Probleem bij warm weer in de file: stotteren/bokken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom ik zelf denk dat de temperatuur een rol speelt: die pomp schijnt te draaien in de lpg, wordt daardoor a.h.w. gesmeerd. Daarom wordt er ontraden de tank te leeg te rijden. Ik kan me voortstellen (weet het niet zeker; ben het zelf aan het uitproberen) dat die pomp na wat looptijd wat warmer begint te worden. Bij warmer weer hetzelfde effect (en ja, je tank wordt bij warmer weer absoluut warmer van binnen). Maar dit is wat ik verwacht. Vandaar dat ik je aanraad om het eens bij een specialist na te laten kijken; als de uitkomst is dat je pomp niet meer in elk toerenbereik (goed) functioneert zal me dat niet verbazen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand die deze omschrijving/verschijnselen herkent..?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is redelijk makkelijk te checken overigens. Wip de rubber hoezen van de stekkers van de benzine-injectoren en schuif ze een stukje langs de kabel omhoog. Laat de stekkers echter op de injectoren zitten. Laat de auto op lpg lopen en wacht tot de motorloop verslechtert. Steek nu de meetpennen van zo'n spanningstester vanaf de bovenkant in de stekker. Dus langs de aders van de kabel die aan de bovenkant de stekker in komt, dieper de stekker in. Je moet redelijk doorduwen, langs de rubber afdichting in de stekker, langs de aders. Ik heb dit zelf ook eens gedaan en opengevouwen paperclips langs de aders geprikt, daarmee kom je gemakkelijker zo diep in de stekker dat je de spanningsvoerende delen kunt raken en vervorm je de rubber afdichting in de stekker minder. Omdat de motor op LPG draait, mag de spanningstester niet gaan flitsen. Gebeurt dat wel, dan doet die benzine injector mee en draait de motor op 2 brandstoffen. Check elke benzine injector, mogelijk doet maar eentje mee, wat het op 3 poten lopen kan verklaren. Redelijk simpele test, die je zonder grote kosten kunt doen. Materialen kosten in ieder geval minder dan een nieuw relais. BELANGRIJK: Neem wel een spanningstester die 6V kan aangeven. Lijkt wel vreemd in een 12V autosysteem maar is wel te verklaren. Tussen plus en min zit de spoel van de injector, maar ook een voorschakelweerstand. De weerstanden van de spoel en voorschakelweerstand zijn ongeveer even groot, vandaar dat over spoel en de voorschakelweerstand beide ongeveer 6 volt staat. Je moet een spanningstester hebben met die ledjes, een multimeter (analoog of digitaal) is te traag. Is het bovenstaande niet de oorzaak, dan zou ik de uitstroompijpjes controleren. Daarvoor moet het spruitstuk eraf denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet
Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Thanks, die houd ik even in gedachten. Wellicht toch maar een ritje naar de gasboer maken.henk 940LPT schreef : Ik denk toch nog steeds het relais.Hoewel ik het storingsbeeld niet 100% herken.
Is redelijk makkelijk te checken overigens. Wip de rubber hoezen van de stekkers van de benzine-injectoren en schuif ze een stukje langs de kabel omhoog. Laat de stekkers echter op de injectoren zitten. Laat de auto op lpg lopen en wacht tot de motorloop verslechtert. Steek nu de meetpennen van zo'n spanningstester vanaf de bovenkant in de stekker. Dus langs de aders van de kabel die aan de bovenkant de stekker in komt, dieper de stekker in. Je moet redelijk doorduwen, langs de rubber afdichting in de stekker, langs de aders. Ik heb dit zelf ook eens gedaan en opengevouwen paperclips langs de aders geprikt, daarmee kom je gemakkelijker zo diep in de stekker dat je de spanningsvoerende delen kunt raken en vervorm je de rubber afdichting in de stekker minder. Omdat de motor op LPG draait, mag de spanningstester niet gaan flitsen. Gebeurt dat wel, dan doet die benzine injector mee en draait de motor op 2 brandstoffen. Check elke benzine injector, mogelijk doet maar eentje mee, wat het op 3 poten lopen kan verklaren. Redelijk simpele test, die je zonder grote kosten kunt doen. Materialen kosten in ieder geval minder dan een nieuw relais. BELANGRIJK: Neem wel een spanningstester die 6V kan aangeven. Lijkt wel vreemd in een 12V autosysteem maar is wel te verklaren. Tussen plus en min zit de spoel van de injector, maar ook een voorschakelweerstand. De weerstanden van de spoel en voorschakelweerstand zijn ongeveer even groot, vandaar dat over spoel en de voorschakelweerstand beide ongeveer 6 volt staat. Je moet een spanningstester hebben met die ledjes, een multimeter (analoog of digitaal) is te traag. Is het bovenstaande niet de oorzaak, dan zou ik de uitstroompijpjes controleren. Daarvoor moet het spruitstuk eraf denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Mobaen schreef : Wat als je 's morgens al eens wat flink doortrekt; niet voor gek en onwijs natuurlijk. Maar wel even flink in de toeren bij een nog niet helemaal warme motor (dus niet pas na de door jou genoemde 20-30 minuten). Stottert de wagen dan?
Groet
Bas
De auto loopt de eerste minuut/minuten na de start niet echt soepel nee. 't is niet echt stotteren, maar echt lekker op toeren komen is er dan nog niet bij. Ik beschouw het maar als ochtendhumeur..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik start standaard binnen de seconde, winter of zomer. Wat dat betreft nooit klachten gehad. 't s meestal op de eerste slag al raak.henk 940LPT schreef : @Martin940: Slaat de auto snel aan bij starten ? Of is het echt meer dan 5-7 seconden draaien voordat er leven in komt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.