Geschakelde plus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 13:03 #1379355
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prins
Dank je.
Het is een Prinscomputer en volgens de leverancier bewaart de computer gegevens zoals de ECU van Volvo dat ook doet. Vandaar de de computer (gezekerd) op de pus van de accu is aangesloten, net als de radio en de Volvo ECU. Op zich kan ik me dat nog wel voorstellen maar waarom dat 70 mA moet kosten? En de eerste paar minuten na het uitzetten van de motor vraagt hij een veelvoud.
Het is een Prinscomputer en volgens de leverancier bewaart de computer gegevens zoals de ECU van Volvo dat ook doet. Vandaar de de computer (gezekerd) op de pus van de accu is aangesloten, net als de radio en de Volvo ECU. Op zich kan ik me dat nog wel voorstellen maar waarom dat 70 mA moet kosten? En de eerste paar minuten na het uitzetten van de motor vraagt hij een veelvoud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 13:16 #1379358
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accuutje erbij?
Martijn,
Zou het geen idee zijn om hier een loodaccu'tje tussen te zetten?
Een van 12 Volt en 10 amp/h ?
Die voed je van uit het normale systeem en houdt dan bij uitschakelen de computer nog wel een tijdje op spanning.
Als dat backup accu'tje leeg is, dan kun je nog prima starten
70 mA bij een 10 amp/h accu.
Hmm 10 amp/h stel dat je effectief 7 amp over houdt.
7 amp/h delen door 70 mA = 100 uur.
Dan hou ie hem 130 uur vast.
Geeft dus ook wel aan als je de auto 2 weken ergens neer zet je gewone accu ook wel 21 amp uit je accu getrokken hebt. Bij een minder nieuwe en niet zo grote accu ben je dan al redelijk opweg naar een lege accu, zeker als je radio ook nog een paar milli amp trekt.
In deze constructie moet je alleen wel zorgen dat je backup accuutje vol is voor je de motor uitzet.
Zou het geen idee zijn om hier een loodaccu'tje tussen te zetten?
Een van 12 Volt en 10 amp/h ?
Die voed je van uit het normale systeem en houdt dan bij uitschakelen de computer nog wel een tijdje op spanning.
Als dat backup accu'tje leeg is, dan kun je nog prima starten
70 mA bij een 10 amp/h accu.
Hmm 10 amp/h stel dat je effectief 7 amp over houdt.
7 amp/h delen door 70 mA = 100 uur.
Dan hou ie hem 130 uur vast.
Geeft dus ook wel aan als je de auto 2 weken ergens neer zet je gewone accu ook wel 21 amp uit je accu getrokken hebt. Bij een minder nieuwe en niet zo grote accu ben je dan al redelijk opweg naar een lege accu, zeker als je radio ook nog een paar milli amp trekt.
In deze constructie moet je alleen wel zorgen dat je backup accuutje vol is voor je de motor uitzet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 13:27 #1379359
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic hoort niet
Een lpg computer behoort net als een radio als deze is uitgeschakeld (bijna) geen stroom te verbruiken. Nu weet ik niet of 70mA in de categorie bijna geen stroom valt. In ieder geval als je lpg computer zoveel stroom verbruikt als deze uit is, dan is er iets niet goed.
groet, Chris
groet, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 15:47 #1379365
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ander idee.
70mA is niet veel.
1000mA (duizend) is 1Ampere.
Als je de stroom van de LPG computer afhaalt "reset" deze zich, waardoor hij weer opnieuw moet inleren.
Opzich niet eens verkeerd iets, dat is hetzelfde als de LH2.4 ECU.
Ik weet van sommigen Benzine rijders, dat ze de electronica wat aangepast hebben zodat de LH ECU zijn stroom kwijtraakt als het contact wordt afgezet en dus altijd opnieuw moet inleren.
Dit met de reden dat dit voor "zuiniger" rijden zorgt..of het ook zo is weet ik niet.
Je zou het ook wel met de LPG ECU kunnen doen, maar wat het effect hiervan is weet ik niet.
Het zou kunnen zijn dat je niks merkt, maar het zou ook kunnen dat de motor iedere keer, de 1e km's berroerd loopt op LPG omdat de computer opnieuw moet inleren...
Een andere optie wat je zou kunnen doen is werken met een flinke Elco - Condensator, die de stroom even vasthoudt (batterij idee).
Voor de "audio fanaten" is dit wel redelijk bekend, in die business kan je al Jaren een flinke condensator kopen om de versterker van stroom te voorzien als de motor niet loopt.
Hetzelfde idee is ook wel toepasbaar voor de LPG ECU. Dan heeft ie een paar uren lang of een paar dagen lang stroom terwijl de accu niet wordt belast.
Groeten,Gerben
1000mA (duizend) is 1Ampere.
Als je de stroom van de LPG computer afhaalt "reset" deze zich, waardoor hij weer opnieuw moet inleren.
Opzich niet eens verkeerd iets, dat is hetzelfde als de LH2.4 ECU.
Ik weet van sommigen Benzine rijders, dat ze de electronica wat aangepast hebben zodat de LH ECU zijn stroom kwijtraakt als het contact wordt afgezet en dus altijd opnieuw moet inleren.
Dit met de reden dat dit voor "zuiniger" rijden zorgt..of het ook zo is weet ik niet.
Je zou het ook wel met de LPG ECU kunnen doen, maar wat het effect hiervan is weet ik niet.
Het zou kunnen zijn dat je niks merkt, maar het zou ook kunnen dat de motor iedere keer, de 1e km's berroerd loopt op LPG omdat de computer opnieuw moet inleren...
Een andere optie wat je zou kunnen doen is werken met een flinke Elco - Condensator, die de stroom even vasthoudt (batterij idee).
Voor de "audio fanaten" is dit wel redelijk bekend, in die business kan je al Jaren een flinke condensator kopen om de versterker van stroom te voorzien als de motor niet loopt.
Hetzelfde idee is ook wel toepasbaar voor de LPG ECU. Dan heeft ie een paar uren lang of een paar dagen lang stroom terwijl de accu niet wordt belast.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 15:51 #1379366
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elco in een stereo
Elco in een stereo installatie zorgt er voor dat bij fikse basslagen je net even een buffer hebt.
Draaien met de motor uit op een elco zal hem niet worden.
www.12vhifi.nl/condensator.html
Draaien met de motor uit op een elco zal hem niet worden.
www.12vhifi.nl/condensator.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 15:52 #1379367
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 15:55 #1379368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die 1 F "fles" die naast een
Die 1 F "fles" die naast een versterker staat bedoel je toch?
zoiets
www.conrad.be/ce/nl/product/372873/Hifon...power-condensator-1F
zoiets
www.conrad.be/ce/nl/product/372873/Hifon...power-condensator-1F
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 15:55 #1379369
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic zoiets.
Er was een laatst een topic en een discussie over, was namelijk een (1)eendags aanbieding ergens.
Was een klein pakket, een condensator, die in staat was, bij lege accu, meermaals de auto te starten.
Groeten,Gerben
Was een klein pakket, een condensator, die in staat was, bij lege accu, meermaals de auto te starten.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 15:56 #1379370
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic zoiets.
zwei-maal.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 15:58 #1379371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen condensator
Dat was toch echt een accu, ik weet welke je bedoeld.
www.goedkoopsteaccus.nl/index.php?route=...ct&product_id=69
www.goedkoopsteaccus.nl/index.php?route=...ct&product_id=69
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam