Gastank met intank pomp gezocht. EDIT: -- RE-EDIT: -- SNAP NIET MEER Laatste eigen diagnose actie, wie helpt?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2011 22:31 #1340085
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Die kleine dingen los te koop?
Dan rijden we daar inderdaad even langs binnenkort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2011 09:02 #1340100
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Helaas
Na rustig warm rijden door de bebouwde kom was het bij accelereren de snelweg op alweer stotteren vanaf 65 km per uur.
Het lijkt daarmee ook een groter probleem te zijn als de motor warm is. Gisteren kon ik doortrekken tot 100 in zijn drie zonder moeite, maar de motor is toen niet volledig op temperatuur geweest.
Suggesties iemand? Ik wil toch wel heel graag weer een psssst horen na het tanken en een beetje ongeinteresseerd met een arm tegen een paal aan leunen tijdens het tanken. Ik jaag de rekening nu leeg met vaste lasten en benzinekosten namelijk.
Het lijkt daarmee ook een groter probleem te zijn als de motor warm is. Gisteren kon ik doortrekken tot 100 in zijn drie zonder moeite, maar de motor is toen niet volledig op temperatuur geweest.
Suggesties iemand? Ik wil toch wel heel graag weer een psssst horen na het tanken en een beetje ongeinteresseerd met een arm tegen een paal aan leunen tijdens het tanken. Ik jaag de rekening nu leeg met vaste lasten en benzinekosten namelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2011 11:59 #1340117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electra
Had je hier ook al eens gekeken en vooral bekeken onder de deksel van je lpg tank?<a href="/node/39167">KLIK</a>
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2011 18:56 #1341868
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Ook daar
Ziet het er netjes uit, en de heer uit verweg bij arnhem heeft het doorgemeten en ook geen bijzonderheden aangetroffen.
Wat mij nog het meest verwondert is dat ik na een tijd op benzine te hebben gereden rustig een tocht kan maken op lpg, maar na een km of honderd maximaal, gaat hij weer stotteren en bokken.
Wat mij nog het meest verwondert is dat ik na een tijd op benzine te hebben gereden rustig een tocht kan maken op lpg, maar na een km of honderd maximaal, gaat hij weer stotteren en bokken.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2012 14:29 #1347305
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Nieuws!
Van het weekend maar weer eens bij iemand langs geweest en die was er vrij kort over, doch zeker van was dat het geluid dat mijn tankpomp produceert een teken is van ouderdom/overlijden. De uitleg over inslijten van het asje, hoger toerental bereiken maar dan ontbreken van adequate druk klonk mij toch wel heel erg aannemelijk.
Het feit dat de wagen niet afslaat bij overschakelen doet vermoeden dat het omschakelrelais in orde is. Ook de speling in de zetels van de LPi injectoren kan niet de boosdoener zijn, want dan zou het en stinken en ook op benzine problemen moeten geven.
Iemand anders had dit ook al voorspeld maar het elektrisch doormeten van de pomp gaf vertrouwen. Dit vertrouwen lijkt helaas ongegrond te zijn. Zegt drukmeting iemand iets? In plaats van de pomp doorlussen en luisteren?
We gaan dus een paar maanden later, overigens is deze vertraging grotendeels aan mijzelf te danken, voor tankvervanging aan huis. Zaterdag verwacht ik dus weer heerlijk op lpg te kunnen rijden.
Groet,
Ik houd u op de hoogte van de vorderingen.
Het feit dat de wagen niet afslaat bij overschakelen doet vermoeden dat het omschakelrelais in orde is. Ook de speling in de zetels van de LPi injectoren kan niet de boosdoener zijn, want dan zou het en stinken en ook op benzine problemen moeten geven.
Iemand anders had dit ook al voorspeld maar het elektrisch doormeten van de pomp gaf vertrouwen. Dit vertrouwen lijkt helaas ongegrond te zijn. Zegt drukmeting iemand iets? In plaats van de pomp doorlussen en luisteren?
We gaan dus een paar maanden later, overigens is deze vertraging grotendeels aan mijzelf te danken, voor tankvervanging aan huis. Zaterdag verwacht ik dus weer heerlijk op lpg te kunnen rijden.
Groet,
Ik houd u op de hoogte van de vorderingen.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 20:51 #1350346
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic En ondertussen
De tank is vervangen door een versie met gereviseerde pomp. Klinkt stukken beter, probleem niet verholpen. Periodiek onderhoud bij 450.000 km dus.
CO meting in stationair is 0%. Vergeten stabiel hogere toeren te laten draaien.
In de motorruimte alle stekkertjes van de injectoren eens losgehaald om de beinvloeding van het lopen te beoordelen. Alle stekker geven een evidente teneergang van het toerental en geven dus een signaal af aan de injector die klaarblijkelijk ook lpg geeft. Dit is bij stationair lopen.
Bij onbelast gas geven merk je direct dat het blok onrustig wordt.
Benzine rijden dus geen enkel probleem. van de week tot ruim over de max snelheid getest en de turbo spoelt snel op en de dumpvalve reageert ook snel. Het onlangs geinstalleerde drukmetertje doet zijn werk prima. Benzine is dus probleemloos.
Uit gesprekken met diverse mensen komen nog de volgende vragen in mij op:
1. Als nu elke injector in stationair goed meedraait, kan het dan toch zijn dat een daarvan er mee stopt als je gas gaat geven? Omdat deze bijvoorbeeld vuil zijn van binnen?
2. Heeft weerstand meten over de injectoren een meerwaarde? Wat zou deze moeten zijn, kan een verhoogde weerstand een dergelijke klacht geven?
3. Als het omschakelrelais stuk gaat, blijft het blok dan wel stationair lopen, of zou je verwachten dat deze uitvalt? Hoe zijn dan de CO waarden? Is bij mij dus 0%
4. Moet ik de computer gaan verdenken? Die is een 15 maanden oud ivm een keuring op G3. "Lampje-in-hoofd-gaat-ineens-aan modus" Zou er nog garantie op het systeem zitten?
Graag uw visies, ik moet nu toch echt een keer het euvel traceren!
CO meting in stationair is 0%. Vergeten stabiel hogere toeren te laten draaien.
In de motorruimte alle stekkertjes van de injectoren eens losgehaald om de beinvloeding van het lopen te beoordelen. Alle stekker geven een evidente teneergang van het toerental en geven dus een signaal af aan de injector die klaarblijkelijk ook lpg geeft. Dit is bij stationair lopen.
Bij onbelast gas geven merk je direct dat het blok onrustig wordt.
Benzine rijden dus geen enkel probleem. van de week tot ruim over de max snelheid getest en de turbo spoelt snel op en de dumpvalve reageert ook snel. Het onlangs geinstalleerde drukmetertje doet zijn werk prima. Benzine is dus probleemloos.
Uit gesprekken met diverse mensen komen nog de volgende vragen in mij op:
1. Als nu elke injector in stationair goed meedraait, kan het dan toch zijn dat een daarvan er mee stopt als je gas gaat geven? Omdat deze bijvoorbeeld vuil zijn van binnen?
2. Heeft weerstand meten over de injectoren een meerwaarde? Wat zou deze moeten zijn, kan een verhoogde weerstand een dergelijke klacht geven?
3. Als het omschakelrelais stuk gaat, blijft het blok dan wel stationair lopen, of zou je verwachten dat deze uitvalt? Hoe zijn dan de CO waarden? Is bij mij dus 0%
4. Moet ik de computer gaan verdenken? Die is een 15 maanden oud ivm een keuring op G3. "Lampje-in-hoofd-gaat-ineens-aan modus" Zou er nog garantie op het systeem zitten?
Graag uw visies, ik moet nu toch echt een keer het euvel traceren!
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 21:43 #1350352
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Relais
Ik verdenk toch echt de relais die je injectoren aanstuurt/sturen.
Bij mijn eerste s90 lag er ook een lpi installatie in en ik kreeg hetzelfde probleem, ja zelfs begon daarna mijn lambdalampje te branden. We hebben ons toen mottig gezocht en uiteindelijk was vervanging van de aansturingsrelais van de injectoren de oplossing. Gezien de storingen van de lpi installatie waarbij in de garantieperiode alles, zowel injectoren, relais en intankpomp, moest worden vervangen plus het hoorbare geluid van de intankpomp in het interieur heeft mij toen doen besluiten om bij mijn huidige s90 een dampgasinjectiesysteem in te bouwen. Nu ruim 6 jaar later kan ik zeggen dat ik dat systeem een stuk beter en betrouwbaarder vind dan de lpi installatie. Nu net zes nieuwe injectoren geplaatst voor 100 euro incl. BTW. Het enige probleem tot op heden.
Succes met het oplossen van deze nare storing.
Groeten, Jan.
Bij mijn eerste s90 lag er ook een lpi installatie in en ik kreeg hetzelfde probleem, ja zelfs begon daarna mijn lambdalampje te branden. We hebben ons toen mottig gezocht en uiteindelijk was vervanging van de aansturingsrelais van de injectoren de oplossing. Gezien de storingen van de lpi installatie waarbij in de garantieperiode alles, zowel injectoren, relais en intankpomp, moest worden vervangen plus het hoorbare geluid van de intankpomp in het interieur heeft mij toen doen besluiten om bij mijn huidige s90 een dampgasinjectiesysteem in te bouwen. Nu ruim 6 jaar later kan ik zeggen dat ik dat systeem een stuk beter en betrouwbaarder vind dan de lpi installatie. Nu net zes nieuwe injectoren geplaatst voor 100 euro incl. BTW. Het enige probleem tot op heden.
Succes met het oplossen van deze nare storing.
Groeten, Jan.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 21:48 #1350356
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic omschakelrelais vs aanstuurrelais
Is dat een ander dan het omschakelrelais?jsnijder schreef : Ik verdenk toch echt de relais die je injectoren aanstuurt/sturen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 22:11 #1350357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep
Yep, omschakelrelais zit bij je schutbord en het aanstuurrelais zit linksvoor ter hoogte van je ABS blok, iets daar voorbij achter de "dradenboel". Je kunt deze overigens makkelijk open peuteren ter controle.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2012 00:02 #1350366
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Inderdaad.
Moderators: Jerry Stam