Blijft brandstofpomp benzine lopen tijdens rijden op LPG

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 17:34 #1082244 door V700 register
Goedemiddag,
Vorige week heb ik de benzinepomp (intank) vervangen van mijn 940 (bj 1995, b230fk), deze heeft na meer dan 380.000 de geest gegeven. Ik rijd doorgaans op lpg. Mijn vraag schakelt het Vialle Lpi (g2) systeem de intank benzinepomp af als lpg is ingeschakeld?
Gr.
Derk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 20:06 #1284319 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Meelopen
De pomp blijft steeds meelopen. Er staat dan steeds druk op het benzinesysteem.Ook wel handig bij het omschakelen naar benzine dat gaat dan zonder hapering.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 20:45 #1284325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomp stopt wel

wp001 schreef : De pomp blijft steeds meelopen. Er staat dan steeds druk op het benzinesysteem.Ook wel handig bij het omschakelen naar benzine dat gaat dan zonder hapering.

Volgens mij klopt dit niet. Bij het starten hoor je de brandstof pomp voor benzine aanslaan, en na een paar seconden gaat die weer uit. Luister maar eens goed. Als je de klep waar normaal de reserveband ligt, maar nu de gastank open zet is het duidelijker te horen. 
Bij omschakelen van gas naar benzine gebeurt dit zonder horten of stoten, maar dat komt omdat de leidingen niet leeg zijn. Omgekeerd levert wel eens wat horten en stoten op, logisch vanwege de hogere vluchtigheid van gas.
Het is heel belangrijk om niet je benzine, noch je gastank, volledig leeg te rijden. Zorg altijd dat je tijdig tankt zodra het indicatielampje aangaat. Doe je dat niet, dan loop je het risico om één van beide pompen kapot te maken. Zo heb ik helaas mijn benzine pomp opgeblazen, als gevolg van een mankement dat niet goed door de garage was opgelost.
Hoewel mijn kennis niet heel ver gaat, is dit informatie van een zeer oude rot in het vak, met meer dan 40 jaar ervaring met Volvo's, Martin, van tegenwoordig Scholten, voorheen van Hemert. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 16:35 #1284425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net even geluisterd
Ik heb net even geluisterd ter hoogte van de tankdop en ik hoor de pomp zowel bij keuze voor lpg als benzine lopen. De pomp van de lpg klinkt duidelijk anders. De reden waarom ik het wilde weten is de vaststelling dat ook bij continue rijden op lpg (igv Vialle lpi) de benzinepomp actief blijft en op een gegeven moment versleten zal zijn. Bij ca. 389.000 km mag dat ook wel een keer. Er zit nu eenzelfde Boschpomp in als voor de 850 wordt gebruikt.

Gr.
Derk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 16:42 #1284427 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wel lopen.
Pomp blijft volgens mij ALTIJD lopen bij wissellen naar LPG.
Ik ben zelf geen LPG rijders, maar de LPG rijders die ik ken en gezien heb hebben allemaal een lopende benzine pomp bij rijden op LPG.
De injectoren worden afgezet waardoor er geen benzine meer word ingespoten, maar de pomp blijft lopen.
Houd het systeem op druk en maakt overschakelen soepeler.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 16:52 #1284429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is zelfs zo, dat als je
Het is zelfs zo, dat als je het oude systeem hebt ( G2 met AMS-computer ) en de benzinepomp is versleten en begint irritantte zoemen, dat als je dan de zekering voor de brandstofpomp verwijderd, dat hij dan ook direct stilvalt op LPG.met het oude systeem kan je hem immers ook op LPG starten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 17:43 #1284434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versleten benzinepomp
En dat is nou net de reden dat ik denk dat de pomp net actief blijft pompen. Heb ook nog niet eerder gelezen dat een bp versleten raakt na vele kilometers. Is een kostbare reparatie als de pomp in de tank zit. 
Kan verder nog maar 1 ding adviseren, bel gewoon eens met een garage, die WEL verstand heeft van gasinstallaties. Velen hebben dat namelijk niet, en laten je in het ongewisse.
Overigens, mijn B230Fk heeft ook een Vialle LPI installatie, die destijds origineel voor Volvo 940's af fabriek werd ingebouwd. Ik was één van de eerste rijders er mee, en heb helaas ook de kinderziekten mogen mee maken.
 Veel succes verder 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 18:50 #1284438 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic logica

rluigies schreef :

wp001 schreef : De pomp blijft steeds meelopen. Er staat dan steeds druk op het benzinesysteem.Ook wel handig bij het omschakelen naar benzine dat gaat dan zonder hapering.

Volgens mij klopt dit niet. Bij het starten hoor je de brandstof pomp voor benzine aanslaan, en na een paar seconden gaat die weer uit. Luister maar eens goed. Als je de klep waar normaal de reserveband ligt, maar nu de gastank open zet is het duidelijker te horen. 
.
Hoewel mijn kennis niet heel ver gaat,

 De pomp loopt altijd behalve wanneer je de auto langer dan 2 sec op contact laat staan (beveiliging). Wanneer je daarna start gaat de pomp direct weer lopen. Zoals gezegd blijft de pomp dan lopen. Er zit voor snel achter elkaar op contact zetten ook nog weer een beveilingstijd in. 
Er is nog wel meer over te zeggen, bekijk het schema maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 22:32 #1284451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kostbaar valt mee...
Het láten vervangen van de benzinepomp is mogelijk kostbaar, met behulp van de handleiding op brickboard.com, kom je een heel eind. Ik heb de tank zoveel als mogelijk leeggeheveld. Het meeste werk was het 'deels' verwijderen van de 85 ltr lpg tank. De tank bleef gewoon aangesloten, ik hem echter een kwartsslag gedraaid. Daardoor kon ik bij het inspectieluikje. Het rek waar de tank in zit gemonteerd zit bij mij met 5 bouten aan de carrosserie vast. Het in je eentje lossen van deze bouten zonder de beschikking te hebben over een brug was het meeste werk, maar met een griptang die ook gebruikt wordt om twee platen op elkaar te houden tijdens het lassen kwam ik een heel eind. Natuurlijk tippel je er toch weer in als je klaar denkt te zijn: ik was vergeten de linker bekledingsplaat te bevestigen vóór het weer op zijn plaats brengen van de tank ... Het in- en eruithalen van de zender/pompunit inclusief het verwisselen van de pomp was redelijk goed te doen met beleid, nu en dan kracht, lenige vingers en een likje vaseline.

Gr.
Derk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 22:31 #1284844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel veel meningen...
Hallo,
 
ben net nieuw op dit forum, maar over dit onderwerp kan ik uit eigen ervaring meespreken.
De benzine pomp loopt inderdaad continu, vandaar dat het advies dat eerder wordt gegeven om de tank niet te leeg te rijden absoluut opgevolgd dient te worden.
Ook ik reed altijd met een bijna lege benzine tank op LPG. Gevolg, pomp kapot. Echter het uitwisselen van de pomp is voor de gemiddelde hobbyist kinderspel. Als men Haynes repair manual ernaast legt dan is het te doen zonder kantelen van tank. De plaat die boven de tank zit kun je met 3 schroeven verwijderen als je de achterstoelen kantelt. Dan kun je zo aan de tank deksel.
 
Gr,
 
Erik
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD