stotteren en inhouden b230FK *OPGELOST*
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Dat is het plan toch?
Zo veel mogelijk uitsluiten opdat je bij de oorzaak komt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
zoals ik je verhaal nu volg heb je volgens mij twee dingen uitgesloten:
- MBC, druk loopt niet zo hoog op dat lpg installatie niet meer kan bijregelen- Onderbreekrelais, door lostrekken benzineinjectoren en dat het probleem niet weg is weet je dat het ook niet daaraan ligt.
My best bet: Loszittende zittingen, gewoon even met de hand voelen en goed kijken. Het gaat om het alu rondje dat in het spruitstuk geperst zit, de injector zelf kan altijd een beetje bewegen. Dat rondje moet vast zitten.
Als de zittingen vast zitten dan is het een kwestie van diverse sensoren doormeten. Voordat je daarmee begint zou je een reset kunen van de ecu. Dat doe je door zekering 1 er even uit te trekken en het rempedaal ingedrukt houden. (trek je de condensator vd ecu leeg).
Succes met zoeken.
Groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er dan nog een andere verbinding tussen remlicht/pedaal en ECU anders dan via de +12V (die je onderbreekt als je zekering 1 eruit haalt)? Als er geen verbinding is tussen remgebeuren en ECU heeft het ook geen zin om het rempedaal in te trappen als je de zekering eruit hebt.Chris B schreef : Dat doe je door zekering 1 er even uit te trekken en het rempedaal ingedrukt houden. (trek je de condensator vd ecu leeg).
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Klepafstelling?
Lambdasonde?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga maar eens een nieuwe rotor en verdelerkap plaatsen. Kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat ik het in de ontsteking moet zoeken..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit pure wanhoop alles terug gebouwd naar origineel behalve t open luchtfilter.
Doordat de mbc er nu ook tussenuit is, is het probleem minder maar nog wel licht voelbaar. t voordeel is dat ik nu wel volgas kan geven tussen de 2000 en 4000 rpm.
Zou het probleem in de turbo/wastegate kunnen zitten? (waarom doet ie het op lpg dan veel erger dan op benzine??)
Iemand die mij in de juiste richting kan laten denken?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten.Gerben