spanningsdip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 08:02 #1375118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat de dips hier in zullen zitten. Als de update geen hardware omvat, zou je denken dat die geschikt zou moeten zijn voor 1.3. Tenzij er een elektronische stroombregrenzing of door de software geselecteerde voorschakelweerstanden in de computer zitten. Of dat zo is durf ikniet te zeggen.
Als dit de oorzaak is, zou het reproduceerbaar moeten zijn lijkt me.
Hoe heb je de ingang van de computer gemeten, met een snelle multimeter oid? Is de meter snel genoeg om de dip te meten? Als de voeding in orde is lijkt de spanningsvoorziening IN de computer niet lekker, of een fout op de print?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 08:50 #1375119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil
Als er 12 volt op de injectors staat,

Heb je bij 1,9 ohm 6,3 ampère nodig en bij 1,3 ohm 9,2 ampère.

Kan mij voorstellen als je dat over 4 injectoren rekent, er bepaalde componenten serieus harder moeten werken/ belast worden.

I=U/R
12 / 1.3 = 9.2 ampère ( totaal = 4*) 36,8 ampère

12 / 1,9 = 6,3 ampère ( totaal= 4*) 25,2 ampère

P=I*U

9,2 * 12 = 110 Watt

6,3 * 12 = 75 Watt

302 Watt of 440 Watt wat er aan vermogen loopt dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 09:28 #1375120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die berekening had ik ook al even gemaakt. Maar ik vraag me af of er wel 12V op staat.
Maar als de hardware (na een soft- en firmware update) er tegen kan zou het ook wel moeten lukken zonder de update. Tenzij er binnenin de computer na de update andere voorschakelweerstanden gebruikt worden of de stroombegrenzing anders werkt (als die er op zit). Interessant lijkt me te weten waar LPG computer de spanningsdips vandaan haalt als de voeding (met een goede/snelle meter gemeten???) goed lijkt te zijn.Wat is overigens de tijdsschaal van je metingen in de TS?

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 18:51 #1375190 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic klomp gebroken
Hoi Jongens,
de tijdspanne die je ziet zal ongeveer twee minuten zijn. De gebruikte meter is gewoon een ding van €20,- en niks "high-end".
Deze kwestie heb ik een tijdje terug ook neergelegd bij de support van KME omdat ik het met logisch nazoeken en uitsluiten niet opgelost krijgt. Het antwoord wat ik vandaag kreeg daar brak mijn klomp van!
De techsupport van KME geeft onomwonden aan dat laag ohmige injectoren bij het systeem tot dit soort problemen leid! Heb er verdorie al maanden in zitten om dit K-probleem op te lossen. De mailthread heb ik bij de TS gevoegd en begint met mijn reactie van vandaag.
Als het echt zo is, dan zal er niks anders opzitten dan dit systeem eruit te halen en een Prins, Landi-Renzo of Vialle in te bouwen. Alleen de gedachte al aan het verloren geld en tijd... Grrrr! (dat laatste is een heel groot understatement!)
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 19:00 #1375192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg
Erg sneu, dat je op deze manier op een bekend probleem moet stuiten. Jammer ook dat de poolse webwinkel "niet werkende" combinaties verkoopt, je inschatting dat het vooral dozenschuivers zijn klopt dan ook wel.Zou er misschien nog iets te proberen zijn met serie of parallelweerstanden? Of hebben de injectoren de volledige spanning die de LPG computer levert nodig, en werken ze niet minder minder stroom dan volgt uit de wet van Ohm? Of anders andere injectoren?

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 19:25 #1375194 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Gek
Ja, het is inderdaad zuur. Het zuurste is niet eens dat Megapol dit zo verkoopt, dat is tot daar aan toe. Van een dozenschuiver verwacht ik dat eigenlijk wel een beetje. Het zure vind ik dat in de KME software dit gewoon als "voorgeprogrammeerde" optie aangegeven staat terwijl het klaarblijkelijk niet zou werken.
Voordat ik over ga naar de definitieve conclusie wachtt ik nog even af wat de reactie van KME gaat zijn. Kan het namelijk maar moeilijk begrijpen dat een bedrijf zoiets verkoopt, laat staan een bedrijf dat in de ons omringende landen een erg goede reputatie heeft.
Ik laat het er in ieder geval niet zomaar bij zitten! Zal dit draadje wel bijhouden met de nieuwste ontwikkelingen.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-12-2012 20:03 #1375197 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Bizar verhaal hoor
Maar wat Henk ook al zegt: Niet even kijken naar 5 ohm injectoren?
Die zijn er kennelijk.
Misschien een goedkopere oplossing.
Al kan ik me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 20:08 #1375198 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Done that
Die 5 ohmige injectoren was ook mijn eerste gedachte, maar die zijn er bijna niet. Bijna alle injectoren met een beetje fatsoenlijke opbrengst zitten allemaal tussen de 1,2 en 2 ohm. Hopelijk is het een fout van die man van KME, maar aan de andere kant ben ik inderdaad er echt helemaal klaar mee.
gr. Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2012 20:13 #1375199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zat
Zat nog even te denken. Met een serieweerstand krijg je de weerstand wel op 5 ohm maar houd je minder dan 5 volt over denk ik voor de injector. Parallel gaat ook niet opschieten.Of zijn er nog injectoren die op lagere spanningen werken?

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 21:54 #1375280 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Nitwit
Met stroom ben ik best wel een nitwit, dus als ik onzin uitkraam... als ik het goed vertaal in het Nitwits gaat om de te leveren amperes/watts aan stroom.
Stel nu, ik plaats twee relais, eentje per twee injectoren, om de injectoren rechtstreeks vanaf de accu te voorzien van stroom. Schakeling aangestuurd door de plus vanuit de KME computer.
Is dat wat?
groeten, Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC