Gastank met intank pomp gezocht. EDIT: -- RE-EDIT: -- SNAP NIET MEER Laatste eigen diagnose actie, wie helpt?

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2011 16:23 #1333233 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Wie helpt mij verder?
De pomp is dus goed...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2011 17:26 #1333239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eigenlijk
is jou LPI een volgsysteem, dus als hij niet goed loopt op benzine zoals je al aangeeft in het starttopic dan ligt daar je probleem.
Waarom is accelereren geen optie? inhouden, stotteren, geen vermogen? Dan pas kan je verder zoeken. Wel of geen storingscode?
Vergeet niet dat een klein probleem op benzine vaak een grotere uitwerking heeft als je op gas overschakeld.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-10-2011 18:02 #1333240 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik sluit me aan bij Rene
Eerst zorgen dat ie op Benzine goed loopt.
Anders komt het op LPI nooit goed.
Boel al eens compleet gereset?
Accu nachtje los?

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2011 18:26 #1333241 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic wat al gedaan
Benzine loopt goed, was matig, maar na reset, bougies, bougie kabels liep hij weer als een zonnetje.
Toch op lpg stotteren bij accelereren.
Weet niet of het een volg systeem is. Het is een vialle lpi.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2011 20:31 #1333263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
de auto dan nu op benzine goed loopt moet je gaan zoeken waar het gestotter op LPG vandaan komt. LPI is trouwens een volgsysteem, dit betekend bij een goed rijdende en accelererende auto op benzine zal dit op LPI ook geen probleem geven.
Mogelijkheden:
Slechte verbindingen kabelboom gasinstallatie, denk aan de zekeringen. 
Omschakelrelais, kijk even of je nog het oude type hebt, relais zit dan vast aan de kabelboom. het nieuwe type heeft een los relais.
Je verdelerkap en rotor kan ook nog, op benzine is je onsteekspanning anders en zal de auto nog prima lopen terwijl je op gas toch wat problemen kan hebben. Ook heb ik wel eens een 940 met speling op de rotoras gehad, op benzine geen probleem op gas stotteren.
Zo zijn er best wat dingen die de veroorzaker kunnen zijn. Kijk eens of je iemand in jou regio? vind die hier kijk op heeft, ik noem Timen, Jelmar, Alexander. Gaat je dan hopelijk ook niet de hoofdprijs kosten.
Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2011 20:55 #1333269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen.
Mijn gerepareerde uitleeskastje is onderweg, als het goed is, als ie binnen is, ben je welkom.
Howel ik verwacht, dat een beetje gasboer, niet alleen check of je pomp goed is, maar ook de rest effe uitleest.Dus, als er iets mis was, zou je dat wel gehoord hebben, denk ik.
Kortom, je bent hier welkom, maar dat wist je al.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2011 21:53 #1333284 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Stappenplan
Hij heeft er werk mee gereden. Maar allen op lpg, niet ook op benzine om het verschil te merken. Hij Vermoedt ontsteking, maar die is zeer recent vervangen. Ook de verdelerkap recent.
Wel is er wat te verbeteren aan de elektra. Dat gaan we eerst maar eens regelen.
Heeft iemand nog een relais liggen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 13:25 #1333364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic `Connectoren
Mijn 940 LPi kwam op een gegeven moment niet meer boven de 4000 tpm uit zonder sterk in te houden. Te weinig druk vanaf de LPi pomp dus. Ik heb daarna alle connectoren die met LPG te maken hebben nagelopen en behandeld, probleem over! Ik neem aan dat er een te grote spanningsval was ontstaan over de bedrading naar de pomp, waardoor die niet meer op een voldoende hoog toerental wilde draaien.
Héél af en toe wil hij bij veel regen soms ineens niet meer op gas blijven lopen. Ik vermoed dat dit de connector naar het onderbreekrelais is, die ligt namelijk nogal kwetsbaar onder de rubberen afdchtstrip van de motorkap, voor de paravant. Even later werkt alles meestal wel weer, dus heel dringend is dit probleem niet.
Connectoren tsjekken dus!
Rob

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2011 21:58 #1340076 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Wie weet
Vandaag heb ik eindelijk tijd gemaakt.
De vier gaszekeringen, die bij mij bij de accu gelokaliseerd zijn, zijn in een net kastje met dekseltje gemonteerd en de draden met geisoleerde schoentjes aan de onderkant erop geschoven.
Ook de twee lasdoppen die bij mijn, waarschijnlijk ooit vervangen, schakelrelais geplaatst waren zijn vervangen voor waterdichte stekkers.
Een proefrit door de bebouwde kom liet geen inhouden zien tot ongeveer 4000 toeren, gelijk gedrag als op benzine.
Ben beniewd wat de snelweg morgenochtend brengt. Anders waarschijnlijk toch de verdelerkap, bobinekabel of bobine zelf gaan overwegen. Bougies en bougiekabels zijn reeds vervangen.
Heeft er trouwens nog iemand zo'n mooi zwart stukje plastic voor in het oog van de verdelerkap aan de bestuurderskant? Die wil ik er voor alle zekerheid toch in hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2011 22:26 #1340084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euhm....

Petervanluijk_740-1992 schreef : Heeft er trouwens nog iemand zo'n mooi zwart stukje plastic voor in het oog van de verdelerkap aan de bestuurderskant? Die wil ik er voor alle zekerheid toch in hebben.

De dealer? voor een euro of zo?Kan het nummer enkel niet vinden in VADIS

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC