Inlaatspruitstuk gaat los, zijn er tips wat nog meer te doen (als het eraf ligt)?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 19:54 #1202734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat prijzen en nummers
wat zaken die ik heb vervangen bij mijn acties:
O-ring set (benzine injectoren) B230 (B200?) 1346393 €7.91 22-05-2008
pakking (kop - inlaatspruitstuk) B230 1378879 € 16.78 22-05-2008
demper (rubber afdichting gasklephuis) B230 3514432 € 1.37 22-05-2008
O-ring (onder olieafscheider) B230 949659 € 3.80 22-05-2008

volgens mij reeds doorgegeven tbv de lijst
pakking (gasklephuis - inlaatspruitstuk) B230 1271488 € 2.38 22-05-2008


volgende onderdelen heb ik bij de gasboer gehaald, derhalve dus niet zonder meer vergelijkbaar zoals de volvo dealer prijzen:
O-ring toe/afvoer slangen LPI injectoren € 1.61 per stuk (8 nodig)
O-ring om uitstroompijpje € 2.17 per stuk (4 nodig)
O-ring tussen zitting - LPI injector € 2.36 per stuk (4 nodig)


vandaag geen hikken gehad, na mijn zekering-poets-actie van gisteravond. het mag zich bewijzen.

mocht dit de oorzaak geweest zijn, dan bel ik mijn gasboer nog wel even om dit te laten weten zodat hij het volgende keren bij de diagnose kan checken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 20:11 #1204325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
hier maar weer even een update.

klachten zijn terug, het probleem is dus nog niet opgelost. vanochtend maar weer met gasboer gebeld, ik moest maar weer langskomen. "hij kon met de losse injectoren niet doen alsof ze niet los waren en dan achterliggende oorzaken ook nog opsporen". tja, das dan op zich ook weer logisch. je kunt inderdaad niet één mogelijke oorzaak in gedachten uitschakelen en dan proberen de hele diagnose in één keer te stellen. feit blijft wel dat ik het n beetje jammer vind van de tijd en geld dat ik erin heb gestoken. ik ga er toch maar mee door nu, als ik het weer een jaar laat rusten moet je weer helemaal opnieuw beginnen (cisklep, gasklep etc..., heb dat nu kort geleden al gedaan).

computer had ongeveer 1000 km nodig om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. heb er nu 600km opzitten, ik kijk het nog even aan. zaterdag kijken of ik eraan toe kom de ontsteking te checken (verdelerkap, rotor).

als het op blijft treden jaag ik m vol benzine en ga dan 800km eens kijken of het dan nog optreedt. het leek met overschakelen op benzine altijd goed te gaan.  

waarom heb ik het nooit een grote afstand over benzine bekeken, of de ontsteking eerder gecheckt ? tja. noem het maar hardleers op moeten doen van ervaring (en dan valt het hard in hardeers heus nog wel mee)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 21:07 #1204340 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Ik heb hier nog

wp001 schreef :

henk 940LPT schreef :

Misschien zit de goede kabel hier tussen.
Vraag 1 Heb je de injectorpijpjes goed in het spruitstuk goed door geblazen? Eventueel eerst inwendig gereinigd? 
Vraag 2 De injectoren zelf gecontroleerd? Is het spuitbeeld goed?
Vraag 3 Hoe hoog is het CO? Stationeer en bij 3000 toeren.
Vraag 4 Verder met de CO snuffelaar gecontroleerd of je toch nog niet ergens een lek hebt?

Dit blijven vragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD