stotteren en inhouden b230FK *OPGELOST*
- V700 register
- Nieuw lid
-
gr gerrit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij Vialle LPI moet altijd een van de 4 benzine injectoren aangesloten blijven. Het maakt niet uit welke van de 4, deze zijn paraller geschakeld (1 bron kabel die vertakt wordt naar 4 kabels).De Vialle computer wordt gevoed met info van de brandstof-ecu. De openingstijd van je benzine injector wordt door de vialle computer omgerekend om de juiste hoeveelheid lpg in te spuiten (voorbeeld 2 ms openingstijd op benzine naar 2,4 ms op lpg. Pin me niet vast of de voorbeeldwaarden kloppen, is maar een voorbeeld).Zodra je alle 4 injector stekkers los neemt stopt je brandstof ecu er direct mee. Dus ook geen info meer naar je lpi-computer dus je motor stopt direct.Ik heb momenteel een soortgelijk probleem met mijn lpi.Ik ben vorige week bij mesman geweest. Zodra de motor tijdens accelereren moet verreiken gaat ie veeeeel te veel verreiken. lpi Injectorengaan veel te lang open terwijl alles correct functioneerd (pompdruk 5 bar, electronica verder juiste waarden etc).De enige manier hoe ik de storing wel eens kan verhelpen is door vol gas in de 3e trap (automaat) op benzine hoog in de toeren te rijden en dan omschakelen naar lpg. 1 op de 20 keer is het probleem ineens verdwenen en rijdt ie ff. De storing kan spontaan een paar minuten later weer beginnen als ik weer netjes 120 rij.Eerst liep de motor stationair trillings vrij, nu nit meer. Ik vermoed dat een van de injector pijpjes niet helemaal ok is. In deellast wordt dit door lambda controle redelijk bijgeregeld maar zodra er verreiking plaats vind begint de ellende. Ik wil komende week ook nog ff een nieuwe ecu temperatuur sensor plaatsen (waarden zijn niet 100% correct). Dan gaat het spruitstuk er vanaf en breng dit ff bij mesman langs.Het probleemkan nooit zo moeilijk zijn, het probleem is allen de "tijd". Met 2 kleine kinderen blijft deze nu ff weinig over, dus maar af en toe tussendoor wat testen en meten.Inmiddels bobine, eindtap, verdeler, rotor, bougiekabels, ezk, 4 verschillende luchtmassameters en een benzinedrukregelaar kunnen wisselen met een ander auto. Totaal geen verschil. Massa punten gedaan maar de ze waren allemaal blank op de contact makende punten.Wanneer Lpi injectoren e.d. ok blijken te zijn, nieuwe temp sensor gemonteerd heb en het probleem nog steeds aanwezig is dan nog een optie: Misschien leverd benzine pomp te weinig druk. Deze zoemt behoorlijk maar op benzine trekt de auto wel goed. Benzine druk was iets aan de lage kant. 2,7 bar.Hierdoor gaan benzine injectoren iets lager open om de juiste hoeveelheid in te spuiten. Op lpg dus ook. Benzine ecu wordt iets foutief ingeleerd waardoor op lpg ook foute berekeningenplaats vinden.Anders is een pingelsensor nog een optieHet kan ook een combinatie van kleine storinkjes zijn (bv een temp sensor icm een instroompijpje).Het probleem moet voor de kerst opgelost zijn, dan moet ie over de duitse autobahn naar oostenrijk kunnen vliegen :-)Door alle ellende met de auto heb ik mijn wenslijstje nog steeds niet kunnen vervullen (andere turbo, automaat mod + koeler e.d.). Genoeg kosten gehad inmiddels.Maar het blijft een fijne auto.Zodra ik het probleemopgelost het laat ik wel ff weten wat het geweest is.gerrit schreef : als ik alle vier stekkers van benzineinjectoren erafhaal terwijl de motor op lpg loopt en begin ze los te halen van voor naar achter dan valt de motor uit als ik de laatste loshaal.
wat kan dat betekenen?
grt gerrit
Grtz, Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens Daniel kn dit niet maar wat zou dan het probleem zijn ?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Het ligt er helemaal aan welke schakeling er is uitgevoerd. Ik kom regelmatig beide typen schakeling tegen. Het brandstof tekort wat je omschrijft zou wel eens kunnen komen dat of een LPI-injector niet goed werkt of dat een (kunststof)inspuitpijpje inwendig niet goed meer zit. Bij lage vermogens merk je er dan bijna niets van.ravado schreef : al mijn 945 op lpg loopt en ik hal dan alle 4 de stekkers van de benzine-injectoren los, blijft de motor geoon draaien. (valt dus niet uit!)
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb een LPI uit 2008. Volgens Mesman is het bij mijn installatie type normaal dat de motor stil valt bij het losnemen van alle injectorstekkers. Ik heb nu Timen het zegt ook al vernomen dat er ook LPI's installaties zijn waar dit anders is. Systeem bestaat al lang en er zijn in de tussentijd wat modificaties uitgevoerd.ravado schreef : al mijn 945 op lpg loopt en ik hal dan alle 4 de stekkers van de benzine-injectoren los, blijft de motor geoon draaien. (valt dus niet uit!)
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Timen,Ik heb hier ook al aan zitten denken (injectorpijpje), lijkt er nl veel op. Heb je dan ook de ervaring dat hierdoor bij meer vermogenvraag de injectoren spontaan veel te lang openen??Jammer dat je zover weg woont. Ik kom wel eens bij je in de buurt maar dit is meestal op zondag en dan ook met familie op familiebezoek.Ik controleer eerst zelf nog een paar dingen maar als het te lang gaat duren (heb eigenlijk weinig voor een lange zoektocht) kom ik toch maar eens bij je langs. Jij hebt veel onderdelen bij de hand en een bom ervaring met dit systeem. Op lpg liep de auto eerst als een zonnetje en op benzine net iets minder. Op benzine is er geen verandering maar op lp is het momenteel bagger. Toch eerst maar ff op benzine 100% maken (ergens tussendoor laat in de avonden).Grtz, Danielwp001 schreef :
Het ligt er helemaal aan welke schakeling er is uitgevoerd. Ik kom regelmatig beide typen schakeling tegen. Het brandstof tekort wat je omschrijft zou wel eens kunnen komen dat of een LPI-injector niet goed werkt of dat een (kunststof)inspuitpijpje inwendig niet goed meer zit. Bij lage vermogens merk je er dan bijna niets van.ravado schreef : al mijn 945 op lpg loopt en ik hal dan alle 4 de stekkers van de benzine-injectoren los, blijft de motor geoon draaien. (valt dus niet uit!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
wessdan schreef :
Timen,Ik heb hier ook al aan zitten denken (injectorpijpje), lijkt er nl veel op. Heb je dan ook de ervaring dat hierdoor bij meer vermogenvraag de injectoren spontaan veel te lang openen??Jammer dat je zover weg woont. Ik kom wel eens bij je in de buurt maar dit is meestal op zondag en dan ook met familie op familiebezoek.Ik controleer eerst zelf nog een paar dingen maar als het te lang gaat duren (heb eigenlijk weinig voor een lange zoektocht) kom ik toch maar eens bij je langs. Jij hebt veel onderdelen bij de hand en een bom ervaring met dit systeem. Op lpg liep de auto eerst als een zonnetje en op benzine net iets minder. Op benzine is er geen verandering maar op lp is het momenteel bagger. Toch eerst maar ff op benzine 100% maken (ergens tussendoor laat in de avonden).Grtz, Danielwp001 schreef :
Is hier een oplossing op gekomen?
Zit met hetzelfde probleem en dacht 'n mooi draadje gevonden te hebben alleen mis ik de uitslag

- V700 register
- Nieuw lid
-
Bonus: de brandstofmeter werkt weer op LPG en het vullen aan de pomp gaat een stuk vlotter.