Stotteren; Pomp, relais of anders?

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2018 09:55 #1450196 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Uitlezen
Uitlezen is wat op de foto’s en video’s die hierboven staat qua informatie die ik eruit krijg met een abi systeem.
volvo700vereniging.nl/node/33105 Dit is een draadje van Baseman hier alleen heeft hij ook nog de mogelijkheid om een “monitor” aan te zetten waarbij je de signalen wat overzichtelijker zit en een wat langere tijd. Maar ik krijg dat scherm helaas niet zichtbaar. Misschien dat Baseman een nieuwere installatie heeft/had waarmee dit wel mogelijk is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2018 20:46 #1450320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar
Daar ga ik graag op in Yannic,
Woon nu nog in Emmeloord, wat binnenkort gaat veranderen naar Lemmer(dus nog Noordelijker) maar hé we rijden Volvo dus dat zou geen pijnlijke weg hoeven zijn.

Ter zijner tijd neem ik wel even contact met je op om het een en ander eens af te spreken.

Afgelopen zaterdag reed ik trouwens op de snelweg met wat horten/stoten en inhouden op LPG wat erg vervelend begon te worden...
Maar nadat ik even wat gas bij moest geven om een lijnbus in te halen hoorde ik een redelijk harde plof van onder de motor kap vandaan komen en sinds dien rijd ik gewoon weer normaal op LPG gas geven is geen belemmering meer,
Of ik heb dus iets gesloopt of een backfire gehad of Mindi is zichzelf aan het repareren middels wat goochel trucjes,
Nu ik mij dat bedenk misschien moeten de meiden maar geen madam mikmak meer lezen op de achter bank.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2018 22:49 #1450324 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Spanningsregelaar
Gisteren de spanningsregelaar(Beru) binnen gehad en erin gezet. Maar dit mocht geen verschil baten in de boordspanning / accu spanning. En de massakabels zijn perfect met een lopende motor een loopt er zo’n 0,2v overheen en er is ook bijna geen weerstand te meten. Dus accu lijkt toch half stervend te zijn. Dus maar een nieuwe accu besteld.

Ben erachter gekomen dat de “monitor” die Baseman laat zien in zijn topic. Die kan ik met wat kunst en vliegwerk ook aanzetten. En dan zie je wat meer. En dan sla je het op als .csv bestand en kan je openen in Excel openen en dan zou je daar weer een grafiek van de data kunnen laten omzetten.

Tom/Willem heb niet echt veel “vrije” tijd maar moet wel er uitkomen om een momentje voor jullie vrij te maken om ff te loggen/uitlezen.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-10-2018 09:47 #1450330 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic In je datalog-filmpje ziet je
In je datalog-filmpje ziet je boordspanning er aardig constant uit.
Blijft zo rond de 14,2v pendelen...meer dan genoeg om de boel goed te laten functioneren.

Wel heb ik lange tijd ook soortgelijke problemen gehad, van slecht geladen accu's en andere diverse vage klachten. Ook eerst de accu de schuld gegeven, nieuwe accu...geen verbetering. Alle kabels nagemeten... niks geks gezien. Voltage was soms 14,2 en soms maar 13,5v, was maar net waar de baksteen zin in had die dag...

Tot een paar weken geleden de dynamo spontaan de geest gaf. Gelukkig een chinees voltmetertje in de aansteker zitten die mij hierop attendeerde. Toch nog 40+km mee naar huis kunnen komen met alle overbodige verbruikers uit. Hij had het wel zwaar halverwege; SRS code brandde en CC deed het niet meer... buiten het SRS lampje ging er niets anders branden, wat ik wel vreemd vond. Nieuwe spanningsregelaar kon het niet meer fiksen, dus dynamo ingeleverd en gereviseerde meegekregen. Nu blijft het voltage onder vrijwel elke omstandigheid netjes boven de 14 volt. Vage klachten zijn ook als sneeuw voor de zon verdwenen...

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2018 12:47 #1450335 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Accu spanning
De accu spanning was hetgeen wat me op het spoor bracht tijdens het nameten van mijn nieuwe trekhaak stekker. Dan was het met contact uit 12,4v en met contact aan zakte die al naar de 11,7v. En toen ging het balletje bij mij rollen.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2019 17:53 #1452458 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Rara wat was het
Kan melden dat ik de afgelopen 2/3 maanden zonder problemen heb gereden (oké, 8x ofzo gehad dat die precies overschakelde terwijl ik gas gaf in een bocht tijdens afslaan en daardoor dus een hikje voelbaar was) en het enige wat ik heb gedaan is; foutcodes in de LPI computer gewist via het kabeltje en dan mijn accu vervangen. Hierna ook meerdere keren met datalog gereden maar geen zeer grote verschillen kunnen waarnemen tussen met de oude of nieuwe accu.
Dus kan ik nou precies zeggen wat het precies was. Nee, zeer duidelijk niet echt maar heb het vermoeden dat de foutcodes die erin stonden ergens toch invloed hadden op de werking. Ondanks dat deze onder het “kopje” stonden dat ze geen invloed mogen hebben op de werking van de LPI computer.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2019 00:36 #1452585 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Vage klachten
wil niet zeggen vage oorzaak.
Of omgekeerd geredeneerd...Slechte accu is een duidelijke oorzaak van vage klachten.
Hopelijk is het leed geleden !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC