Geschakelde plus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
na uitzetten auto: 110mAh
na 5 minuten ongeveer: 70mAh continu
met lpg-compu eruit: 20mAh continu
Hij pakt dus in rust 50 ongeveer. En de bon van de accu kwam ik gister tegen: nog geen twee jaar oud.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ik had er een autoradio in zitten met afneembaar frontje en van de ene op de andere dag is dat ding in ruststand 50mAh gaan verbuiken. Dus alles uit en toch dat verbruik. Ik heb systematisch de verbruikers uitgesloten en kwam toen bij de radio uit, ik kon het niet geloven.
Na dus een paar nieuwe accu's(garantie) naar de electroman gegaan en gevraagt wat normaal is aan lekstroom.Rond de 30-35mAh is toelaatbaar. Loopt er meer stroom zei hij dan heb je een probleem. Ik heb daarna de constante plus van de radio 'via contact' aangesloten en nooit meer problemen gehad en de lekstroom bleef mooi onder de 30mAh.Boven de 35mAh is echt niet goed. Jouw lpg ECU is gewoon niet goed dus ipv allerlei omslachtige oplossingen moet de ECU vervangen worden....Tenzij in de beschrijving van de ECU staat aangegeven dat het de bedoeling is dat hij zoveel stroom trekt.Mijn auto kan gewoon 2 weken staan op slot en start daarna probleemloos.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarbij vond ik nog dit in een manual:
De computer kan zich in de volgende 3 modes bevinden:
1. Sleep mode
2. Stand by mode
3. Wake up mode
3.1 Wake up mode benzine
3.2 Wake up mode LPG
1 Sleep ModeOm stroomverbruik te minimaliseren tijdens het buiten bedrijf zijn van de auto wordt de computer in sleep mode gezet. Dit gebeurt een korte periode nadat de motor uitgezet is, doordat de spanning wegvalt op plus contact en er geen RPM signalen gescand worden.
2 Stand by modeDe stand by mode wordt actief als tijdens sleep mode de plus contact draad van spanning wordt voorzien, dit gebeurt zodra het contact aangezet wordt. In deze stand by mode wordt de status van de schakelaar en op toerental flanken gescand, tevens wordt de 5V voeding aangezet voor de sensoren Psys + T-LPG en ECT. In geval er RPM flanken gedetecteerd worden, veranderd de stand-by mode in wake up mode en begint het inlezen van de inputsignalen.
Zo ook met afzetten van het contact zal na het wegvallen van contact plus/P_inj en
zonder RPM flanken, de computer terugschakelen naar sleep mode.
Wat ik hier uit opmaak is dat er dus wel degelijk een geschakeld gedeelte inzit naar de accu toe maar dat er nog een extra plus is voor de constante voeding voor de sleep mode. Hoe anders kan de computer weten dat hij uitstaat als hij alleen op de plus zou zitten.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Het blijft dan dus de vraag of de geschakelde plus wel goed aangesloten is. Zo niet, dan blijft de lpg computer wellicht altijd aan staan.Chris B schreef : Heb voor je gezocht naar een electrisch schema van de VSI installatie, maar helaas, ik vind het schema zo niet op internet. Wat je nodig hebt is welke kleurcode de draad heeft die aangesloten moet worden op de geschakelde plus. Die draad zou dan wellicht anders aangesloten moeten worden.
groet, Chris
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Dat heb je toch al gedaan met de 3e test?mbroeren schreef : na uitzetten auto: 110mAh
na 5 minuten ongeveer: 70mAh continu
met lpg-compu eruit: 20mAh continu
Ik zou de 2 aansluitingen(constant en geschakeld) omwisselen en dan naar het resultaat kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-