Deadline groupbuy "snelle nokkenassen"
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een KG2T is inderdaad al wat extremer, maar echt geen nokkenas waar je geen koppel meer mee hebt.
Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik zelf eerst naar ervaringen van anderen zou zoeken. Niet alleen naar ervaring over de IPD nokkenstok, maar ook over andere van KG, RSI etc.
Maar als jij die van jou monteert kun je vervolgens feedback geven, het is zeker een flinke verbetering tov standaard T nokkenstok.
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hey Flip ik heb al allerlei ervaringen gevonden over de diverse nokkenassen en er is heel veel keus. Maar de huidige dollarkoers en het uitgangspunt van deze nokkenas maakt het erg interessant.
IPD heeft meer een nokkenas voor straatgebruik ontwikkeld en ENEM KG etc.. gaan nog een gradatie verder.
Groeten,
A-J

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het ding is nog steeds aan het inleren maar ik heb er nu 60 km mee gereden waarvan 50 op benzine.
Het resultaat toen de nokkenas erin zat was onverwacht. Stationair lipe hij meteen helemaal strak (met computer reset) toen ik gewoon rustig ging rijden merk dat de motor karakteristiek veel soepeler is geworden. Dit is dan nog zonder verstelbaar nokkenas tandwiel. Laatste paar km een paar keer doorgetrokken mijn broertje zat naast me en had al een paar keer meegereden alleen nog niet met deze nokkenas. Toen was zijn mening "mwoah hij is best snel" nu zij die "shit dat ding is echt snel hij is sneller dan de V70R van pa!"
Voorheen was de koek bij 3500 rpm wel zo'n beetje op nu is het één streep naar de toerenbegrenzer echt snel maar ook zo geweldig soepel ik wist niet dat het nog soepeler kon. Datgene wat ik onderin kwijt ben is nauwelijks merkbaar het is wel iets maar niet dat ik zeg van dat mis ik.
Mijn conclusiie tot dusver voor normaal woon werk verkeer echt geweldig, stoplicht sprintje... saab turbo rijders staan je toch een beetje raar aan te kijken je ziet ze gewoon denken het is geen V70, s60 of 850 turbo hoe kan dat nou..
Kortom ik ben er erg enthusiast over hij loopt bloedmooi van 800-6250 rpm zonder een dip.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik teken niet in, ik plaats alleen een opmerking  Chilm schreef : @Michael, jij had volgens mij jezelf iets beloofd, dus even nergens op inschrijven
Gebruikerservaringen zijn natuurlijk erg leuk om te lezen, maar een mooi grafiekje er bij, zou eea ook wat beter kunnen onderbouwen. Terwijl iedereen altijd in rep en roer is over de vermogens van onze auto's, is het natuurlijk nog steeds zo dat een Leon TDI met een chippie vaak niet veel langzamer is...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een 2.3 8V LPT van 96 hij loopt op G3 LPG, daarnaast heb ik een 3"downpipe met 100 CPI racecat en 2,5"catback systeem van Ferrita de turbodruk heb ik staan op 0,8 bar.

@Michael: een Leon TDI die trekt dat niet over de 413.500km

De pasvorm en afwerking van de nokkenassen zijn trouwens perfect net als origineel.
Ik zit nu wat betreft de LPI injectoren en misschien de benzine injectoren tegen de max dus dat moet ik eerst even uitzoeken.
Groeten,
A-J