spanningsdip

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 22:15 #1375282 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd?
Chris,

Ik wil je hier wel even over bellen een keer, komt mijn MTS electro c Nivo :-) nog eens van pas.

Een relais is veel te traag hier voor, je zou dan eerder iets electronisch moeten hebben.

Hoe lang is het signaal hoog of aan ?

Ik denk dat een knap relais van aan naar uit al snel een halve seconde nodig heeft. En dat houdt hij niet lang vol voor je contacten en spoel verbranden.

Mbt stroom en watt enzo, je systeem moet door de lage weerstand veel meer energie leveren dan waar het voor bedacht is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 22:20 #1375283 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Massa
injectoren zijn massa gestuurd, relais hoeft dus alleen maar spanning te leveren als contact aan staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 22:58 #1375287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ow zo
Ja dan moet het geen punt zijn.
Maar dan dus wel met de juiste weerstands waarde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 23:02 #1375288 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic HM?
Kan je de KME computer niet een setje MOSFETS laten aansturen? die op hun beurt weer de injectoren aansturen?
Is snel zat en de weerstand kan je redelijk bepalen...
(ook een stuk sneller dan een relais)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 23:06 #1375289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snelheid
Als ik Chris goed begreep, is dit een soort van continue spanning op de injectors?
Dan is snelheid geen issue, alleen snap ik het systeem dan niet helemaal.

Ik dacht dat ze met een puls open of dicht zouden gaan, die constante stroom weet ik dan even niet.

Is het relais dan om de massa in te schakelen en komt de puls van de plus?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 23:07 #1375290 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja
De injectoren hebben + en - nodig.
Bij het LH systeem zitten de Injectoren aan een constante + en levert de ECU een pulserende MASSA met weerstand aan de injectoren.
het KME systeem werkt vergelijkbaar.
De ene kant kan je dus opzich, inplaats van direct op de + (of - ) ook een weerstand geven.
Het relais heb je dan alleen totaal niet nodig...
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 23:09 #1375291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Serie weerstand
Sowieso lijkt mij een weerstand het handigste.

Wel een die genoeg vermogen aan kan.

Tevens het goedkoopste en makkelijkste

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-12-2012 23:11 #1375292 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Maar het maakt toch niet uit voor de aansturing
of de plus of de massa geschakeld wordt?
Het gaat om de tijd dat er een stuur spanning ontstaat.
En die schakeling moet super snel zijn en een forse stroom genereren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2012 07:47 #1375305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De stroom komt vanzelf wel, op moment van schakelen. Je moet iets hebben dat inderdaad snel genoeg is en bijna 10 A per injector aan kan. Denk dat je met mosfets zoals Gerben noemt een eind kan komen.
Je zou je licht een op kunnen steken bij circuitsonline.net.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2012 11:53 #1375373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmmm
Diodebrug in je dynamo niet helemaal lekker?

Wat je ook kunt proberen is een vermogensweerstand van 1 tot 10ohm tussen de lpg injectoren te zetten, gebeurd ook nog wel is.
Typisch truukje van mensen die stand-alone systemen inbouwen ;)
Daar komen hikjes ook nog wel is voor en is dit dus 9 van de 10 keer de oplossing.

Heb eerlijk gezegd niet het hele topic gelezen..
Zal later nog even antwoorden op je pb Chris.
Komt goed ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD