stotteren en inhouden b230FK *OPGELOST*

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2012 06:19 #1369538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vonkversterker
klopsensor heb ik afgekoppeld gehad (is  dat voldoende?) maar dat gaf geen verbetering.
BDP sensor is 10.000km geleden vervangen (zo snel kan die toch niet kapot??)
Vonkversterker zou ik nog kunnen doen.
Iemand nog zoiets liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2012 07:43 #1369539 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Hierover

Chris B schreef : My best bet: Loszittende zittingen, gewoon even met de hand voelen en goed kijken. Het gaat om het alu rondje dat in het spruitstuk geperst zit, de injector zelf kan altijd een beetje bewegen. Dat rondje moet vast zitten.

Remmenreiniger is geen garantie, heb het ook gehad en met remmenreiniger spuiten gaf geen resultaat. Voelen en goed kijken is echt de enige methode om een idee te krijgen.
wat ik ook nog niet terug heb gezien is de vraag van Wytze of je al een proefritje gemaakt hebt met de benzineinjectoren losgekoppeld. Storing in het onderbreekrelais hoeft geen constante storing te zijn. Proefritje met injectorstekkers geeft uitsluitsel.
Groeten,
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2012 08:48 #1369542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hetzelfde?
Ik heb hetzelfde gehad, zo licht schokken dat de garage het niet kon constateren: uiteindelijk bij de LPGman: 1 verstuiver was niet helemaal tof. Een andere erin en weg was het! 940 met B230FK en LPi Vialle.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2012 20:34 #1369856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen
inmiddels een nieuwe bosch verdelerkap en bosch rotor gemonteerd. Tevens nieuwe originele bougiekabels gemonteerd mar het problem is nog niet verholpen.

Ik ga nog een vonkversterker vervangen. wellicht de bobine nog?

LPG-injector hou ik nog even in t achterhoofd. Op benzine loopt ie nog niet zo super dus dat wil ik eerst voor elkaar hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2012 12:57 #1370977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook niet
even een update (probleem nog steeds niet verholpen)

-Nieuwe rotor en derdelerkap (bosch)
- nieuwe bougiekabels (orig.volvo)
-nieuwe bougies (ngk)
- andere vonkversterker
-andere bobine
-andere lambdasonde
- lpg zittingen vastgezet met polyurethaanlijm. Nieuwe rubbers lpg injectoren en nieuwe sluitringen op het lpgverdeelstation.

Resultaat: mooi lopen op benzine, trekt goed door, mbc staat op 0.6 bar. (kan zonder problemen doortrekken naar 6000 rpm)
Op LPG: vanaf 0.2bar overdruk gaat de motor inhouden/stotteren. Pas boven de 4000 rpm kan ik volgas geven.

Mijn overdenkingen:
- Zou er een injector niet meer goed zijn? Geeft dit dan een dergelijke storing?
- LPG pomp lijkt mij goed anders zou het boven de 4000 rpm ook niet goed gaan, toch?  hetzelfde voor het lpg filter (overigens 9000km geleden schoongemaakt terwijl er toen nauwelijks vuil in zat)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2012 13:57 #1370978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukregelaar?
Heb je de drukregelaar al gecontroleerd? Soms gaan die druppelen en op LPG (dan is de druk in het ventiel maximaal) is de storing dan erger dan op benzine (dan is de druk minder en kan de overtollige benzine nog wel door de ecu weggereld worden).
Drukventiel zit aan het eind van de hogedrukbuis naar de injectoren.
Even vacuümslangetje los. Er mag dan geen benzine uitkomen of naar benzine ruiken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2012 14:00 #1370979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drukregelaar gecontroleerd
Hoi Gerrit-Jan,

ja de drukregelaar heb ik ook al gecontroleerd, geen benzine en ook geen benzine geur.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2012 09:20 #1371051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Connectoren?
Kans dat er een slechte verbindig zit in één van de connectoren. Als dat zo is dan krijgt de ecu verkeerde informatie en dat wreekt zich hader op LPG dan op benzine.
Alle connectoren onder de motorkap loshalen en inspuiten met contactspray (of WD40). Als je dan toch elektrisch bezig bent, dan gelijk maar alle massapunten nalopen (doe vooral die vlak bij de ecu!! !) Half uurtje werk, kost niets en kan veel oplossen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2012 12:40 #1372207 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kapotte nozzle (plastic binnen buisje)?
Ik heb ook regelmatig de bokellende mogen ervaren. Soms losse zitting van de injector, (achterste) injector niet goed in de borgklem en dus ook regelmatig afgebroken buisjes in de nozzle zelf. (en ook al een keer een defekte injector, die bleef op gas gewoon continu openstaan.
Die injectorconstructie met houders en nozzles is gewoon slecht bij Vialle.
succes,
Sicco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2012 13:22 #1372369 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Variabel toerental LPG pomp
Bij hogere motorbelastingen gaat de LPG pomp een hoger toerental draaien om ook dan voldoende gas te blijven aanvoeren. De gaspomp heeft een blauwe voedings- en een rode sturingsdraad op de tank. Als de rode sturingsdraad aan de massa ligt, dan draait de pomp een laag toerental, als je de draad losneemt gaat de pomp naar het hoge toerental. Latere versies hebben een traploze regeling.
Zomaar een gedachte: Zou het kunnen zijn dat bij het lage toerental de pomp niet voldoende meer opvoert? Pas als naar het hogere toerental wordt geschakeld (>4000 tpm) is er weer voldoende druk. Probeer het eens met losgenomen sturingsdraad.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC