940 lpt naar Rica Enkhuizen.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 20:41 #1207907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU
het ding onder het dasboard aan passagierszijde is je ECU. waar de EZK zit weet ik niet.

de LH kun je qua injectiesturing niet aanpassen, je vervangt de informatie die erin zit met "getunede" informatie door het vervangen van de geheugenchip waar dat op staat. je ECU zal denk ik gechipt zijn, of het ontstekingsgedeelte daarbij ook is aan gepast kan ik je helaas niet zeggen.

bij mijn LPT schijnt de LH en de EZK in één "ding" geintegreerd te zijn. Dus één computer die je injectie en ontsteking regelt. vanaf welke jaren dat is, durf ik niet te zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 20:49 #1207908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EZK
De EZK zit vlak boven je pedalen, een zwart plastic doosje.
"In 1 ding" zou een motronic zijn maar bij mijn weten zitten die nooit in LPT's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 21:31 #1207910 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kennis
ik zeg het niet goed denk ik.

ik ben bij de meeting bij de volvo specialist in langezwaag geweest. geprobeerd de boel (LH, EZK) uit te lezen. LH geen probleem, EZK lukte bij herhaaldelijke pogingen niet. volgens de specialist kwam dat omdat de LH er op een of andere manier tussen zat. uitlezen met de uitlezer van Bas (hoewel eigen variant) lukt bij LH en EZK ook niet zo goed.  

ik heb dat in mijn eerdere post uit de herinnering verwoord, maar nu ik er beter over nadenk heeft hij niet gezegd dat ze fysiek in één behuizing zitten.

LH moet je dus chippen door geheugenchip te vervangen. hoe zit dat bij de EZK ? ook chip vervangen/andere pinnen aan mass/gewoon computer eraan en uploaden ?


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 22:25 #1207911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EPROM
De EZK is ook gewoon een complete computer op zich, het programma zit ook daar in een EPROM die je voor herprogrammeren moet vervangen door een andere. Het flashen via een datalink kan alleen bij nieuwere computers, met EEPROM's ed (Electrically Erasable Programmable Read Only Memory). JanV heeft voor beide ECU's andere EPROM's gemonteerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 16:14 #1207937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overzicht
Allereerst bedankt voor alle input mensen. Ik heb zojuist geprobeerd european tuning te bellen om te vragen wat zij van het hele verhaal vinden, maar helaas zijn zij met vakantie tot 11 Augustus.
Ik denk dat ik woensdag maar gewoon naar Enkhuizen rij en de auto op de rollerbank zet. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de druk naar 1,1 bar gaat. Mijn grootste bezwaar tegen de huidige situatie is dat de koppelkromme rond de 3000 toeren drastisch daalt, terwijl hij volgens de site van Rica nog een tijd konstand hoort te blijven. Ik vermoed dat dit de reden is dat de pk's achterblijven op het koppel.
Ik begrijp van JanV dat de 940 turbo meer lucht aan kan zuigen doordat de openingen bij het luchtfilter groter zijn. Ik zal zo eens gaan kijken hoeveel geluidsisolatie er bij de mijne nog in zit. Uit zijn beschrijving is het me niet duidelijk hoe hij zelf de opening naar de wielkast gemaakt heeft dus als hij dat nog kan toelichten zou dat fijn zijn. Ik denk nl dat het zou kunnen dat de koppelkromme instort doordat de turbo niet genoeg lucht aan kan zuigen, dus misschien dat de opening vergroten helpt.
verder een mooie link naar www.hi-tuning.com , Jan, maar mijn Zweeds is niet meer wat het geweest is. Gaat het hier om de "steg 2" chip voor de 940 2,3 LTT? En zo ja, zou ik die er zo bij kunnen prikken als je bedenkt dat de ecu al door Rica aangepast is? Gaan die twee met elkaar overweg kunnen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 16:31 #1207939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AAAARGH!
Net Frank van Rica aan de lijn gehad. Nog even snel gevraagd naar de onstekingscurve. Hij zegt dat die met het chippen van de ecu ook aangepast is. *Zucht* Ik weet ook niet meer wie/wat ik moet geloven. Ik ga er woensdag gewoon heen en dan zien we wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 16:37 #1207942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Garfiel, dat maken van
Hoi Garfiel,
dat maken van de opening naar het rechter scherm is heel simpel. Als eje je luchtfilterhuis opent, zie je onderin drie kanalen lopen. 1 gaat naar voren met een opening van ongeveer 5cm. 1 gaat naar de kant van de motor met een opening van ongeveer 10/12cm. Die zit dicht als het goed is. Dan zit er nog een kanaal, dat gaat richting je scherm. Die zit ook dicht. Als je je luchtfilterhuis uit de auto haalt, kun je gewoon de afdichting naar het scherm to open maken. (gatenzaag of zo) Haal wel alle braampjes eraf met een vijl.
Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2008 21:51 #1208179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik kan bevestigen dat de
ik kan bevestigen dat de hi-tuning chips erg goed zijn, heb er zelf ook chips van.
Zonder de EZK chip zul je niet het maximale koppel/verbruiks voordeel kunnen halen, en het is (denk ik dan) beter om deze te hebben omdat deze chip gemaakt is om de ontsteking goed te regelen voor 1 bar boost.
Ik zou de druk niet snel boven de waarden die JanV aangeeft zetten. Overigens, zijn auto is echt echt goed snel, dat heb ik afgelopen week gemerkt. 

Ik zou zelf niet snel naar rica stappen voor een een van hun redblock chips als ik dit zo hoor. hi-tuning verkoopt er ook boostcontrollers bij als je er naar vraagt, en ze hebben goede ondersteuning, hun engelse site is duidelijker.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 15:59 #1208286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oja?
Heb je een linkje naar de engelstalige site? Ik kan 'm niet vinden namelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 22:57 #1208342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voila
<a href=" www.hituning-usa.com/ ">de site

deze is alleen niet zo ver geupdated als de zweedse site geloof ik. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD