Blijft brandstofpomp benzine lopen tijdens rijden op LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vorige week heb ik de benzinepomp (intank) vervangen van mijn 940 (bj 1995, b230fk), deze heeft na meer dan 380.000 de geest gegeven. Ik rijd doorgaans op lpg. Mijn vraag schakelt het Vialle Lpi (g2) systeem de intank benzinepomp af als lpg is ingeschakeld?
Gr.
Derk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij klopt dit niet. Bij het starten hoor je de brandstof pomp voor benzine aanslaan, en na een paar seconden gaat die weer uit. Luister maar eens goed. Als je de klep waar normaal de reserveband ligt, maar nu de gastank open zet is het duidelijker te horen.wp001 schreef : De pomp blijft steeds meelopen. Er staat dan steeds druk op het benzinesysteem.Ook wel handig bij het omschakelen naar benzine dat gaat dan zonder hapering.
Bij omschakelen van gas naar benzine gebeurt dit zonder horten of stoten, maar dat komt omdat de leidingen niet leeg zijn. Omgekeerd levert wel eens wat horten en stoten op, logisch vanwege de hogere vluchtigheid van gas.
Het is heel belangrijk om niet je benzine, noch je gastank, volledig leeg te rijden. Zorg altijd dat je tijdig tankt zodra het indicatielampje aangaat. Doe je dat niet, dan loop je het risico om één van beide pompen kapot te maken. Zo heb ik helaas mijn benzine pomp opgeblazen, als gevolg van een mankement dat niet goed door de garage was opgelost.
Hoewel mijn kennis niet heel ver gaat, is dit informatie van een zeer oude rot in het vak, met meer dan 40 jaar ervaring met Volvo's, Martin, van tegenwoordig Scholten, voorheen van Hemert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr.
Derk
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik ben zelf geen LPG rijders, maar de LPG rijders die ik ken en gezien heb hebben allemaal een lopende benzine pomp bij rijden op LPG.
De injectoren worden afgezet waardoor er geen benzine meer word ingespoten, maar de pomp blijft lopen.
Houd het systeem op druk en maakt overschakelen soepeler.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan verder nog maar 1 ding adviseren, bel gewoon eens met een garage, die WEL verstand heeft van gasinstallaties. Velen hebben dat namelijk niet, en laten je in het ongewisse.
Overigens, mijn B230Fk heeft ook een Vialle LPI installatie, die destijds origineel voor Volvo 940's af fabriek werd ingebouwd. Ik was één van de eerste rijders er mee, en heb helaas ook de kinderziekten mogen mee maken.
Veel succes verder
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De pomp loopt altijd behalve wanneer je de auto langer dan 2 sec op contact laat staan (beveiliging). Wanneer je daarna start gaat de pomp direct weer lopen. Zoals gezegd blijft de pomp dan lopen. Er zit voor snel achter elkaar op contact zetten ook nog weer een beveilingstijd in.rluigies schreef :
Volgens mij klopt dit niet. Bij het starten hoor je de brandstof pomp voor benzine aanslaan, en na een paar seconden gaat die weer uit. Luister maar eens goed. Als je de klep waar normaal de reserveband ligt, maar nu de gastank open zet is het duidelijker te horen.wp001 schreef : De pomp blijft steeds meelopen. Er staat dan steeds druk op het benzinesysteem.Ook wel handig bij het omschakelen naar benzine dat gaat dan zonder hapering.
.
Hoewel mijn kennis niet heel ver gaat,
Er is nog wel meer over te zeggen, bekijk het schema maar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr.
Derk
- V700 register
- Nieuw lid
-

ben net nieuw op dit forum, maar over dit onderwerp kan ik uit eigen ervaring meespreken.
De benzine pomp loopt inderdaad continu, vandaar dat het advies dat eerder wordt gegeven om de tank niet te leeg te rijden absoluut opgevolgd dient te worden.
Ook ik reed altijd met een bijna lege benzine tank op LPG. Gevolg, pomp kapot. Echter het uitwisselen van de pomp is voor de gemiddelde hobbyist kinderspel. Als men Haynes repair manual ernaast legt dan is het te doen zonder kantelen van tank. De plaat die boven de tank zit kun je met 3 schroeven verwijderen als je de achterstoelen kantelt. Dan kun je zo aan de tank deksel.

Gr,

Erik