1262747 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic motoren
Voor welke turbomotoren is dit van toepassing?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 12:15 #1262750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Ik wil er even op wijzen dat een IPD turbo nokkenas wel leuk is, maar er ook mensen aangeven dat je met een standaard A nokkenas van Volvo al snel in dezlfde richting gaat.
Een KG2T is inderdaad al wat extremer, maar echt geen nokkenas waar je geen koppel meer mee hebt. 
Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik zelf eerst naar ervaringen van anderen zou zoeken. Niet alleen naar ervaring over de IPD nokkenstok, maar ook over andere van KG, RSI etc.
Maar als jij die van jou monteert kun je vervolgens feedback geven, het is zeker een flinke verbetering tov standaard T nokkenstok.
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 12:24 #1262754 door V700 register
Deze nokkenassen zijn eigenlijk voor alle benzine turbo motoren.
Hey Flip ik heb al allerlei ervaringen gevonden over de diverse nokkenassen en er is heel veel keus. Maar de huidige dollarkoers en het uitgangspunt van deze nokkenas maakt het erg interessant.
IPD heeft meer een nokkenas voor straatgebruik ontwikkeld en ENEM KG etc.. gaan nog een gradatie verder. 
Groeten,
A-J 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 19:32 #1262803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zit erin
Hij zit erin,ben benieuwd na het resultaat.......................

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 20:53 #1262821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit
Dit zou natuurlijk een goed moment zijn om een "voor en na" te doen op een rollerbank.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 01:14 #1262851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant
Dag Aaldert Jan,
ik laat zeg maar mijn "beslismoment" afhangen van jouw ervaringen met deze nokkenas.In principe heb ik er wel "oren naar" dus gaarne je verdere feedback.@Michael, jij had volgens mij jezelf iets beloofd, dus even nergens op inschrijven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 01:24 #1262853 door V700 register
Eigenlijk wel:) Maar ik denk niet dat ik het doe.
Het ding is nog steeds aan het inleren maar ik heb er nu 60 km mee gereden waarvan 50 op benzine.
Het resultaat toen de nokkenas erin zat was onverwacht. Stationair lipe hij meteen helemaal strak (met computer reset) toen ik gewoon rustig ging rijden merk dat de motor karakteristiek veel soepeler is geworden. Dit is dan nog zonder verstelbaar nokkenas tandwiel. Laatste paar km een paar keer doorgetrokken mijn broertje zat naast me en had al een paar keer meegereden alleen nog niet met deze nokkenas. Toen was zijn mening "mwoah hij is best snel" nu zij die "shit dat ding is echt snel hij is sneller dan de V70R van pa!"
Voorheen was de koek bij 3500 rpm wel zo'n beetje op nu is het één streep naar de toerenbegrenzer echt snel maar ook zo geweldig soepel ik wist niet dat het nog soepeler kon. Datgene wat ik onderin kwijt ben is nauwelijks merkbaar het is wel iets maar niet dat ik zeg van dat mis ik.
Mijn conclusiie tot dusver voor normaal woon werk verkeer echt geweldig, stoplicht sprintje... saab turbo rijders staan je toch een beetje raar aan te kijken je ziet ze gewoon denken het is geen V70, s60 of 850 turbo hoe kan dat nou..
Kortom ik ben er erg enthusiast over hij loopt bloedmooi van 800-6250 rpm zonder een dip.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 02:33 #1262856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat...
Welk type blok heb jij nu precies Aaldert Jan? Ben even te lui om het op te zoeken. En heb jij ook gechipt of niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 04:20 #1262858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in tekenen

Chilm schreef : @Michael, jij had volgens mij jezelf iets beloofd, dus even nergens op inschrijven

Ik teken niet in, ik plaats alleen een opmerking  
Gebruikerservaringen zijn natuurlijk erg leuk om te lezen, maar een mooi grafiekje er bij, zou eea ook wat beter kunnen onderbouwen. Terwijl iedereen altijd in rep en roer is over de vermogens van onze auto's, is het natuurlijk nog steeds zo dat een Leon TDI met een chippie vaak niet veel langzamer is...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 10:22 #1262870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chippie
Hey Chilm,
Ik heb een 2.3 8V LPT van 96 hij loopt op G3 LPG, daarnaast heb ik een 3"downpipe met 100 CPI racecat en 2,5"catback systeem van Ferrita de turbodruk heb ik staan op 0,8 bar.

@Michael: een Leon TDI die trekt dat niet over de 413.500km :) Dat heeft de mijne al op de teller staan. Ik heb wel eens zo'n gechipte leon TDI gereden en inderdaad deze zijn erg snel alleen het nadeel vond ik dat de eerste twee versnellingen zo kort zijn dat ze nauwelijks bruikbaar zijn. 
De pasvorm en afwerking van de nokkenassen zijn trouwens perfect net als origineel.
Ik zit nu wat betreft de LPI injectoren en misschien de benzine injectoren tegen de max dus dat moet ik eerst even uitzoeken.
Groeten,
A-J 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC