Geschakelde plus
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2013 09:19 #1096262
door Chris Boessenkool
Geschakelde plus is gemaakt door Chris Boessenkool
Hoi,
Waar kan ik het beste een contactgeschakelde plus aftakken in de motorruimte? Gebruikelijk is dat je voor de LPG installatie de geschakelde plus pakt die de benzineinjectoren voed, maar dat geeft in dit geval problemen. De STAG 300 lpg computer gaat dan namelijk heen en weer pendelen tussen lpg en benzine. Toen dat gisteravond gebeurde heb ik even zitten zoeken op de Duitse LPG fora en daar bleek dat dit een bekend onderwerp is en veroorzaakt wordt door het gebruik van de geschakelde plus van de benzine injectoren. (zoals ik dus gedaan heb)
Dus, waar kan ik het beste een contactgeschakelde 12v pakken in de motorruimte?
groet, Chris
Waar kan ik het beste een contactgeschakelde plus aftakken in de motorruimte? Gebruikelijk is dat je voor de LPG installatie de geschakelde plus pakt die de benzineinjectoren voed, maar dat geeft in dit geval problemen. De STAG 300 lpg computer gaat dan namelijk heen en weer pendelen tussen lpg en benzine. Toen dat gisteravond gebeurde heb ik even zitten zoeken op de Duitse LPG fora en daar bleek dat dit een bekend onderwerp is en veroorzaakt wordt door het gebruik van de geschakelde plus van de benzine injectoren. (zoals ik dus gedaan heb)
Dus, waar kan ik het beste een contactgeschakelde 12v pakken in de motorruimte?
groet, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2013 09:34 #1379173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Apart Relais?
Chris, Kun
Apart Relais?
Chris, Kun je dan niet beter een los relais plaatsen met een voeding rechtstreeks vanaf de accu?
Dan gebruik je een geschakelde plus vanaf de relaisbak, en daarmee bedien je een relais die de lpg computer inschakelt. Dan weet je zeker dat je een "schone" geschakelde plus hebt.
Evt heb ik wel een relais liggen voor in de auto.
Chris, Kun je dan niet beter een los relais plaatsen met een voeding rechtstreeks vanaf de accu?
Dan gebruik je een geschakelde plus vanaf de relaisbak, en daarmee bedien je een relais die de lpg computer inschakelt. Dan weet je zeker dat je een "schone" geschakelde plus hebt.
Evt heb ik wel een relais liggen voor in de auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2013 09:51 #1379177
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Geschakelde plus van je bobine pakken bijvoorbeeld en daar mee zoals hier boven al gezegd wordt een relais schaken, met eigen voeding & zekering.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2013 10:15 #1379183
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic relais
Een relais heb ik ook al aan zitten denken. Dan zou ik toch gewoon de geschakelde + van de benzineinjectoren kunnen blijven gebruiken? Met tussenkomst van een relais zou het niet meer moeten storen, toch?
Reden daarvoor is namelijk dat die + via de injectorweerstanden loopt en laat die nou toevallig pal naast de LPG computer zitten. Lekker makkelijk.
Als t niet anders is dan kan ik bijvoorbeeld bobine pakken of ergens anders maar dan worden t wel erg lange kabels en daar hou ik niet zo van.
Groeten, Chris
Reden daarvoor is namelijk dat die + via de injectorweerstanden loopt en laat die nou toevallig pal naast de LPG computer zitten. Lekker makkelijk.
Als t niet anders is dan kan ik bijvoorbeeld bobine pakken of ergens anders maar dan worden t wel erg lange kabels en daar hou ik niet zo van.
Groeten, Chris
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2013 13:42 #1379203
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic daar
Het injector onstorings relais aan de veerpoot?
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2013 10:44 #1379298
door Chris Boessenkool
Chris
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Dat is 'm
Perfecte tip, die heb ik nu gebruikt en werkt prima. Tnx.gerryberrie schreef : Het injector onstorings relais aan de veerpoot?
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2013 16:12 #1379321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Utrecht
Dit hier boven allemaal lezend: wie wil mij helpen met het volgende: ik wil mijn gascomputer die nu rechtstreeks met rood op de accu zit UIT hebben als de motor uitstaat. Dat ding blijft nawerken als ik de motor uit zet, wat veel stroom kost, en pakt ook in rust veelsteveel stroom naar mijn zin. De accu slijt onnodig veel als je minder gaat rijden. Ik heb nu binnen 2,5 jaar weer een accu die eigenlijk niet opgewassen is tegen dit weer als je er niet om de paar dagen in rijdt.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2013 17:14 #1379326
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic idem
Welke installatie heb je?
Groet, Chris
Groet, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 09:37 #1379350
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prins /VSI
Prins /VSI dampgasinjectie G3
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 10:12 #1379351
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Gezocht
Heb voor je gezocht naar een electrisch schema van de VSI installatie, maar helaas, ik vind het schema zo niet op internet. Wat je nodig hebt is welke kleurcode de draad heeft die aangesloten moet worden op de geschakelde plus. Die draad zou dan wellicht anders aangesloten moeten worden.
Utrecht Akkrum is best een flinke afstand, anders had ik je er wel even mee geholpen. Misschien is er iemand anders in de buurt die het voor je zou willen doen. Anders zou ik echt even langs een LPG inbouwer gaan.
Bovendien, waarom is de draad eigenlijk zo aangesloten? Was er een aanleiding toe? De Prins software ken ik niet, dus voor hetzelfde geld is het een software instelling die even anders moet. Durf ik zo van een afstand niet te zeggen.
Groeten,
Chris
Utrecht Akkrum is best een flinke afstand, anders had ik je er wel even mee geholpen. Misschien is er iemand anders in de buurt die het voor je zou willen doen. Anders zou ik echt even langs een LPG inbouwer gaan.
Bovendien, waarom is de draad eigenlijk zo aangesloten? Was er een aanleiding toe? De Prins software ken ik niet, dus voor hetzelfde geld is het een software instelling die even anders moet. Durf ik zo van een afstand niet te zeggen.
Groeten,
Chris
Moderators: Jerry Stam