stotteren en inhouden b230FK *OPGELOST*
- V700 register
- Nieuw lid
-
BDP sensor is 10.000km geleden vervangen (zo snel kan die toch niet kapot??)
Vonkversterker zou ik nog kunnen doen.
Iemand nog zoiets liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Remmenreiniger is geen garantie, heb het ook gehad en met remmenreiniger spuiten gaf geen resultaat. Voelen en goed kijken is echt de enige methode om een idee te krijgen.Chris B schreef : My best bet: Loszittende zittingen, gewoon even met de hand voelen en goed kijken. Het gaat om het alu rondje dat in het spruitstuk geperst zit, de injector zelf kan altijd een beetje bewegen. Dat rondje moet vast zitten.
wat ik ook nog niet terug heb gezien is de vraag van Wytze of je al een proefritje gemaakt hebt met de benzineinjectoren losgekoppeld. Storing in het onderbreekrelais hoeft geen constante storing te zijn. Proefritje met injectorstekkers geeft uitsluitsel.
Groeten,
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga nog een vonkversterker vervangen. wellicht de bobine nog?
LPG-injector hou ik nog even in t achterhoofd. Op benzine loopt ie nog niet zo super dus dat wil ik eerst voor elkaar hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
-Nieuwe rotor en derdelerkap (bosch)
- nieuwe bougiekabels (orig.volvo)
-nieuwe bougies (ngk)
- andere vonkversterker
-andere bobine
-andere lambdasonde
- lpg zittingen vastgezet met polyurethaanlijm. Nieuwe rubbers lpg injectoren en nieuwe sluitringen op het lpgverdeelstation.
Resultaat: mooi lopen op benzine, trekt goed door, mbc staat op 0.6 bar. (kan zonder problemen doortrekken naar 6000 rpm)
Op LPG: vanaf 0.2bar overdruk gaat de motor inhouden/stotteren. Pas boven de 4000 rpm kan ik volgas geven.
Mijn overdenkingen:
- Zou er een injector niet meer goed zijn? Geeft dit dan een dergelijke storing?
- LPG pomp lijkt mij goed anders zou het boven de 4000 rpm ook niet goed gaan, toch? hetzelfde voor het lpg filter (overigens 9000km geleden schoongemaakt terwijl er toen nauwelijks vuil in zat)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Drukventiel zit aan het eind van de hogedrukbuis naar de injectoren.
Even vacuümslangetje los. Er mag dan geen benzine uitkomen of naar benzine ruiken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ja de drukregelaar heb ik ook al gecontroleerd, geen benzine en ook geen benzine geur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle connectoren onder de motorkap loshalen en inspuiten met contactspray (of WD40). Als je dan toch elektrisch bezig bent, dan gelijk maar alle massapunten nalopen (doe vooral die vlak bij de ecu!! !) Half uurtje werk, kost niets en kan veel oplossen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die injectorconstructie met houders en nozzles is gewoon slecht bij Vialle.
succes,
Sicco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zomaar een gedachte: Zou het kunnen zijn dat bij het lage toerental de pomp niet voldoende meer opvoert? Pas als naar het hogere toerental wordt geschakeld (>4000 tpm) is er weer voldoende druk. Probeer het eens met losgenomen sturingsdraad.