Blijft brandstofpomp benzine lopen tijdens rijden op LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook in de sedan ? Volgens mij zit er een plaat achter de rugleuning die je er niet uit krijgt. Je moet dan dus wel vanuit de kofferbak waar de gastank bovenop de benzinetank ligt. Of zit ik er naast ??erik.ackermans schreef : Als men Haynes repair manual ernaast legt dan is het te doen zonder kantelen van tank. De plaat die boven de tank zit kun je met 3 schroeven verwijderen als je de achterstoelen kantelt. Dan kun je zo aan de tank deksel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
volgens mijn gedachte gang zou je toch ook een schakelaar die voldoende volt's en ampere's aan kan daar tussen plaatsen of ga ik dan behoorlijk uit mn nek lullen, ik volg het draadje nog even,
Greetz Tom,
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Als je het schema erbij zou pakken dan zou dat toch wel duidelijkheid verschaffen over jouw "schakelaar"?TGTF schreef : in de sedan moet je via de kofferbak het luikje weg nemen, als je daar een gas tank hebt liggen moet die misschien weg maar ook de bekleding van de kofferbak moet je aan de kant halen, wel rustig want bij mij was het een drama om hem weer netjes terug te krijgen en ik ben er nog niet tevreden over maja nou word ik ook pietje precies genoemd zal wel een reden hebben.

volgens mijn gedachte gang zou je toch ook een schakelaar die voldoende volt's en ampere's aan kan daar tussen plaatsen of ga ik dan behoorlijk uit mn nek lullen, ik volg het draadje nog even,

Greetz Tom,

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Altijd een relais!En daarvandaan een kabeltje naar het originele onderbreekrelais/systeem.[Relais kan je gewoon binnen plaatsen bij je relaisbak, je moet de uitgaande kabel van het brandstofrelais hebben]
Dan worden je injectoren EN brandstofpomp afgezet.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus was de schakelaar maar een ingeving om de levens duur te verlengen, maar Relais is veiliger en zoals Gerben het beschrijft is hij ook al gezekerd.
Greetz Tom,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Laat het lekker zoals het is, en laat mininmaal 15 liter lekker rondlopen.
Dan blijft je pomp ook goed, en koel.
Snel overschakelen is dan inderdaad verleden tijd!!bij 120 dan overschakelen op benzine, zorgt ook dat ie een tijd te ARM loopt omdat het systeem op druk moet worden gebracht, maar tegelijkertijd gaat er ook aardig wat uit bij de inspuiting bij die snelheid en toerental.Is niet gezond.
Pomp vraagt zo'n 8 Ampere * 12 Volt [bij rijden is voltage nog iets hoger] = 96 Watt.Is natuurlijk aardig wat, maar merken in je verbruik zul je het niet.
Je verlichting zal meer gebruiken.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Klopt.henk 940LPT schreef : Volgens de Volvo data pocket booklet zelfs minder. Dacht iets van 3-5A oid.
Maar de meeste pompjes onder onze Volvo's zijn al aardig oud en versleten.En moeten dus harder werken om dezelfde druk op te brengen.[= Meer Ampere]
Pompjes die ik heb gemeten zitten vaak rond de 8 ampere, en mijn eigen pomp onder mijn 16V zit rond de 10.
Groeten,Gerben</div>
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Hier bij mijn 940 een brandstofprobleem, auto loopt en rijdt amper op benzine, heb de druk gemeten 1.7bar op de rail. Heb het volgende uitgesloten:
Relais
injectoren
vacuuim
etc
Drukregelaar heb ik omgewisseld met 1 die ik nog had liggen, maar wil voor de zekerheid degene van mijn 740 omwissellen om t 100% uit te sluiten
Nu kom ik toch alsnog bij de in tank pomp uit (1998 model) en wil deze gaan vervangen. Kan het daadwerkelijk voorkomen dat deze niet meer de originele 3 bar levert maar 1.7?! Of zou er iets anders aan de hand zijn?
De brandstof tank is wel echt volledig afgetankt (tot in de slurf) Ik weet niet of dit een probleem is voor het vervangen van de pomp? Zo ja, iemand tips voor het aflaten van brandstof/ hoeveel?
Hoor het graag en hou jullie op de hoogte,
Grt Stijn